Primaria Capitalei va incepe lucrarile la trei parcari "Park&Ride", in 2012. Vezi unde se vor construi
Primaria Capitalei va incepe, in luna aprilie, lucrarile de construire la parcarea supraterana „Park&Ride” de langa aeroportul Baneasa, a declarat pentru HotNews.ro Madalin Dumitru, seful Directiei de infrastructura din cadrul institutiei. Pana la sfarsitul anului vor incepe lucrarile si la parcarile „Park&ride” de la capatul Soselei Pantelimon si de la intersectia bd. Liviu Rebreanu cu bd. 1 Decembrie. Fiecare parcaj va avea circa 150 de locuri. Cu aceste proiecte, municipalitatea doreste sa ii incurajeze pe cetatenii care fac naveta in Bucuresti, la lucru, sa nu mai tranziteze orasul cu masina, ci sa foloseasca transportul in comun.
„In acest moment avem trei proiecte care contin parcari „Park&Ride”. Primul este cel de reabilitare al bd. Aerogarii care, pe langa reabilitarea carosabilului si a liniei de tramvai, prevede construirea unei parcari supraterane la capatul liniei de tramvai, in zona adiacenta aeroportului Baneasa. Lucrarile de reabilitare a carosabilului au fost finalizate. Mai avem de finalizat linia de tramvai, in zona podului Baneasa. Ne vom reapuca de treaba in aceasta saptamana. Tramvaiul insa nu va fi repus in functiune decat dupa ce vom termina si „Park&Ride-ul”. Lucrarile la parcare vor incepe in cel mult o luna. In acest moment este o mica problema cu amplasamentul. Este depusa o cerere de retrocedare, insa inainte de revolutie proprietarii de aici au fost expropriati si despagubiti. Au mai fost doua astfel de cereri si au fost solutionate. Ramane sa primim confirmarea de la Oficiul de Cadastru ca sa putem obtine autorizatia de construire”, a declarat Madalin Dumitru pentru HotNews.ro. Pentru reabilitarea bulevardului Aerogarii, a liniei de tramvai si realizarea parcajului Primaria Capitalei va plati circa 10 milioane de euro. Licitatia a fost castigata de asocierea dintre firmele SCT Alpine si Via Proiect.
Potrivit lui Madalin Dumitru, al doilea parcaj „Park&Ride” va fi amplasat la capatul Soselei Pantelimon, in apropiere de magazinul Cora. In apropiere va fi construit si un nod intermodal, adica o statie comuna pentru toate mijloacele de transport care au capatul acolo. „Acest parcaj va avea peste 150 locuri de parcare. Deocamdata nu stim daca va fi subteran sau suprateran. Proiectul este in avizare la comisiile tehnice. Abia dupa ce va fi finalizat vom sti cum arata. Acest proiect a fost cuplat cu reabilitarea Soselelor Pantelimon si Iancului. Primaria Capitalei a facut deja licitatia pentru atribuirea lucrarilor de construire. Pachetul a fost castigat de asocierea Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect pentru circa 70 milioane de euro”, a explicat Madalin Dumitru. Vezi aici proiectul de modernizare al Soselelor Pantelimon si Iancului.
Al treilea parcaj „Park&Ride” va fi construit la intersectia bd. Liviu Rebreanu cu bd. 1 Decembrie. Lucrarile de construire vor incepe tot in acest an. „Proiectul a fost scos la licitatie impreuna cu proiectul de reabilitare a bulevardului Liviu Rebreanu. Constructorul desemnat este asocierea Euro Construct – PACO, valoarea contractului fiind de circa 17 milioane de euro”, a declarat seful Directiei de infrastructura.
De ce avem nevoie de parcari Park&Ride
Acest tip de parcaj se construieste la marginea orasului, in imediata apropriere a punctelor de acces la metrou sau a altor mijloace de transport in comun. Astfel, persoanele care locuiesc in afara orasului, dar au serviciul in centrul metropolei, isi pot lasa masinile in aceste parcaje si merge mai departe cu transportul in comun.
Potrivit lui Madalin Dumitru, aceste parcaje aduc orasului numeroase avantaje:
– duc la fluidizarea traficului deoarece oamenii isi lasa masinile acolo si merg mai departe cu transportul in comun. „Unui tramvai care transporta 100 de oameni ii ia 20 de secunde sa traverseze o intersectie. In 20 de secunde traverseaza intersectia 7-8 masini cu cate doua persoane inauntru, deci trec 15 persoane”, explica acesta.
– asigura o diminuare a numarului de vehicule in interiorul orasului;
– scade presiunea pe locurile de parcare din zona centrala;
– duc la scaderea poluarii;
– se rentabilizeaza mijloacele de transport in comun.