Afacerea Nordis și marketingul agresiv: 8 milioane de lei, cheltuiți pentru presă, FRF, Google și Facebook

Membrii reţelei Nordis au pus la punct un program de marketing agresiv, care a vizat toate canalele de comunicare posibile, pentru a câştiga încrederea potenţialilor clienţi, susţine Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT), în referatul trimis în instanță.
Procurorii detaliază, în referat, sumele cheltuite de Compania Nordis pentru publicitate.
„Aşa cum s-a precizat în debutul situaţiei de fapt, pentru câştigarea încrederii potenţialilor clienţi şi crearea imaginii unui business de succes, s-a pus la punct un program de marketing agresiv, care a vizat toate canalele de comunicare posibile, sens în care 8.380.355 lei au fost cheltuiţi pentru publicitate, din care 5.114.040 prin instituţii media private, 1.672.706 lei către Facebook şi 1.593.609 lei către Google”, arată procurorii, potrivit Agerpres.
„În aceeaşi paradigmă se regăsesc şi sponsorizări în valoare de 4.286.462 lei, din care cea mai importantă este cea acordată Federaţiei Române de Fotbal (FRF, n.r.), în fapt tot un mijloc de publicitate”, mai afirmă anchetatorii.
Procurorii au solicitat Curţii de Apel Bucureşti arestarea preventivă a 11 inculpaţi din gruparea Nordis, printre care Laura Vicol, Vladimir Ciorbă şi Gheorghe Poştoacă, ultimii doi fiind acţionari principali la Nordis Group.
Judecătoarea Irina Manu de la Curtea de Apel București este cea care se va pronunța asupra solicitărilor DIICOT privind arestarea preventivă a suspecților. Decizia este așteptată marți seară.