Sari direct la conținut

ANRE vrea să plătească influenceri, emisiuni și știri pentru a informa consumatorii de energie cu privire la drepturile lor

HotNews.ro
ANRE - Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
ANRE - Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei, Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie vrea să demareze o campanie media de informare a consumatorilor, care va include spoturi TV și radio, emisiuni sau știri dedicate domeniului energiei, dar și distribuirea de mesaje cu ajutorul influencerilor din energie și din mediul online.

Potrivit unui anunț postat pe site-ul ANRE, autoritatea intenţionează să încheie, în baza unei licitaţii publice, un contract de prestari servicii pentru desfășurarea Campaniei media de educare şi informare a consumatorilor cu privire la drepturile lor, producţie materiale de promovare şi difuzarea acestora în mass-media audiovizuală, mediul on-line și social media.

Obiectul contractului va consta în:

  • Realizarea conceptului campaniei de comunicare şi promovare la nivel naţional;
  • Realizarea si difuzarea a patru spoturi TV şi a patru spoturi Radio în funcţie de planul de publicitate şi de aprobarea ANRE;
  • Realizarea de materiale promoționale;
  • Broşuri (minim 4) şi pliante de informare a consumatorilor (minim 4);
  • 1 Spider campanie de informare ANRE care va conţine numele campaniei, logo si slogan;
  • Roll-up-uri campanie de informare consumator cu logo ANRE şi logo campanie (minim 4);
  • Campanii de Social Media şi administrarea canalelor online ale ANRE;
  • Difuzare online şi parteneriate media reprezentate prin emisiuni, dezbateri, proiecte speciale etc.
  • Raportare lunară;
  • Analiză rezultate şi impact campanie.

Durata contractului este estimată la 12 luni.

Campania se va desfăşura prin următoarele canale:

a) Mass media audiovizual: difuzarea spoturilor video şi audio la radio şi televiziuni; distribuirea materialelor în presa online,
b) Mediu online: derularea campaniei de comunicare pe site-urile generaliste şi din domeniul energiei,
c) Social media: promovarea materialelor aferente campaniei pe reţelele de socializare (Facebook, Linkedin, Instagram etc).

Serviciile solicitate vor include:

ETAPA I

Concept şi creație pentru următoarele produse:

– Patru spoturi video cu durata de minim 30 de secunde ce vor fi promovate pe parcursul campaniei;

– Patru spoturi radio de minim 20 de secunde ca vor fi promovate pe parcursul campaniei;

– Difuzarea atât în media online cât şi în presa scrisă a mesajelor agreate cu achizitorul pentru promovarea campaniei;

– Ofertantul va propune tipuri de emisiuni şi proiecte speciale sau dezbateri în care comunicatorii din partea achizitorului sau terțe părţi să promoveze şi să susţină mesajele campaniei.

ЕТАРА II

Servicii de producție pentru următoarele produse:

– 4 spoturi TV de minim 30 de secunde care vor fi promovate pe parcursul campaniei

– 4 spoturi radio de minim 20 de secunde care vor fi promovate pe parcursul campaniei

– Emisiuni sau ştiri dedicate în domeniul energiei (min. 1/lună)

– Bannere, conținut Postări social media şi clipuri dedicate în domeniul energiei (min. 8/fiecare)

ЕТАРА III

Servicii difuzare şi promovare:

– Elaborarea planului de difuzare a materialelor propuse

– Difuzarea materialelor produse pentru campaniile din social media

Campanie de social media si administrare canale online:

– Asigurarea timpilor de emisie la posturi naţionale de radio pentru difuzarea spotului audio elaborat în cadrul campaniei, conform cerinţelor tehnice

– Asigurarea spaţiului de difuzare atât în presa scrisă cât şi online

– Organizarea de întâlniri cu influențatori din energie și din mediul online în vederea prezentării materialelor de informare specifice campaniei în vederea distribuirii acestora prin canalele proprii de comunicare

ЕТАРА IV

Analiza campaniei – rapoarte privind impactul campaniei.

Firmele de specialitate care doresc să participe pot trimite oferte neangajante până la data de 19 iulie.

Piața de energie va fi liberalizată din nou la 31 martie 2025

Reamintim că prețul energiei pentru consumatori este acum reglementat printr-o schemă de plafonare a facturilor care expiră la 31 martie 2025, când piața va fi din nou liberalizată.

La solicitarea HotNews.ro cu privire la bugetul alocat pentru această campanie, reprezentanții ANRE au precizat că la acest moment prospectează piața pentru a-și face o idee despre costuri.

Iată răspunsul ANRE:

„Anunțul de pe site la care faceți referire reprezintă un anunț de prospectare a pieței în vederea stabilirii valorii estimate necesare derulării campaniei media și nu se referă la iniţierea procedurii de licitaţie publică.

Precizăm ca nu putem preconiza la acest moment data exactă a începerii campaniei având în vedere numeroasele etape aferente licitaţiilor publice.

Obiectivul campaniei va fi conform prevederilor art.7^3 din Legea energiei electrice și a gazelor naturale, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost introdus prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.143/2021 pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012 precum și modificarea unor acte normative conform căruia „ANRE are obligația de a derula campanii de informare prin orice mijloace de comunicare mass-media, mediul on-line și social media care să vizeze informarea consumatorilor cu privire la drepturile lor, inclusiv dreptul de a schimba furnizorul de energie electrică fără costuri suplimentare. ANRE are dreptul de a finanța campaniile menționate anterior din bugetul propriu”.

INTERVIURILE HotNews.ro