”A mai rămas doar o cameră” Booking.com ar continua să inducă turiștii în eroare, în ciuda avertismentelor primite
Booking.com se apără împotriva acuzațiilor conform cărora continuă să utilizeze tactici de presiune pentru a vinde, în ciuda sancțiunilor impuse de autoritățile britanice, scrie CNN.
În februarie, autoritățile care monitorizează concurența și piețele, Competition and Markets Authority (CMA), a anunțat că a luat măsuri față șase site-uri pentru rezervări – Expedia, Booking.com, ebookers, Hotels.com, Agoda și Trivago – din cauza unei serii de îngrijorări legate de tacticile de vânzare care induc consumatorii în eroare.
Vânzarea sub presiune, reduceri înșelătoare și plasarea hotelurilor care plătesc comision pe poziții de top în căutări ar putea induce în eroare vizitatorii și ar putea încălca legea protecției consumatorului, a transmis CMA.
Prin urmare, toate cele 6 site-uri au spus că vor lua măsuri pentru a clarifica chestiunea reducerilor, numărul de alți vizitatori care iau în considerare rezervarea proprietății și numărul camerelor disponibile. Prețul final al camerei trebuie să fie inclus în prețul din titlu.
Termenul limită pentru implementarea acestor schimbări a fost 1 septembrie.
Însă verificările efectuate de grupul pentru drepturile consumatorilor Which? au arătat că, în timp ce unele site-uri au respectat angajamentul, Booking.com încalcă în continuare aceleași reguli.
Deși a făcut modificări în site – inclusiv prin prezentarea mai clară a situației unor hoteluri care sunt mai sus în topuri pentru că plătesc comision – ”nu a făcut atât cât era nevoie”, spune Which?
Afirmația ”doar o cameră mai este disponibilă pe site-ul nostru” este incorectă în cinci din zece cazuri potrivit investigației realizate de grupul pentru drepturile consumatorilor.
Săptămâna trecută, CMA a anunțat că alte 25 de site-uri de rezervări, inclusiv Airbnb, Google și unele lanțuri mari de hoteluri, au fost de acord să respecte noul ghid. Un purtător de cuvânt al Booking.com a spus celor de la CNN că firma lucrează „din greu” pentru a se pune la punct în această privință. „Asta include implementarea unor noi metode pentru a scoate la suprafață informațiile legate de disponibilitatea și popularitatea unor proprietăți anume”, a adăugat acesta.
„Nu ne oprim niciodată din a căuta moduri noi pentru optimizarea experienței consumatorului pe website-ul nostru și pe aplicațiile mobile și lucrăm cu autoritățile pentru îmbunătățiri la nivelul industriei.”
CMA a transmis că este pregătită să acționeze dacă Booking.com nu reușește să facă schimbările necesare.