Sari direct la conținut

Apelurile la 112 vor fi trimise direct echipei din teren. Modificări importante în interacțiunea cu dispecerii, anunțate de MAI

HotNews.ro
Operator 112. Foto: Cateyeperspective | Dreamstime.com
Operator 112. Foto: Cateyeperspective | Dreamstime.com

O persoană care sună la 112 va vorbi doar cu un singur dispecer, care va direcționa solicitarea direct echipei din teren, a anunțat marți secretarul de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Bogdan Despescu. 

Bogdan Despescu a explicat, marţi, într-o conferinţă de presă, în ce constă proiectul de eficientizare a activităţii de dispecerizare, astfel încât să se reducă timpul de intervenţie.

„Eficientizarea activităţii de dispecerizare este un alt proiect, o altă temă importantă. Este un concept care a fost aprobat astăzi de domnul ministru Cătălin Predoiu şi priveşte modernizarea activităţii de lucru cu publicul, la nivel de preluare a sesizărilor, în primul rând. Bineînţeles că în cadrul dispeceratelor sunt şi alte activităţi, dar partea importantă este de a gestiona sesizările care vin în număr cel mai mare prin sistemul 112, obiectivul principal fiind îmbunătăţirea intervenţiei operative şi creşterea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor”, a declarat Bogdan Despescu.

Până acum, o persoană care suna la 112 vorbea cu mai mulți dispeceri

El a adăugat că MAI asigură peste 800 de servicii de permanenţă, cu aproape 6.000 de posturi, majoritatea la nivel judeţean, dar există prezenţă pe acest mecanism de lucru şi la nivelul poliţiilor municipale, şi în zona rurală.

Despescu a explicat că noul concept prevedere alocarea a 20% din personal către activitatea din stradă.

„Pentru eficientizarea activităţii, noul concept prevede realocarea a 20% din personal către activitatea efectiv din stradă, vorbim de activităţi operative în relaţia cu cetăţeanul. Reforma introduce un model unitar de organizare a dispecerizării, un dispecerat la nivel judeţean şi aici am preluat din semnalările cetăţenilor, o parte dintre cei care au apelat la serviciul 112 ne-au solicitat o operaţionalizare a acestui mod de lucru cât mai rapidă”, a spus Despescu.

„Astăzi un cetăţean care sună la 112 este preluat de operatorul de la STS, este direcţionat către dispeceratul de la nivel judeţean, iar dacă problema este într-o localitate, este direcţionat către alt dispecerat şi avem trei niveluri”, a mai afirmat secretarul de stat.

El a subliniat că va exista un singur nivel de discuţie între personalul MAI şi cetăţean.

„La nivelul structurilor din minister, ne propunem să avem un singur nivel de discuţie între operatorul, personalul MAI şi cetăţean, iar sesizarea care a fost transmisă de către cetăţean să fie direcţionată de către cel din dispecerat într-o formulă rapidă către patrulă, către echipa din teren fără a mai trece printr-un alt intermediar”, a mai declarat Bogdan Despescu.

Despescu a adăugat că timpii de reacţie vor fi mai mici.

„Prin acest concept, cu siguranţă, vor fi timpi mai mici de reacţie. Asigurăm un mod de lucru mult mai eficient de integrare a resurselor între Poliţie, Jandarmerie şi alte structuri, în principal acolo unde funcţionează Poliţia de Frontieră. Avem un mod pe care ne-l dorim standard la nivel de proceduri şi, bineînţeles, procesarea rapidă a unor volume crescute de date”, a afirmat Despescu.

El a precizat că acest proces este susţinut de digitalizare şi utilizarea mai multor platforme.

„Noi am lucrat în ultima perioadă la aceste platforme şi avem astăzi o zona importantă acoperită cu GPS, de exemplu, la patrule pe care noi avem LPR-uri pe aceste autospeciale. Sunt sisteme de colectare a datelor care funcţionează. Bineînţeles, modalitatea de a vedea pe dispozitivele din dispecerate locul unde sunt patrulele poziţionate. Sunt mult mai multe capabilităţi pe care le-am dezvoltat şi toate acestea vor permite celor din dispecerat să aibă o imagine din teren şi, în acelaşi timp, să vadă nevoia de suplimentare cu resursă. Implementarea şi pe acest concept este stabilită într-un calendar. Începem tot din decembrie 2025 şi continuăm pe parcursul anului 2026 şi obiectivul nostru este de a optimiza activităţile, reducem prin acest mod birocraţia şi creştem capacitatea de reacţie a structurilor”, a declarat Despescu.

Alegeri București 2025: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.

INTERVIURILE HotNews.ro