Sari direct la conținut

​​VIDEO FOTOGALERIE Cum au decurs primele teste cu incarcare maxima a podului hobanat de la Basarab

HotNews.ro
, Foto:
, Foto:

Podul Hobanat din cadrul pasajului denivelat suprateran Basarab a fost supus luni la primele teste de rezistenta. Testele au inceput luni dimineata si continua pe parcursul a trei zile, structura de rezistenta a pasajului lung de 1,9 kilometri fiind testata cu 13 tramvaie si 26 de camioane, gradul total de incarcare ajungand la 1.500 de tone, conform constructorilor. Sorin Oprescu a promis ca, dupa primirea rezultatelor testelor de rezistenta, inaugurarea pasajului este o chestie de „ore si de zile”. Lucrarile de pe santier si vizita primarului Sorin Oprescu au fost perturbate luni seara de o furtuna zdravana care s-a abatut asupra Capitalei, fortandu-l pe edil sa dea declaratii presei intr-unul dintre tramvaiele de test.

Oprescu: „Imediat cum vom primi rezultatele testelor de rezistenta, va promit eu, ca ii vom da drumul. E o chestie de ore si de zile”

Lucrarile la Pasajul Basarab, cea mai mare lucrare de fluidizare a traficului din Capitala, sunt pe ultima suta de metri. In afara de testele de sarcina care se realizeaza zilele acestea, se mai lucreaza doar la statia intermodala de tramvai plasata pe tablierul podului hobanat, cel mai lat din Europa.

Luni au inceput testele de rezistenta la podul hobanat al Pasajulului Basarab. Testele de rezistenta constau in incarcarea cu pana la 13 tramvaie si 26 camioane pentru o incarcare maxima a podului de 1500 tone. Luni s-au utilizat doar 6 tramvaie si 12 camioane, urmand ca in zilele urmatoare sarcina sa creasca progresiv. Testele de luni au inceput de la ora 6 dimineata.

In cadrul testelor se fac masuratori privind deplasarile in plan vertical si orizontal ale elementelor structurii de rezistenta.

Primarul general si reprezentantii constructorului au precizat ca dupa prima zi, testele s-au desfasurat bine si ca pasajul a rezistat cum trebuie testelor de incarcare. Testele vor continua in perioada urmatoare, iar informatiile vor fi trimise la compania mama in Spania (n.r. – FCC Construcciones), de unde se vor primi rezultatele finale.

Vom da drumul la pasaj imediat cum vom primi rezultatele testelor de siguranta de la firma din Spania. Va promit eu ca nu mai asteptam. Va dau eu telefon la zece noaptea si va spun ‘Fugiti!’. Va spun sa fugiti sa vedeti pasajul„, le-a spus Oprescu jurnalistilor care au fost luni seara pe santier.

Pana acum rezista. Suntem foarte multumiti nota, buna sau rea o sa ne-o dea bucurestenii ca e a lor nu e a lui Basescu, a lui Oprescu sau a altor politicieni. Sunt fericit ca am ajuns in stadiul asta. Dupa ce se termina probele de rezistenta se va circula pe el„, a mai spus Oprescu care a estimat ca testele de rezistenta vor dura aproximativ 48-72 de ore, cel mult.

Despre statia de tramvai… Aia o sa-i dam drumu putin mai incolo. Mai e putina treaba la ea, cu lifturile, stiti voi povestea cu tevile care se aflau udne nu trebuiau. Tramvaiul va trece pe acolo,d ar nu va opri in statie pana nu va fi gata„, a mai precizat Oprescu.

Pana acum s-a cheltuit in total cu acest pasaj 1 miliard de lei.Mai avem de dat bani la constructori, nu am terminat cu platile. Am facut un calcul de trafic pentru pasaj si am constata ca se va realiza o economie de 40 de milioane de euro. ‘Calculele de trafic au fost facute, iar acest pod scuteste bucurestenii la buzunar – ma refer la benzina, la pneuri, la timpul de parcurgere a traseului, dintre piata Victoriei si cartierele Drumul Taberei si Militari„, a mai spus Oprescu.

Potrivit primarului general, mai sunt de amenajat parcarile din zona pasajului Basarab, precum si bd. Banu Manta.

„Am sa pun mai multe placute. Placuta din respect fata de constructor si una speciala: „Inceput de Basescu terminat de Oprescu”, a declarat edilul sef al Capitalei

Potrivit managerelui de proiect, Grigorie Verenciuc, informatiile adunate dupa cele 3 zile de teste vor fi trimise in Spania pentru a fi analizate, iar dupa cateva zile se vor primi rezultatele inapoi.

Incarcarea si testarea rezistentei se face in etape. Incarcam treptat podul cu camioane si tramvaie. Cel mai mult, pe pod, vor fi 1.500 de tone. Vom urca 13 tramvaie si 26 de camioane in momentul cu cea mai amre incarcatura„, a precizat Verenciuc.

In ce stadiu sunt lucrarile la pasajul Basarab?

In acest moment, partea destinata traficului rutier (cu tot cu bretelele de acces) este in totalitate asfaltata, semnalizata, marcata si este pregatita sa primeasca primele masini.

Bretelele de urcare pe pasaj dinspre Splaiul Independentei si dinspre Calea Plevnei au montate si panouri electronice multifunctionale de afisare a avertismentelor si semnalelor de circulatie.

La ambele poduri, atat la cel de peste Dambovita, cat si la Podul Hobanat din zona Garii Barasab s-au montat si s-au testat instalatiile de iluminat arhitectural.

In ceea ce priveste liniile de tramvai, acestea sunt montate pe intreaga lungime a podului, primele tramvaie circuland deja peste pod de luni dimineata. Ce mai ramane de terminat este statia de tramvai de pe podul hobanat. Statia va fi una intermodala si va face legatura cu statia de metrou basarab si gara Basarab, de sub pod.

Dupa inaugurarea pasajului, pe linia de tramvai va circula tramvaiul 34, insa nu va opri la statia de pe pod decat dupa finalizarea acesteia. Linia 34 va fi prelungita pana in Ghencea, din dreptul actualului terminal Banu Manta.

Sub pasaj, traficul a fost dat drumul in aprilie de catre primarie, iar in prezent toate lucrarile au fost finalizate.

Pasajul Basarab, la care se lucreaza se lucreaza de aproape 5 ani, are o lungime de 2 kilometri, va sustine 4 benzi de circulatie si 2 linii de tramvai pe centrul sau si va dirija traficul care vine dinspre nordul Capitalei spre sudul si vestul orasului.

Potrivit autoritatilor, fluxul de circulatie a fost calculat pentru 4000 masini pe ora, iar viteza legala va fi de 50 km/h.

Pasajul Basarab incepe de la intersectia strazilor Nicolae Titulescu si Calea Grivitei, traverseaza liniile de cale ferata din zona Garii Basarab si zona Carrefour Orhideea si trece peste raul Dambovita in zona Grozavesti printr-un pod cu arc. Pasajul se deschide spre Bulevardul Vasile Milea si Soseaua Grozavesti, doua sosele care se interesecteaza cu Bulevardul Iuliu Maniu, una dintre arterele principale ale Capitalei care se duce direct in autostrada A1 Bucuresti – Pitesti.

Pasajul Basarab in cifre:

Lungime: Aprox. 2 km (Podul hobanat – 222m lungime )

Suprafata totala: 55.880 metri patrati

Cel mai inalt punct: 84 metri (piloni)

Numar total de hobane: 60

Cel mai lat pod hobanat din Europa: 44 de metri

Iluminat arhitectural: 54.000 de leduri

Buget initial: 135 de milioane euro (114 milioane euro fara TVA)

Buget final: Peste 200 de milioane euro

Termen de incepere: Noiembrie 2006

Termen de finalizare: 28 de luni – aprilie 2009 (depasit)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro