Sari direct la conținut

Efectele cresterii accizelor pentru autoturisme

Una dintre masurile luate de guvern in ultima sedinta ar putea avea un efect negativ asupra pietei auto. Este vorba de cresterea accizelor pentru autoturisme, dar si de introducerea acestei tip de supraimpozitare pentru masinile noi care au o capacitate cilindrica mai mica de 1601 centimetri cubi.

Acciza pentru masinile noi care nu au motoare de mare capacitate reprezinta 1% din pret, iar aplicarea ei inseamna accizarea si a autoturismelor din productia interna, care, in marea lor majoritate, au motoare mai mici de 1,6 litri.

Pana acum, autoturismele cu astfel de cilindree erau exceptate de la plata de accize.

Aceasta nu este insa singura modificare pentru ca guvernul a anuntat si majorarea accizelor in cazul masinilor la mana a doua, dar si pentru autoturismele cu capacitate cilindrica mai mare.

In cazul masinilor second hand de mai mica putere, noua acciza inseamna 2,5% din pret, mai mult cu un procent decat valoarea anterioara.

Trecand la categoria auto peste 1600 centimetri cubi, accizarea depinde de tipul de combustibil folosit – benzina sau motorina, iar cresterea valorii accizelor este cuprinsa intre 1 si 5 procente.

Marius Carp, directorul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme, spune ca noua masura guvernamentala va duce in mod sigur la cresterea preturilor la masini,

dar ca mai exista si varianta ca cine vrea sa isi cumpere un autoturism nou sa opteze pentru o masina cu mai putine dotari, astfel incat sa nu cheltuie mai multi bani decat isi propusese.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro