Sari direct la conținut

Accidentele produse de livratorii de mâncare: 6 morți și 23 de persoane grav rănite (date oficiale)

HotNews.ro
Accidentele produse de livratorii de mâncare: 6 morți și 23 de persoane grav rănite (date oficiale)
Imagine ilustrativă / Shutterstock

Deși Poliţia Rutieră Bucureşti a derulat campanii pentru a le explica regulile de circulaţie curierilor din Asia, numărul accidentelor rutiere produse de aceștia rămâne ridicat, potrivit datelor Inspectoratului General al Poliției.

Este vorba de livratorii de mâncare proveniţi din ţări precum Nepal, Bangladesh sau Sri Lanka şi care şi-au găsit de lucru în Capitală.

Unii dintre ei au permis de conducere recunoscut în România, dar cei care circulă pe biciclete electrice sunt mai mult cu ochii în telefon și mai puțin la trafic și nu puține sunt cazurile în care aceștia circulă haotic, uneori intrând pe contrasens pe străzi cu sens unic de circulație.

  • Potrivit unei adrese oficiale a ministrului Afacerilor Interne, cetățenii statelor India, Pakistan, Bangladesh, Vietnam, Nepal şi Filipine au fost implicați în 20 de accidente rutiere grave, în urma cărora 6 persoane au decedat, iar alte 23 au fost rănite grav. Datele prezentate de ministru au fost extrase din baza de date a IGPR, valabile pentru perioada 30.06.2021-30.06.2024.

„Principalele cauze generatoare pe fondul cărora s-au produs accidentele sus-menționate au fost: viteza neadaptată la condițiile de drum, indisciplina bicicliştilor, neacordarea priorității de trecere vehiculelor și neacordarea priorității de trecere pietonilor”, se arată în nota citată.

Cifrele de mai sus se referă la accidentele rutiere grave, cu victime. Dar numărul total al accidentelor este mult mai ridicat, spun autoritățile.

„Livratorii din Bangladesh, India, Nepal, Pakistan și Sri Lanka lucrează 10 ore pe zi și fac 20-30 de curse, în funcție de comenzi și distanță. Zeci de accidente cu victime în care au fost implicați curieri asiatici pe biciclete electrice sau scutere au fost înregistrate anul trecut”, explică Claudiu Costea, purtător de cuvânt Poliția Rutieră București.

Unii dintre ei au permis recunoscut internațional, iar IGPR precizează că, potrivit legilor în vigoare, cursurile de pregătire în vederea conducerii unui autovehicul pe drumurile publice (inclusiv pregătirea pentru conducere preventivă a deținătorilor de permise de conducere) se organizează la nivelul şcolilor autorizate de Autoritatea Rutieră Română din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Permisul de conducere internațional reprezintă o traducere legalizată a permisului de conducere național eliberat de autoritățile unui stat membru la Convenția asupra circulației rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi/sau la Convenția asupra circulației rutiere, încheiată la Geneva la 19 septembrie 1949.

În context, IGPR a precizat că, potrivit cadrului normativ actual, cursurile de pregătire în vederea conducerii unui autovehicul pe drumurile publice (inclusiv pregătirea pentru conducere preventivă a deținătorilor de permise de conducere) se organizează la nivelul şcolilor autorizate de Autoritatea Rutieră Română din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

INTERVIURILE HotNews.ro