Sari direct la conținut

Asocierea UMB – Tehnostrade a castigat licitatia pentru constructia unui tronson de 8,7 km din Autostrada Transilvania intre Gilau si Nadaselu

HotNews.ro
Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu), Foto: Hotnews
Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu), Foto: Hotnews

Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL ca castigat licitatia CNADNR de coonstructie a unui tronson de 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania, de la Gilau (Cluj Vest) la Nadaselu. „Valoarea ofertei castigatoare este de 258.199.052,52 lei (fara TVA) – aproximativ 58 milioane de euro. Durata contractului este de 72 luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 18 luni dureaza executia si 48 luni perioada de garantie”, precizeaza CNADNR intr-un comunicat. UMB si Tehnostrade sunt firmele care au facut parte si din asocierea care au lucrat la autostrada Timisoara – Lugoj, Lot 1 (9,5 km), deschisa in aceasta saptamana cu aproape sase luni inaintea termenului contractual de finalizare.

„Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca, in data de

24.10.2012, in urma finalizarii procesului de evaluare au fost transmise comunicarile cu privire la rezultatul procedurii de achizitie publica a contractului „Proiectarea si constructia Autostrazii

Transilvania, Sector 3A, Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1 km 0+000 – km 8+700″, precizeaza CNADNR intr-un comunicat.

„Oferta castigatoare apartine Asocierii Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.Valoarea ofertei

castigatoare este de 258.199.052,52 lei (fara TVA). Durata contractului este de 72 luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 18 luni dureaza executia si 48 luni perioada de garantie”, mai anunta Compania.

Tronsonul de la Gilau la Nadaselu continua practic Autostrada de la Campia Turzii la Cluj Vest (52 Km), ocoleste municipiul Cluj Napoca si uneste DN1 care merge spre Oradea cu DN7 care merge spre Zalau.

Potrivit CNADNR, contractul va fi semnat dupa finalizarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii.

La finele lunii august, CNADNR anunta ca a aprimit 13 oferte pentru proiectarea si constructia constructia „autostrazii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700”.

Portiunea de 8,7 km pe relatia Gilau-Nadaselu a fost scoasa la licitatie inca de la inceputul acestui an, dar din cauza unor contestatii CNADNR a fost nevoita sa prelungeasca termenul de depunere a ofertelor, potrivit Capital.

UMB si Tehnostrade, firmele romanestic are au terminat prima auostrada din Romania inainte de termen

UMB si Tehnostrade sunt firmele care au facut parte si din asocierea care au lucrat la autostrada Timisoara – Lugoj, Lot 1 (9,5 km), deschisa in aceasta saptamana cu aproape sase luni inaintea termenului contractual de finalizare.

Tronsonul de 9,5 kilometri a costat peste 210 milioane lei (aproximativ 48 milioane euro), a fost construit de catre Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Carena SpA Impresa di Costruzioni si avea termen contractual de finalizare luna aprilie 2013. Tronsonul de autostrada inaugurat marti continua practic autostrada Arad – Timisoara pana la drumul national DN6 in dreptul localitatii Izvin (inainte de intrarea in Timisoara, practic ocoleste orasul de pe Bega) si face ca autostrada din vestul tarii sa nu se mai opreasca intr-o intersectie cu un drum judetean (DJ691) ca pana in prezent.

Gilau-Nadaselu, primul tronson din Autostrada Transilvania scos la licitatie din cele sase cedate de Bechtel

Tronsonul in cauza din Autostrada Transilvania este primul scos la licitatie dupa ce a fost abandonat de catre firma americana Bechtel, cea care trebuia sa construiasca toate tronsoanele Autostrazii Transilvania, de la Brasov la Bors. Dintre acestea, compania americana a reusit sa finalizeze doar 54 de kilometri de autostrada intre Campia Turzii si Gilau (Cluj Napoca) si a ramas sa termine, cu termen final 2013, alti 60 de kilometri intre Suplacu de Barcau si Bors.

In august 2011, Ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu anunta ca statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel.

Cele sase tronsoane la care a renuntat Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii – Gilau si si Suplacu de Barcau – Bors, acestea insumand 118 kilometri.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro