Sari direct la conținut

Călătorii de coșmar în Colentina. Cum au ajuns autobuzele să parcurgă o stație în jumătate de oră

HotNews.ro
Mașini pe linia de tramvai, Foto: Hotnews
Mașini pe linia de tramvai, Foto: Hotnews

Pe Șoseaua Colentina, mijloacele de transport parcurg o stație și în jumătate de oră, fiindcă mașinile intră pe banda unică, într-o porțiune unde nu au voie. Este vorba dintre bucata dintre Podul Colentina și Doamna Ghica. Mașinile au voie să intre pe linia de tramvai doar în zona intersecției, pentru că sunt restricții pentru pasajul de la Doamna Ghica și carosabilul este închis.

Însă intră mult mai devreme, de la Râul Colentina, iar autobuzele care transportă sute de oameni stau blocate.

În zona respectivă nu este niciun polițist, nici de la Poliția Rutieră, nici de la Poliția Locală, care să îi îndrume sau să îi sancționeze pe cei care nu respectă regula.

Deși autoritățile fac frecvent apel la cetățeni să folosească transportul public, neaplicând regulile îi pedepsec pe cei care merg cu autobuzul și îi avantajează pe cei care folosesc mașina personală.

După ce în 2018 au fost puse separatoare la linia de tramvai, și mașinile nu au mai intrat pe acolo, o călătorie de la un capăt la altul al liniei, adică de la intrarea în București până la Piața Sfântul Gheorghe (între Piața Unirii și Universitate) dura maxim jumătate de oră. Acum durează dublu.

Pe lângă faptul că nu supraveghează zona, ca mașinile să nu intre pe linia de tramvai, pe unde nu au voie, nici numărul de autobuze nu este suficient pentru a prelua fluxul de călători, în lipsa tramvaiului. Astfel că, de exemplu seara, autobuzele sunt atât de aglomerate încât nu ai loc să urci și uneori se așteaptă și 10-20 de minute ca să prinzi un mijloc de transport mai liber.

Contactat de HotNews.ro, directorul STB, Adrian Criț, a declarat că a solicitat Asociației Metropolitane de Transport București Ilfov, încă de acum câteva săptămâni, să analizeze introducerea unei benzi dedicate pentru transportul public, chiar și pe perioada lucrărilor, dar nu a primit un răspuns. În ceea ce privește numărul de autobuze, directorul STB spune că alocă câte autobuze cere Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov.

Reamintim că de pe 11 noiembrie, traficul pe Șoseaua Colentina, în zona intersecție Doamna Ghica, este blocat pe sensul de mers spre Obor, iar mașinile și autobuzele merg pe linia de tramvai. Tramvaiul 21 nu mai circulă, fiind înlocuit cu linia de autobuze 621, de la capătul Șoselei Colentina până la Obor. Tramvaiul 21 circulă deviat, pe la Gara Obor – Bucur Obor și apoi traseul de bază până în centrul Capitalei.

Restrictiile sunt anunțate până la jumătatea lunii ianuarie 2023.

Despre Pasajul Doamna Ghica

Pasajul de la Doamna Ghica nu va fi gata la finalul acestui an, ci abia în august 2023, a declarat primarul general, Nicușor Dan. Lucrările la pasajul de la Doamna Ghica au început în 2018 și aveau termen de finalizare mai 2020, dar acest termen a tot fost amânat și de fostul primar Gabriela Firea și de actualul primar, Nicușor Dan, până am ajuns aici.

Lucrările la pasaj sunt executate de Trustul de Clădiri Metropolitane, iar tablierul metalic este fabricat în Italia.

Structura pasajului și rampele au fost finalizate anul trecut, după aproape un an de blocaje, și a mai rămas de executat doar tablierul metalic, adică structura metalică a podului. După două tentative eșuate, la începutul acestui an, în ianuarie, municipalitatea a reușit să finalizeze licitația pentru tablier.

Contractul a fost atribuit firmei Scandiuzzi din Italia, valoarea contractului fiind de 21,8 milioane lei, iar termenul de livrare de șapte luni și jumătate de la semnarea contractului. Dar nici acest termen nu a fost respectat, fiind o întârziere de câteva săptămâni din cauză că municipalitatea a avut iar conturile blocate.

Primele bucăți ale tablierului au ajuns pe șantier pe 3 septembrie.

Lucrările la pasajul de la Doamna Ghica au început în 2018 și aveau termen de finalizare mai 2020.

Pasajul este prevăzut cu două benzi pe sens. Are o lungime de 216 m, iar rampele de acces au lungimi de 96 m. Valoarea lucrărilor de proiectare și execuție a fost estimată la 110.034.377,95 lei fară TVA.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro