Cum explica autoritatile si firma executanta cozile kilometrice in trafic formate in weekend pe Valea Oltului, la viaductul de la Carligul Mic
„Au fost doua accidente rutiere mortale pe Valea Oltului. In plus, au trecut si doua coloane oficiale”, au explicat reprezentantii firmei care lucreaza la refacerea viaductului de pe DN7 la Carligul Mic. Aici, pe una dintre cele mai importante artere din tara, la finele saptamanii trecute s-au format cozi de circulatie care se intindeau pe kilometri buni. De cealalta parte, autoritatile dau vina si ele pe aceleasi accidente de circulatie, dar arata cu degetul si spre firma executanta care nu lucreaza decat intr-o singura tura si care nu ar avea destui muncitori pe pod. „Au fost si zile cand erau doar 10 muncitori”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii directiei Drumuri Nationale Valcea.
- „Am stat in noaptea de vineri spre sambata din directia Rm. Valcea spre Sibiu 4 ore”, scria duminica un cititor HotNews.ro
- Atat autoritatile, cat si firma executanta spun ca traficul pe viaductul de la Carligul Mic va fi reluat pe ambele fire la inceputul lunii septembrie
Duminica, HotNews.ro a publicat povestea unui cititor care relata despre „Cosmarul de pe Valea Oltului” si despre traficul care se incolona sambata dimineata pe kilometri intregi din cauza lucrarilor la viaductul de la Carligul Mic. Articolul a starnit numeroase reactii din partea cititorilor HotNews.ro care au povestit si ei despre cozile formate pe Valea Oltului. Articolul initial si toate comentariile cititorilor poate fi citit aici.
Dan, Cluj: „Am stat in noaptea de vineri spre sambata din directia Rm. Valcea spre Sibiu 4 ore. Am pus kilometrajul pe zero dupa ce am trecut de viaduct ca sa vad cat se intinde coloana spre Sibiu. 15 (cincisprezece) kilometri”.
Pentru a afla ce s-a intamplat in weekend, ce masuri au fost si vor fi luate si cum decurg lucrarile de la viaduct, HotNews.ro au vorbit atat cu autoritatile implicate, cat si cu firma care se ocupa de lucrarile de reabilitare a podului.
Autoritatile: O prima masura a fost luata. Traficul peste 7,5 tone este restrictionat
„Vinerea in general traficul este mult mai mare. Dar acum (n.r. – vineri, 29 iulie), au fost si niste accidente de circulatie mortale pe Valea Oltului, s-a strans coada si mai mare in momentul cand s-au cercetat accidentele si s-a stat, intradevar, mai mult decat alte dati la coada. In 40-50 de minute, pe Valea Oltului, la asa un trafic, se face o coada de 5-10 km. Podul de la Carligul Mic are 640 de metri lungime. Va dati seama ca si timpul de trecere este mai mare, chiar si daca ai trece normal”, au explicat pentru HotNews.ro reprezentantii Directiei Drumuri Nationale (DN) Valcea.
Autoritatile au precizat ca, incepand de luni, s-a luat o masura suplimentara pentru a ajuta la fluidizarea traficului pe Valea Oltului, si anume s-a instituit o interdictie de circulatie pentru autovehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 7,5 tone, altele decat cele destinate exclusiv transportului de persoane si vehiculelor cu regim prioritar.
Restrictia temporara de circulatie se aplica de la 1 august, in zilele de luni pana vineri, intre orele 12:00-20:00, pe DN7, sectorul cuprins intre km 170+750 (intersectia DN7 cu DN67 – limita municipiului Rm.Valcea, judetul Valcea, si km 258+230 (intersectia DN7 cu DN1 – Vestem, judetul Sibiu), tronsonul fiind marcat cu panouri avertizoare. Restrictia permanenta se aplica aceleiasi categorii de vehicule in zilele de sambata si duminica, pe intervalul orar 6:00-22:00.
Autoritatile: Nu se lucreaza noaptea si sunt putini oameni pe pod. Au fost si zile cand erau doar 10 muncitori
Pe de alta parte, autoritatile arata cu un deget si catre firma care se ocupa de lucrarile de pe DN7 de la viaductul de la Carligul Mic, SC Brom-Build Corporation SRL.
„Depinde si de firma destul de mult. Ei reclama ca sunt oameni putini pe pod, poate e si asta una din cauze. Intr-o zi are 23, intr-o zi are 15 oameni pe pod. La el se lucreaza si in weekend. S-au facut presiuni pe constructor sa mai suplimenteze numarul de oameni. Au avut si 23, dar au avut si 10 in unele zile.
Nu se lucreaza in ture. Se lucreaza doar in timpul zilei. I s-a sugerat firmei sa lucreze zi-lumina (n.r. – de cand se lumineaza de ziua pana se lasa intunericul.) Daca firma nu va da un raspuns pozitiv, exista si posibilitatea de reziliere a contractului. Lucrarea asta este urmarita personal de directorul regionalei de la Craiova. De vineri dupa-masa pana ieri (n.r. – duminica) la ora 20 a stat efectiv pe lucrare. Sa vada ritmul, sa vada cum se lucreaza, cati oameni lucreaza. Toate astea ca sa traga o concluzie si sa se ia o hotarare. Intr-o zi, doua, firma trebuie sa ia o hotarare privind marirea numarului de muncitori”, au mai precizat reprezentantii DN Valcea pentru HotNews.ro.
In ceea ce priveste eventuale penalizari financiare care ar putea fi aplciate firmei executante, reprezentantii DN Valcea au precizat ca firma este deja „in penalitati pentru ca a intarziat si nu a respectat termenele initiale. Termenul de finalizare a celor doua fire este in luna septembrie. Daca este un ritm alert asa cum a sugerat directia generala Craiova si se respecta graficul de lucru impus, termenul ar fi unul realist. Nu exista nici o restanta de plata catre firma executanta”.
In plus, conform autoritatilor, firmei executante i s-a cerut si un grafic tehnologic saptamanal precum si rapoarte zilnice care sa fie trimise la Directia Regionala de Drumuri si Poduri Craiova.
„In fiecare dimineata se transite prin e-mail la DRDP Craiova si de acolo mai departe la centru ce au facut in ziua respectiva, ce fac a doua zi, ce numar de oameni au, ce utilaje au. S-a stabilit asa de o saptamana. Pana acum s-au tinut de treaba si firma a transmis in fiecare zi.
Trebuie sa tinem cont ca astfel de lucrari nu se pot face in orice perioada a anului. Trebuie facute pe timp calduros. Stim ca deranjeaza teribil daca soferii vad doar 10 muncitori pe pod. Daca am vedea 30 sau 50 de oameni care muncesc ca furnicile pe pod am inghiti in sec si macar am spune <>”, au mai precizat reprezentantii DN Valcea.
Autoritatile: La lucrarea asta politia a stat in permanenta in zona
In ceea ce priveste lipsa echipajelor de politie din zona de lucrari pe care cititorii HotNews.ro au semnalat-o, autoritatile au precizat ca, ori de cate ori traficul se ingreuneaza, „echipajele de politie sunt pe teren. DN7 este drum european si are trei tronsoane cu politie. Ori de cate ori s-a aglomerat, politisii au fost mereu langa noi. Si in weekendul asta au fost politisti acolo. La lucrarea asta politia a stat in permanenta in zona”.
Pe langa lucrarile de refacere a viaductului de la Carligul Mic, DN Valcea mai anunta intrarea in lucrari si a unui alt viaduct, Raul Vadului. „Dar acolo problema este mult mai simpla intrucat avem o varianta ocolitoare, chiar langa pod. Acolo se poate executa lucrarea fara sa se intrerupa traficul. Viaductul asta este la o distanta de 35 de kilometri de viaductul de la Carligul Mic. Nu va influenta traficul de acolo”, au precizat autoritatile.
Firma executanta despre „vinerea neagra”: Doua accidente mortale si doua coloane oficiale / Acum se circula normal
Firma care executa lucrarile la viaductul de la Carligul Mic este Brom-Build Corporation SRL si are sediul in Baia Mare. Conform datelor de la Registrul Comertului, actionar majoritar, cu 99% din actiuni, este Gheorghe Brumar. In anul 2009, firma a avut o cifra de afaceri de aproape 2,85 milioane de lei si a avut 37 de salariati.
In luna mai 2011, Brom-Build Corporation SRL a fost firma care a primit cea mai mare amenda (22.000 lei) din partea Inspectoratului Teritorial de Munca Arad pentru primirea la munca a unor persoane fara forme legale de angajare. Sursa.
