Sari direct la conținut

A fost desemnată oferta câștigătoare pentru modernizarea căii ferate Timișoara – Lugoj, contract de aproape două miliarde lei

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

​CFR SA informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

În prezent, cele mai rapide trenuri fac 59 de minute pe cei 59 km dintre Timișoara și Lugoj. În 1998 cele mai rapide trenuri făceau 41-42 de minute.

Oferta financiară depusă de FCC CONSTRUCCION SA, în valoare de 1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin PNRR.

Modernizarea secțiunii de cale ferată Lugoj – Timișoara Est (Lot 2), în lungime de 54,13 km, cuprinde lucrări complexe de infrastructură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii etc.) și de protecţia mediului.

Obiectivele principale ale proiectului de modernizare pe Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est sunt:

– îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;

– modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;

– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– dublare linie;

– lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;

– lucrări pentru ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;

– montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;

– instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;

– montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro