Sari direct la conținut

Aeroportul fantomă al Europei

HotNews.ro
Aeroportul Brandenburg Willy Brandt din Berlin, Foto: Wikipedia
Aeroportul Brandenburg Willy Brandt din Berlin, Foto: Wikipedia

Aeroportul Brandenburg Willy Brandt din Berlin arată aproape ca orice alt aeroport modern din Europa. Singura diferență este că de mai mult de șapte ani după ce se presupunea că ar fi deschis, rămâne încă gol. Porțile pregătite pentru sosirea avioanelor rămân nemișcate, ecranele care ar trebui să afișeze informații despre zboruri în timp real sun închise și niciun pasager nu trece prin zecile de terminale moderne, scrieBBC.

Planificarea noului aeroport a început după căderea Zidului Berlinului în 1989. La acea vreme, era clar faptul că noua capitală va avea nevoie de un aeroport modern cu o capacitate mult mai mare decât aeroporturile din era războiului rece.

Primul semn clar că aeroportul a fost construit greșit a apărut în vara anului 2010, când compania care realiza construcția, Flughafen Berlin-Brandenburg, a amânat deschiderea din octombrie 2011 până în iunie 2012.

În 2012, într-adevăr, arăta ca aeroportul s-ar deschide: orașul a planificat o ceremonie la care ar fi trebuit să participe cancelarul Angela Merkel. Dar, cu mai puțin de o lună înaintea inaugurării, inspectorii au descoperit probleme semnificative cu sistemul de securitate împotriva incendiilor și au împins din nou deschiderea până în 2013.

Ulterior, au apărut o serie de alte probleme majore. Mai mult de 90 de metri de cablu au fost instalați incorect; 4.000 de uși au fost numerotate greșit; scările rulante erau prea scurte și exista o lipsă de birouri de check-in.

Acesta nu este singurul proiect important de infrastructură care a trecut mult peste termenul limită și bugetul în ultimii ani. În Hamburg, sala de concerte Elbphilharmonie costa cu 700 de milioane mai mult decât era de așteptat (789 de milioane de euro în loc de 77 de milioane de euro); Stuttgart noua gară principală a fost anunțată în 1995, dar nu va fi finalizată până cel puțin 2021.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro