Bode anunță că sistemul IT pentru emiterea actelor de stare civilă nu va fi gata în acest an: Peste 66 milioane de acte digitalizate până acum
Sistemul informatic pentru emiterea actelor de stare civilă nu va fi operațional la data de 14 decembrie 2022, așa cum preciza MAI într-o ordonanță de urgență adoptată cu o zi în urmă de Guvern. Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a anunțat joi că acesta este realizat în proporție de 60%, până acum fiind digitalizate peste 66 milioane de acte de stare civilă.
Sistemul informatic pentru emiterea actelor de stare civilă, un proiect derulat de Ministerul Afacerilor Interne din anul 2019, care presupune digitalizarea actelor de stare civilă din ultimii 100 de ani și asigurarea accesului facil al cetățenilor la serviciile de stare civilă nu va fi gata în acest an.
Bode: Proiectul are un stadiu de realizare de peste 60%
Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a anunțat joi în cadrul unui eveniment dedicat digitalizării serviciilor publice, că obiectivul general al acestui proiect rămâne informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă.
- „Avem ca obiectiv specific reducerea timpilor și a cheltuielilor de stocare, creșterea interoperabilității și digitalizarea documentelor de stare civilă emise în ultimii 100 de ani. Au trecut prin tot fluxul de digitalizare peste 66 de milioane de acte, mai exact 66.465.648 de acte, iar alte 5 milioane sunt în diferite stadii de digitalizare. Au fost recepționate aproape 29 de milioane de acte.
- Proiectul are un stadiu de realizare de peste 60%, pe care anul viitor îl vom finaliza și recepționa, iar finanțarea lui e asigurată din fonduri UE nerambursabile de aproape 47 milioane de euro.”, a declarat joi ministrul liberal Lucian Bode.
MAI spunea anterior că acest sistem IT va deveni operațional la 14 decembrie 2022.
Guvernul a adoptat cu o zi în urmă un proiect de Ordonanță de Urgență inițiat de MAI menit să accelereze procesele de digitalizare a serviciilor furnizate de Direcția de Regim Permise și de Direcția pentru Evidența Populației din Ministerul Afacerilor Interne.
În acest proiect de act normativ, MAI spunea printre altele că Direcția pentru Evidența Populației are în implementare două proiecte IT majore, respectiv Sistemul Informatic pentru emiterea actelor de stare civilă și Cartea Electronică de Identitate.
MAI menționa că Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă va deveni operațional la data de 14 decembrie 2022 și va permite furnizarea de servicii electronice, la nivelul 4 de sofisticare pentru evenimentele de viaţă.
Proiectul își propune printre altele:
- dezvoltarea, instalarea, configurarea şi integrarea unui sistem informatic centralizat care va avea rolul de a permite, printre altele, entităților care desfăşoară activităţi de stare civilă să efectueze, în mod eficient şi în siguranţă, fluxul de activităţi de stare civilă prin mijloace informatice, în scopul de a crea, de a actualiza, de a stoca înregistrările, precum şi de a elibera documentele de stare civilă aferente evenimentelor de stare civilă;
- gestionarea şi administrarea arhivei documentelor de stare civilă emise în ultimii 100 de ani, rezultată în urma activităţilor de digitizare a fondului de documente existent la nivel naţional;
- reducerea timpului de soluţionare a cererilor cetăţenilor ca urmare a eliminării corespondenței letrice între instituţii, scria MAI în nota de fundamentare la acest proiect de OUG.
Pentru detalii citește: Cererile de preschimbare a permiselor de conducere care expiră vor crește de 8 ori în perioada următoare: Măsuri de urgență, la Guvern