Trandafir Zainea, coordonator de lucrari pentru firma Brom-Build Corporation SRL, a precizat pentru HotNews.ro ca ambuteiajele din weekend au fost o situatie total speciala si ca acum (n.r. – luni, 1 august, ora 15:00), traficul pe viaduct se desfasura in conditii „aproape normale”, iar cozile sunt de doar 20-30 de masini.
„Vineri a fost o problema foarte mare pentru ca au fost doua accidente mortale. Unul spre Brezoi si unul in zona Caineni. La o distanta de vreo 15-20 de kilometri de viaduct. Politia si procuratura au avut nevoie de masuratori si au trebuit sa opreasca traficul. A fost o situatie de exceptie vinerea trecuta. In plus, au fost doua coloane oficiale care au avut prioritate. Aproape in fiecare zi servicile de urgenta fac doua-trei curse. Acum (n.r. – luni, 1 august, ora 15:00), se circula aproape normal. Cozile sunt acum, la ora la care discutam, de 20-30 de masini pe fir. Asta inseamna intre 5 si 12 minute timp de asteptare”, a declarat Zainea.
„O situatie ca vineri nu am mai avut. Singurele situatii asemanatoare mai apar doar in zilele cand trec transporturile agabaritice, care depasesc 4,20 metri. Si astazi, luni, avem un astfel de transport. Acestea trebuiesc conduse la pas pe pod sa nu loveasca balustrada. Apoi au probleme la iesirea de pe viaduct spre Sibiu unde curba este mai stransa”, a mai spus Zainea.
Firma executanta: Au fost si fluctuatii al numarului de muncitori. Sambata au fost 18, iar vineri au fost 23 pe viaduct
In ceea ce priveste reprosul autoritatilor privind numarul mic de muncitori cu care opereaza firma Brom-Build pe viaduct, coordonatorul de lucrari al firmei a recunoscut ca „au fost si fluctuatii”.
„Astazi sunt 23 de muncitori. Duminica nu s-a lucrat. Sambata au fost 18 pe pod, iar vineri si joi au fost 23 de muncitori. Sambata au fost 18 pentru ca doi dintre piloti, dupa ziua de vineri, efectiv au clacat. Nu au vrut sa mai vina la munca. Nu se lucreaza in schimburi. Se lucreaza de dimineata de la 7 pana la orele 19. Cu o pauza de masa de 30 de minute.
Exista o recomandare ca firma sa mareasca numarul de angajati. Dar aceasta hotarare tine de administratia societatii care isi face niste calcule de rentabilitate. Firma are tot interesul sa-si deruleze lucrarea si sa nu se rezilieze contractul”, a precizat Trandafir Zainea.
Firma executanta: Noaptea e prea riscant sa lucram. Putem vorbi de doua schimburi pe timp de lumina
In ceea ce priveste posibilitatea da a se executa lucrari si pe timpul noptii, reprezentantul firmei a spus ca lucrarile pe timp de noapte ar prezenta un risc prea mare pentru muncitori, dar ca se poate discuta de doua schimburi pe toata perioada zilei cand este lumina.
„In schimburi, putem sa discutam de zi-lumina, sa mergem mai mult in noapte. Sa lucram pe timp de zi cat avem lumina. Noaptea sa stiti ca pe pod, mai ales ca este destul de lung, este aproape imposibil de lucrat. Dedesubt este apa la 7-8 metri, este cam riscant sa lucrezi noaptea doar la lumina farurilor sau a proiectoarelor. Riscul pentru muncitori ar fi prea mare. Ramane doar marirea numarului de salariati sa lucram in doua schimburi in timpul zilei”, a precizat Trandafir Zainea.
Firma executanta: La inceput de septembrie se circula pe ambele sensuri de circulatie pe viaductul de la Carligul Mic
In ceea ce priveste termenele de finalizare, reprezentantul firmei executante sustine ca pe 7 august firul la care se lucreaza in prezent va fi asfaltat complet.
„In momentul in care dam drumul la trafic pe asfalt curat, nu ar mai fi nicio problema. La sfarsitul lunii august, prima saptamana din septembrie, ca tine si de vreme, speram sa dam drumul la ambele fire de circulatie. Termenul final pentru toata lucrarea este 31 octombrie, dar in septembrie se va circula normal pe cele doua sensuri”, a mai spus Zainea.