Sari direct la conținut

Accidentul aerian din India e fără precedent pentru un avion Boeing „Dreamliner”

HotNews.ro
Accidentul aerian din India e fără precedent pentru un avion Boeing „Dreamliner”
Unul dintre avioanele Boeing 787-8 „Dreamliner” operate de Air India, FOTO: Andreas Haas / Imago Stock and People / Profimedia

Accidentul aerian ce a avut loc joi în India marchează o premieră negativă pentru Boeing, care s-a lăudat până acum cu un record de siguranță aproape perfect pentru aeronavele sale Boeing 787 „Dreamliner”, relatează BBC.

Modelul 787 a fost lansat în urmă cu 14 ani și nicio astfel de aeronavă nu s-a prăbușit până acum sau nu a fost implicată în vreun accident cu victime.

Singurul incident în care a mai fost implicat un Boeing 787 a avut loc în luna martie a anului trecut, când în jur de 50 de pasageri au suferit răni minore, după ce o „problemă tehnică” a provocat o „mişcare puternică” în timpul unui zbor de la Sydney la Auckland efectuat de compania LATAM Airlines.

Cu doar șase săptămâni în urmă, Boeing lăuda faptul că acest model, cunoscut și sub numele de „Dreamliner”, atinsese borna de un miliard de pasageri transportați.

Pentru a marca această ocazie, compania a declarat că flota globală de avioane 787 – peste 1.175 de aparate – a efectuat aproape 5 milioane de zboruri, însumând peste 30 de milioane de ore de zbor.

Prăbușirea reprezintă o lovitură majoră pentru compania americană, care se străduiește să depășească o serie de probleme, inclusiv accidente mortale, legate de avioanele sale model 737. Șeful Boeing și-a dat demisia în luna martie a anului trecut, sperând că o nouă conducere va recâștiga încrederea investitorilor.

Boeing a inspectat anul trecut avioanele Boeing 787 „Dreamliner” care nu au fost livrate

Avionul care s-a prăbușit joi în India a fost un Boeing 787-8. Cu o capacitate tipică de 248 de pasageri și o rază de acțiune de 7.305 mile nautice (13.529 km), modelul 787−8 este varianta de bază a familiei 787 și a fost primul care a intrat în serviciu, în 2011.

787-8 este destinat să înlocuiască aeronavele Boeing 767-200ER și Airbus A330-200, precum și să permită extinderea către noi piețe cu zboruri directe, unde avioanele mai mari nu ar fi viabile din punct de vedere economic.

În pofida recordului de siguranță până acum, autoritatea de reglementare în domeniul siguranței din SUA, Administrația Federală a Aviației (FAA), a fost nevoită să investigheze de-a lungul anilor mai multe probleme, inclusiv coborârea bruscă în timpul zborului LATAM de anul trecut.

Tot anul trecut, un avertizor de integritate a cerut, în cadrul unor audieri desfășurate la Washington, ca Boeing să oprească la sol toate avioanele 787 „Dreamliner” din lume. Boeing a respins afirmațiile fostului inginer și a declarat că are deplină încredere în acest model de avion. În schimb, a declanșat o inspecție la avioane 787 nelivrate, după ce a descoperit că sute de elemente de fixare au fost instalate incorect pe fuselajele unor aparate de zbor care nu au fost predate cumpărătorilor.

„Ne acordăm timpul necesar pentru a ne asigura că toate avioanele respectă standardele noastre de livrare înainte de livrare. Lucrăm îndeaproape cu clienții noștri și cu FAA și îi ținem la curent”, afirma la momentul respectiv compania.

Există peste 1.100 de avioane 787 aflate în serviciu la nivel mondial, utilizate de majoritatea companiilor aeriene internaționale importante. Modelul este apreciat pentru eficiența mult mai bună a consumului de combustibil și pentru nivelul de zgomot redus comparativ cu tipurile de aeronave pe care le-a înlocuit.

INTERVIURILE HotNews.ro