Sari direct la conținut

​VIDEO Imagini din avion. Vezi cum arata in prezent autostrazile Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Deva-Orastie si Orastie-Sibiu

HotNews.ro
Autostrada Nadlac-Arad in constructie, Foto: Hotnews
Autostrada Nadlac-Arad in constructie, Foto: Hotnews

Ministerul Transporturilor a dat publicitatii imagini video filmate din avion cu patru sectoare de autostrada aflate in constructie ce fac parte din Coridorul IV Pan-european si sunt planificate sa fie finalizate in urmatorii doi ani. Cele patru sectoare filmate la inceputul lunii noiembrie sunt: Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Deva-Orastie si Orastie-Sibiu. Dintre acestea, doar autostrada Deva-Orastie este planificata sa fie data in folosinta spre finele anului 2012, celelalte urmand a fi finalizate in 2013.

Autostrada Deva-Orastie (2012)

Spre finele anului 2012 autoritatile estimeaza ca vor fi deschisi circulatiei cei 32,8 km ai sectorului Deva-Orastie.

Datele tehnice ale autostrazii Deva – Orastie:

Lungime: 32,8

Constructor: Strabag – Straco

Valoare proiect: 178 mil euro (fara TVA)

Data inceperii lucrarilor: 2011

Termen de finalizare a lucrarilor: Sfarsitul lui 2012

Stadiu actual: In constructie

Autostrada Nadlac-Arad (2013)

Tronsonul Nadlac-Arad (38,8 km) va fi realizat de Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct (lotul 1) si de Alpine Bau GmbH (lotul 2). Va fi realizat, de asemenea, si un drum de legatura intre Nadlac si DN 7.

Datele tehnice ale autostrazii Nadlac – Arad

Lungime: 38,8 km

Constructor: Lotul 1, km 0+000-22+218; Constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct / Lotul 2, km 22+218-38+882; Constructor: Alpine Bau GmbH

Valoare proiect: Lot 1 = valoare 382.959.483,93 lei / Lot 2 = 411.489.216,09 lei

Data inceperii lucrarilor: 2011

Termen de finalizare a lucrarilor: Finele lui 2013

Stadiu actual: In constructie

Autostrada Timisoara-Lugoj (2013, Lot 1)

Din tronsonul Timisoara -Lugoj va fi finalizat in 2013 primul lot pentru care a fost incheiat contract cu Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni.

Si din Lugoj-Deva, tot primul lot va fi finalizat in 2013, constructorul fiind Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA.

Datele tehnice ale autostrazii Lugoj – Deva (Lot1)

Lungime: 27,4 km

Constructor: Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA

Valoare proiect: 158,39 mil euro

Data inceperii lucrarilor: 2011

Termen de finalizare a lucrarilor: Finele lui 2013

Stadiu actual: In constructie

Autostrada Orastie-Sibiu (2013)

In 2013 vor mai fi dati in folosinta si 82 de kilometri din Orastie-Sibiu, acest tronson fiind impartit in 4 loturi:

  • Lotul 1- SC STRABAG SRL
  • Lotul 2- Asocierea Straco Grup SRL –  Studio Corona SRL Civil Engineering,
  • Lotul 3- Impregilo SpA
  • Lotul 4- Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading ’98 SRL – Astalrom SA

Datele tehnice ale autostrazii Orastie – Sibiu

Lungime: 82 km

Constructor:

  • Lotul 1 – km 0+000-km 24+110 – SC STRABAG SRL
  • Lotul 2 – km 24+110-km 43+855 – Asocierea Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Civil Engineering
  • Lotul 3 – km 43+855 – km 65+965 – Impregilo SpA
  • Lotul 4 – km 65+965-km 82+070 – Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading ’98 SRL – Astalrom SA

Valoare proiect:

Total: aprox. 470 mil euro

Lotul 1 = 551.041.792,37 lei / Lotul 2 = 377.780.208,81 lei / Lotul 3 = 604.791.600 lei / Lotul 4 = 484.839.529,89 lei

Data inceperii lucrarilor: 2011

Termen de finalizare a lucrarilor: Finele lui 2013

Stadiu actual: In constructie

Coridorul 4 pan-european va lega Bucurestiul de Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Lugoj, Timisoara, Arad si Nadlac, facand legatura cu autostrazile din Ungaria, spre Seghedin.

Comisia Europeana ridica semne de intrebare fata de licitatiile pentru autostrazile Nadlac – Arad si Orastie – Sibiu

Comisia Europeana (CE) si-a exprimat, intr-o scrisoare adresata autoritatilor romane la 20 octombrie 2011, „unele ingrijorari legate de calitatea rezultatelor competitiei” pentru construirea autostrazilor Nadlac – Arad si Orastie – Sibiu. Reprezentantii CE au furnizat aceasta informatie pentru HotNews.ro, care a cerut clarificari legate de o afirmatie a presedintelui Basescu. Autostrada Nadlac – Arad este un proiect promovat de primarul Aradului, Gheorghe Falca, finul lui Traian Basescu.

Basescu a spus pe 3 noiembrie ca a primit o scrisoare din partea Comisiei Europene prin care institutia informeaza ca nu va mai finanta din bani europeni un proiect privind constructia unui tronson de autostrada deoarece castigatorul licitatiei a fost desemnat de catre o instanta judecatoreasca.

Reprezentantii CE au mai spus, in raspunsul pentru HotNews.ro, ca Bruxelles-ul nu a conditionat niciodata finantarea unui proiect de faptul ca unele proceduri de achizitii sint contestate in justitie sau de faptul ca rezultatul final este decis de justitie.

In ceea ce priveste autostrazile Nadlac – Arad si Orastie – Sibiu, Comisia Europeana arata ca si finantarea acestora a fost aprobata, in ciuda semnelor de intrebare ridicate de modul cum au fost organizate si cistigate licitatiile.

Comisia Europeana a emis in septembrie deciziile prin care sunt aprobate finantarile pentru constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu de pe Coridorul IV pan-european, informeaza Ministerul Transporturilor. Contributia din fonduri europene nerambursabile pentru cele doua obiective este de 724 milioane euro pentru perioada 2011- 2013.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro