Afacerea plagiatelor Cine sunt membrii consiliului general CNATDCU, forul asteptat sa rezolve plagiatele din doctorate
Guvernul Ciolos lucreaza de 5 luni la masa cu un ministru acuzat de plagiat si nu a retras nici macar un titlu de doctor obtinut prin plagiat. In urma cu o saptamana, in Monitorul Oficial a aparut mult promisa modificare a cadrului legal, care sa rezolve toate plagiatele: CNATDCU este institutia esentiala in retragerea titlurilor. Dar cine face parte din comisia care-i va sanctiona pe plagiatori? Cum ministrul Curaj nu a modificat de la preluarea functiei de ministru al Educatiei si pana astazi componenta consiliului general CNATDCU, in fruntea acestui for il gasim pe Ioan Aurel Pop, rectorul de la Babes-Bolyai care in 2012 s-a delimitat de verdictul de plagiat dat de Consiliu premierului de atunci Victor Ponta, iar alaturi de el stau nume ca Ecaterina Andronescu si Tudor Prisecaru.
Ce spune noul cadru legal – cum rezolva Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) un plagiat in doctorat
Pe 10 martie 2016, in Monitorul Oficial au fost publicateOrdonanta de urgenta nr. 4 din 2016care modifica legea educatiei siHotararea de guvern nr. 134 din 2016, ambele semnate de premierul Dacian Ciolos si de ministrul Educatiei Adrian Curaj. Este vorba despre acte normative despre care guvernul Ciolos a promis ca vor solutiona afacerea plagiatelor, care au fost adoptate in forme total diferite de cele puse in dezbatere (vezi aicisiaici variantele initiale puse in dezbatere).
Cele doua acte au fost adoptate cu doua saptamani mai tarziu decat anuntase ministrul Curaj (ministrul a declaratca proiectele de OUG si HG vor fi adoptate in sedinta de guvern pe 18 februarie, darau fost adoptate pe 2 martie 2016, intr-o sedinta in care nu au figurat pe ordinea de zi).
Pe scurt, noul cadru stabileste ca:
- oricine poate sa sesizeze Consiliul general al CNATDCU cu privire la un plagiat intr-o teza de doctorat.
- Dupa sesizare, Consiliul general al CNATDCU trebuie sa decida in termen de 45 de zile daca este sau nu plagiat.
- In acest termen, Consiliul general ii cere scolii doctorale un punct de vedere (pe care trebuie sa il primeasca in maximum 30 de zile), dar independent si indiferent de pozitia universitatii Consiliul general al CNATDCU trebuie sa decida daca este sau nu un plagiat.
- Decizia este trimisa de catre presedintele CNATDCU catre autorul sesizarii, autorul tezei si scoala doctorala.
- Toti acestia au la dispozitie 10 zile sa depuna contestatie pe procedura, iar Consiliul general al CNATDCU are la dispozitie 10 zile pentru a raspunde la contestatie.
- In cazul unui plagiat, presedintele CNATDCU propune Ministerului Educatiei retragerea calitatii de conducator de doctorat, retragerea titlului de doctor si/sau retragerea acreditarii scolii doctorale. In cele din urma si in baza propunerii CNATDCU, ministrul Educatiei trebuie sa retraga titlul.
Cine conduce CNATDCU
Dupa ce guvernul Ciolos a introdus modificarile de mai sus la cadrul legal, au aparut si primele sesizari:patru profesori universitari romani din strainatate au sesizat CNATDCU in privinta plagiatelor lui Ponta, Oprea, Ontanu, Licu si Toba.
Componenta Consiliului general al CNATDCU este, insa, aproape aceeasi cucea stabilita in 2012 de ministrul de atunci Ecaterina Andronescu, dupa ce Liviu Pop a reorganizat institutia care a anuntat caVictor Ponta a plagiat in teza de doctorat. Ca si in 2012, Consiliul general al CNATDCU are un numar de 44 de membri, fata de un numar de 20 cati avea in momentul stabilirii plagiatului lui Ponta.
1. Ioan Aurel Pop, rectorul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, este din februarie 2016 presedintele CNATDCU. Amintim ca el a facut parte din acest for si in 2012, la momentul plagiatului lui Ponta, cand s-a delimitat de verdictul colegilor sai si a afirmat ca reorganizarea facuta de Liviu Pop „era absolut necesara” (sursa si detalii).
2. Achimescu Nicolae – Universitatea din Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu
3. Alexa Visarion – Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografie „I. L. Caragiale” Bucuresti. El este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
4. Ecaterina Andronescu – Universitatea Politehnica din Bucuresti. A intrat in componenta Consiliului general CNATDCU in 2013, prin ordin dat de ministrii de la acea vreme Remus Pricopie si Mihnea Costoiu (sursa)
5. Marius Andruh – a fost presedintele CNATDCU in 2012 sicel care a anuntat oficial verdictul Victor Ponta a plagiat. El a fost mentinut in conducerea acestui for de toti ministrii care au urmat.
6. Adrian Badea – Universitatea Politehnica din Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
7. Daniel Barbu – Universitatea din Bucuresti. Amintim ca fostul ministru liberal al Culturiia demisionat din aceasta functie, in 2013, dupa ce a comparat Programul National de Prevenire si Control HIV/ SIDA cu finantarea festivalurilor culturale: „Am fost cutremurat cand mi-am dat seama cate Festivaluri ‘Shakespeare’ sau cat de amplu am putea face evenimentul, Festivalul ‘Shakespeare’ de la Craiova, daca nu am avea acel program sau daca acel program ar fi la jumatate”,a declarat Barbu. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
8. Grigore Baciut – Universitatea de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
9. Gabriel Boroi – Universitatea „Nicolae Titulescu” Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
10. Valer Daniel Breaz – Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
11. Corneliu Burileanu – Universitatea „Politehnica” Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
12. Sorin Mihai Cimpeanu – Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu. Amintim ca, in mandatul sau de ministru al Educatiei, guvernul Ponta a initiat controversata Ordonanta de Urgenta care amnistia plagiatorii, permitandu-le doctorilor sa renunte la titlu (sursa si detalii). In decembrie 2015, dupa demisia lui Victor Ponta din fruntea guvernului, presedintele Klaus Iohannis l-a numit pe Sorin Cimpeanu premier interimar. Din aceasta pozitie, el a amanat pentru guvernul Ciolos procesul de evaluare a inaltilor functionari, care era la un pas sa fie declansat, potrivit surselor HotNews.ro (detalii). In prezent, Cimpeanu este presedinte al Consiliului National al Rectorilor, rector la Agronomie Bucuresti, iar PSD i-a propus in mai multe randuri, fara succes, sa candideze la primaria Capitalei, potrivit informatiilor HotNews.ro.
13. Mihai Pascu Coloja – Universitatea „Petrol-Gaze” din Ploiesti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
14. Dan Cristea – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
15. Vasile Cristea – Universitatea „Babes-Bolyai” Cluj-Napoca. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
16. Radu Damian – Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
17. Mircea Dumitru – rectorul Universitatii din Bucuresti. Amintim ca Mircea Dumitru a facut parte si din Consiliul general al CNATDCU din 2012 care a constatat caVictor Ponta a plagiat. El a fost mentinut de toti ministrii in acest for, la fel ca Marius Andruh. Tot Mircea Dumitru a condus si conferinta in care Universitatea din Bucuresti a anuntat ca a analizat suspiciunile de plagiat si ca Ponta a plagiat. A trimis in repetate randuri la Ministerul Educatieiverdictul de plagiat, insa toti ministrii din iunie 2012 pana in prezent au luat in considerare doar verdictul contrar dat de Consiliul National de Etica din subordinea Ministerului.
18. Mariana Eftenie – Universitatea de arhitectura si Urbanism „Ion Mincu” Bucuresti.
19. Alexandru Gafton – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
20. Maria Gavrilescu – Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” Iasi. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdusa prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
21. Sorin Dan Grigorescu – Universitatea „Politehnica” Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
22. Ionel Haiduc – Academia Romana. Fostul presedinte al Academiei Romane a fost membru in Consiliul general CNATDCU si in 2012 cand forul a dat verdict de plagiat pentru Victor Ponta si a fost mentinut in aceasta pozitie, la fel ca Andruh si Dumitru.
23. Nicolae Hurduc – Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” Iasi. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
24. Ioan Ianos – Universitatea Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
25. Alexandru Irimie – Universitatea de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
26. Nicolae Istudor – Academia de Studii Economice Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
27. Daniela Lucia Muntean – Universitatea de Medicina si Farmacie Targu Mures. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdusa prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
28. Gheorghe Vlad Nistor – Universitatea Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
29. Florian Popa – Universitatea de Medicina si Farmacie „Carol Davila” Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
30. Emilian Popescu – Academia Romana. Este in consiliul general din decembrie 2012, introdus prin ordin semnat de secretarul de stat in Ministerul Educatiei Gigel Paraschiv.
31. Dan Potolea – Universitatea Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
32. Gabriel Predoi – Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
33. Tudor Prisecaru – Universitatea „Politehnica” Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu. Amintim ca Prisecaru a fost seful Cercetarii din mai 2012 si pana in februarie 2016, cand a fost eliberat din functie de Dacian Ciolos. Apropiat al Ecaterinei Andronescu, Tudor Prisecaru a fost numit de Victor Ponta presedinte al Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica, iar in subordinea sa a fost Consiliul National de Etica care a constatat ca Victor Ponta nu ar fi plagiat.Vezi aici mai multe despre Prisecaru, doctor inginer in stiinte tehnice, cu specializarea Cazane de abur.
34. Anca Alexandra Purcarea – Universitatea „Politehnica” Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdusa prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
35. Serban Raicu – Universitatea „Politehnica” Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
36. Eugen Simion – Academia Romana. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
37. Bogdan Simionescu – Academia Romana. A fost membru in Consiliul general CNATDCU si in 2012 cand forul a dat verdict de plagiat pentru Victor Ponta si a fost mentinut in aceasta pozitie.
38. Alexandru Surdu – Academia Romana. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
39. Viorel Aurel Serban – Universitatea „Politehnica” Timisoara. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
40. Razvan Theodorescu – Academia Romana. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
41. Gheorghe Toma – Academia Nationala de Informatii „Mihai Viteazul” Bucuresti. Toma Gheorghe a fost ales in ianuarie 2015 secretar general al Academiei de Stiinte ale Securitatii Nationale (ASSN), institutie fondata de Gabriel Oprea (sursa si detalii). El a fost coordonatorul lucrarilor de doctorat realizate de fiica si ginerele lui Oprea, ambele acuzate de plagiat, potrivitPressone. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
42. Nicolae Tapus – Universitatea „Politehnica” Bucuresti. Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
43. Valentin Ionel Vlad – Institutul National pentru Fizica Laserilor, Plasmei si Radiatiilor. In prezent presedinte al Academiei Romane, Ionel Valentin Vlad este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu. De asemenea,el este membru al fantomaticei Academii a Oamenilor de Stiinta, unde Ecaterina Andronescu este membru fondator si presedinte al Sectiei „Stiinte chimice”.
44. Nicolae Zamfir – Academia Romana. Nicolae Zamfir este directorul proiectului Extreme Light Infrastructure-Nuclear Physics (ELI-NP, laserul de la Magurele) si directorul general al Institutului National de Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei” de la Magurele (IFIN-HH). Este in consiliul general din septembrie 2012, introdus prin ordin al Ecaterinei Andronescu.
Amintim ca zeci de profesori universitari si de intelectuali din tara si strainatate i-au cerut printr-o scrisoare deschisa ministrului Educatiei, Adrian Curaj, la inceputul lui martie 2016, demiterea CNATDCU – organismul indreptatit sa se pronunte pe plagiatele din doctorate – si numirea unei noi conduceri a acestui organism.Citeste aici scrisoarea semnata de Mircea Flonta, Gabriel Liiceanu, Mircea Dumitru, Mihaela Miroiu, Adrian Miroiu, Teodor Baconschi sau Lazar Vlasceanu.
Variantele finale, publicate in Monitorul Oficial, ale Ordonantei de urgenta si Hotararii de guvern pe plagiate
Ordonanta de urgenta de modificare a Legii Educatiei (OUG nr. 4/2016)
Articol unic. – Legea educatiei nationale nr. 1/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 146 se introduce un nou articol, articolul 146 1, cu urmatorul cuprins:
„Art. 146 1 – Diploma de doctor inceteaza sa mai produca efecte juridice din momentul comunicarii dispozitiei de retragere a titlului.”
2. La articolul 324, literele c) si d) se abroga.
(Articolul 324 prevedea urmatoarele, la literele c) si d): Pentru abaterile de la buna conduita in cercetare-dezvoltare ale personalului din cadrul institutiilor de invatamant superior, constatate si dovedite, Consiliul National de Etica a Cercetarii Stiintifice, Dezvoltarii Tehnologice si Inovarii stabileste aplicarea uneia sau mai multora din urmatoarele sanctiuni: c) retragerea calitatii de conducator de doctorat sau a atestatului de abilitare; d) retragerea titlului de doctor;)
Hotararea de guvern nr. 134 din 2 martie 2016, pentru modificarea si completarea Codului studiilor universitare de doctorat
Articolul I
Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 681/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 551 din 3 august 2011, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 50, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Orice persoana fizica sau juridica, inclusiv membrii CNATDCU si IOSUD [scoala doctorala – n.red.], poate sesiza in scris, prin intermediul UEFISCDI, Consiliul general al CNATDCU cu privire la nerespectarea standardelor de calitate sau de etica profesionala, inclusiv cu privire la existenta plagiatului, in cadrul unei teze de doctorat, indiferent de data sustinerii acesteia, si de data acordarii titlului de doctor.”
2. La articolul 66, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
„(4) Structura ᅡdosarului de doctoratᅡ si accesul la acesta vor fi reglementate printr-o procedura elaborata de CNATDCU si aprobata prin ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, cu respectarea legislatiei in vigoare. Aceasta procedura va respecta urmatoarele reguli:
a) rezumatul tezei este publicat pe site-ul universitatii sau, dupa caz, al Academiei Romane si poate fi consultat public dupa emiterea dispozitiei de numire a comisiei de sustinere;
b) teza in format tiparit poate fi consultata la biblioteca universitatii sau, dupa caz, a Academiei Romane cu cel putin 20 de zile inainte de data fixata pentru sustinerea publica. Lucrarea de doctorat ramane document public la biblioteca universitatii sau, dupa caz, a Academiei Romane;
c) daca studentul-doctorand nu opteaza pentru publicarea distincta a tezei sau a unor capitole din aceasta, forma digitala a tezei este facuta publica si va putea fi accesata liber pe platforma nationala dupa emiterea dispozitiei de acordare a titlului de doctor; tezei i se va atribui o licenta de protectie a dreptului de autor;
d) daca studentul-doctorand opteaza pentru publicarea distincta a tezei de doctorat sau a unor capitole din aceasta, el primeste un termen de gratie de maximum 24 de luni pentru realizarea acestei publicari; dupa expirarea termenului de gratie, in cazul in care nu a fost primita la IOSUD nicio notificare cu privire la publicarea distincta a tezei, documentul in format digital devine liber accesibil pe platforma nationala cu atribuirea unei licente de protectie a dreptului de autor;
e) dupa publicarea tezei sau a unor capitole din aceasta, autorul are obligatia de a notifica IOSUD asupra acestui fapt si de a transmite indicatia bibliografica si un link la publicatie, care vor fi facute apoi publice pe platforma nationala;
f) dupa acordarea titlului de doctor, in termen de maximum 30 de zile IOSUD are obligatia transmiterii unui exemplar tiparit al tezei de doctorat la Biblioteca Nationala a Romaniei, unde poate fi accesat la cerere.
(5) Dosarul de doctorat se arhiveaza de catre IOSUD cu regim permanent.”
3. La articolul 67, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Sustinerea publica poate avea loc numai dupa parcurgerea urmatoarelor etape:
a) studentul-doctorand preda teza in format electronic si, dupa caz, in format printat la secretariatul scolii doctorale;
b) scoala doctorala realizeaza analiza de similitudini utilizand un program recunoscut de CNATDCU; scoala doctorala poate solicita, suplimentar, utilizarea unui program dezvoltat la nivel national privind detectia de similitudini; rapoartele de similitudini se includ in ᅡdosarul de doctoratᅡ;
c) teza de doctorat este prezentata in comisia de indrumare; dupa aceasta presustinere, care poate fi publica, conducatorul de doctorat si comisia de indrumare decid asupra depunerii oficiale a tezei si organizarii sustinerii publice; referatul de acceptare al conducatorului de doctorat si acordul membrilor comisiei de indrumare se includ in ᅡdosarul de doctoratᅡ;
d) teza de doctorat se depune in mod oficial la secretariatul scolii doctorale, in format tiparit si in format electronic, impreuna cu rezumatul tezei de doctorat si CV-ul doctorandului; secretariatul scolii doctorale certifica indeplinirea de catre doctorand a tuturor obligatiilor din cadrul programului de studii universitare de doctorat;
e) cererea pentru fixarea datei de sustinere publica a tezei de doctorat, avizata de conducatorul de doctorat si de presedintele comisiei de sustinere, se depune la secretariatul scolii doctorale cu minimum 20 de zile calendaristice inainte de data propusa pentru sustinere;
f) scoala doctorala intocmeste si afiseaza anuntul pentru sustinerea publica cu cel putin 20 de zile calendaristice inainte de data propusa pentru sustinere. Acesta va include in mod obligatoriu data, locatia si ora de sustinere, conducatorul sau conducatorii de doctorat, precum si locul unde textul integral al tezei poate fi consultat in format tiparit. Anuntul sustinerii publice, rezumatul tezei in format electronic, CV-ul doctorandului, CV-urile membrilor comisiei de sustinere publica a tezei de doctorat sau link-uri catre acestea sunt afisate pe siteul IOSUD.”
4. La articolul 67, dupa alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmatorul cuprins:
„(9) Calitatea de student-doctorand inceteaza la acordarea titlului de doctor sau la emiterea dispozitiei de exmatriculare.”
5. La articolul 68, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
„(6) In cazul in care membrii CNATDCU din cadrul unei comisii de evaluare a unei teze de doctorat constata nerespectarea standardelor de etica profesionala, inclusiv existenta plagiatului, in cadrul tezei si/sau al activitatilor care au dus la realizarea acesteia, acestia invalideaza teza de doctorat, comunica aceste constatari celorlalti membri ai comisiei de evaluare si sesizeaza Consiliul general al CNATDCU pentru analiza responsabilitatii conducatorului de doctorat sau a scolii doctorale si pentru aplicarea prevederilor art. 69 alin. (5).”
6. La articolul 69, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Ca urmare a inregistrarii unei sesizari formulate in conditiile art. 50 alin. (2), Consiliul general al CNATDCU are la dispozitie 45 de zile pentru a analiza si decide conform legii. Consiliul general poate consulta alti membri ai CNATDCU si poate decide utilizarea de experti externi, care nu trebuie sa fie in conflict de interese cu autorul sau conducatorul de doctorat.”
7. La articolul 69, dupa alineatul (2) se introduc cinci noi alineate, alineatele (3)-(7), cu urmatorul cuprins:
„(3) In termenul prevazut la alin. (2), Consiliul general al CNADTCU solicita IOSUD [scolii doctorale – n.red.] punctul de vedere care trebuie formulat in termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitarii. In situatia in care IOSUD confirma incalcarea standardelor de calitate sau de etica profesionala, va transmite CNATDCU decizia privind propunerea de retragere a titlului, semnata de rector sau, dupa caz, de presedintele Academiei Romane, avizata din punct de vedere juridic de universitate sau, dupa caz, de Academia Romana.
(4) In termenul prevazut la alin. (2), Consiliul general al CNATDCU decide daca au fost sau nu respectate standardele de calitate sau de etica profesionala, inclusiv existenta plagiatului, iar presedintele CNATDCU transmite autorului sesizarii, autorului tezei si IOSUD decizia Consiliului general al CNATDCU si motivarea acesteia. Acestia au la dispozitie 10 zile pentru formularea unei contestatii privitoare la procedura, iar Consiliul general al CNATDCU are la dispozitie 10 zile pentru formularea raspunsului la contestatie.
(5) In cazul in care Consiliul general al CNATDCU decide ca nu au fost respectate standardele de calitate sau de etica profesionala, inclusiv in ceea ce priveste plagiatul, presedintele CNATDCU propune Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice una sau mai multe dintre urmatoarele masuri:
a) retragerea calitatii de conducator de doctorat;
b) retragerea titlului de doctor;
c) retragerea acreditarii scolii doctorale.
(6) In urma propunerii prevazute la alin. (5), ministrul educatiei nationale si cercetarii stiintifice, in baza avizului juridic al Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, are obligatia de a lua masurile prevazute la art. 170 din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare. Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice informeaza toate partile cu privire la dispozitiile emise.
(7) Toate documentele legate de aceste sesizari sunt parte a ᅡdosarului de doctoratᅡ si se incarca pe platforma nationala; deciziile comisiilor de etica si ale CNATDCU sunt publicate si pe site-urile institutionale ale acestora.”
Articolul II
Prevederile art. 67 alin. (2) din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 681/2011, astfel cum au fost modificate prin prezenta hotarare, se aplica tuturor studentilor-doctoranzi care isi predau teza la secretariatul scolii doctorale dupa data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.