Sari direct la conținut

Au fost anulate șase dintre cele 14 trenuri care circulau între București Progresu și Giurgiu, linie redeschisă în 2024

HotNews.ro
Au fost anulate șase dintre cele 14 trenuri care circulau între București Progresu și Giurgiu, linie redeschisă în 2024
Gara Bucuresti Progresu (foto Vlad Barza)

În iunie 2024 trenurile reveneau după 19 ani de pauză pe ruta București Nord – Gara Progresu – Comana – Giurgiu și linia era prezentată ca fiind extrem de utilă pentru navetiști. Acum, ca parte a unui program de reduceri de cheltuieli, CFR Călători a anulat șase dintre cele 14 trenuri care circulau zilnic între București Progresu și Giurgiu, iar acum sunt și pauze de nouă ore între trenuri.

Conform Mersului Trenurilor intrat în vigoare la 15 decembrie 2024 erau șapte trenuri pe sens între București Progresu și Giurgiu, iar distanța de 61 de minute era parcursă în 85-95 de minute, cu 12 opriri intermediare. Acum au rămas patru trenuri pe zi, pe sens și vorbim aproape de o înjumătățire.

Acum, ca parte a unui program de reducere a cheltuielilor, prin care vor fi anulate peste 200 de trenuri CFR Călători la nivel național, sunt anulate și trei dintre cele șapte trenuri care circulau în fiecare zi pe sens între București Progresu și Giurgiu. Rămân doar patru trenuri pe sens, pe zi.

Astfel, conform datelor din aplicația CFR Călători, primul tren pleacă de la Progresu la 6.15, al doilea la 8.22, iar următoarele sunt abia la 17.27 și 20.55. La întors vor fi doar patru plecări de la Giurgiu, în loc de șapte: la orele 4.10, 8.23, 13.45 și 19.38. Pentru navetiști este o lovitură, fiindcă sunt așa de multe ore fără niciun tren. Trenurile erau utile și pentru cei care voiau să facă turism de weekend la Comana.

Tot patru trenuri pe sens, față de șapte, rămân și între București Nord și București Progresu. Distanța feroviară este foarte mare între cele două gări: 32 km, călătorie de 50 de minute.

Responsabilă este „Ordonanța Trenuleț” care împiedică plățile suplimentare către mecanicii de locomotivă, pentru orele suplimentare efectuate.

INTERVIURILE HotNews.ro