BAC 2014 Remus Pricopie, ministrul Educatiei: Subiectele de bacalaureat trebuie sa continue linia 'mediu-plus', fara exercitii cu dificultate de olimpiade
Remus Pricopie, ministrul Educatiei, a declarat ca subiectele pe care elevii le vor avea de rezolvat la Bacalaureat trebuie sa continue linia ‘mediu-plus’. Subiectele de BAC trebuie sa fie fara exercitii cu dificultate de olimpiade, la fel ca in anul precedent, a continuat Pricopie, citat de Agerpres.
Declaratiile au fost facute joi la Timisoara, in cadrul unei intalniri regionale pe care ministrul Educatiei a avut-o la Universitatea de Vest cu cadre didactice, directori de scoli, lideri sindicali din preuniversitar si elevi, relateaza Agerpres.
Ministrul Remus Pricopie a dat exemplul unor tineri care au plecat la studii la unele dintre cele mai renumite universitati din Statele Unite ale Americii, unde cunostintele pe care le aveau de la finalul liceului i-au clasat mult deasupra celorlalti colegi americani, propulsandu-i direct in anul II de studiu.
Calendar Bacalaureat 2014 – Sesiunea iunie-iulie 2014
26 – 30 mai 2014Inscrierea candidatilor la prima sesiune de examen
30 mai 2014Incheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
10 – 12 iunie 2014Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana – proba A
11 – 13 iunie 2014Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna – proba B
16 – 20 iunie 2014Evaluarea competentelor digitale – proba D
23 – 27 iunie 2014 Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala – proba C
30 iunie 2014Limba si literatura romana – proba E)a) – proba scrisa
1 iulie 2014Limba si literatura materna proba E)b) – proba scrisa
2 iulie 2014Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – proba scrisa
4 iulie 2014Proba la alegere a profilului si specializarii – proba E)d) – proba scrisa
7 iulie 2014Afisarea rezultatelor (pana la ora 12:00)
7 iulie 2014Depunerea contestatiilor (orele 12:00 – 16:00)
8 -10 iulie 2014Rezolvarea contestatiilor
11 iulie2014Afisarea rezultatelor finale
Oficialul a discutat si despre problema elevilor cu nevoi speciale si a propus ca directorii scolilor de acest gen sa se alature echipei de lucru din guvern ca sa identifice ce lipseste din legislatie in aceasta zona. Pricopie a precizat ca „o problema ridicata de profesori se refera la faptul ca examenele nationale nu sunt suficient de diversificate pentru a raspunde si situatiei copilului cu dizabilitati”.
Ministrul a declarat ca specialistii in medicina si in psihologia copilului sunt cei care trebuie sa decida daca un copil este integrat intr-o scoala obisnuita sau intr-o unitate de invatamant speciala. „Nu o lege trebuie sa spuna care este gradul de afectiune al unui copil; pot fi situatii medicale in care copilul are nevoie de perfuzie, de terapie intensiva, poate face o criza. Intr-o scoala obisnuita nu este asa ceva. In acelasi timp, eu sunt pentru integrarea tuturor copiilor acolo unde este cazul”, a afirmat acesta.
Remus Pricopie a anuntat ca trebuie dublat numarul de psihologi din scoli si ca profesorii trebuie sa fie pregatiti, pe de-o parte, sa previna violenta in unitatile de invatamant, iar pe de alta parte sa stie sa intervina prompt cand un astfel de conflict s-a declansat, noteaza Agerpres.
Ministrul a abordat si subiectul reintroducerii invatamantului profesional. „Prin ordonanta din decembrie am asezat in mod firesc lucrurile pentru ca, pe forma anterioara a legii, inscrierea in invatamantul profesional trebuia sa se faca dupa finele clasei a IX-a. Acum se face dupa clasa a VIII-a si, astfel, anul acesta este unul de tranzitie, cu doua serii”, a punctat ministrul Educatiei.
„Un elev care nu poate lua bacul lucreaza pe un strung de 2 milioane de euro. Daca stim sa construim programe educationale corespunzatoare, reusim sa dam o sansa fiecarui copil sa descopere ce poate sa faca, nu ce nu poate sa faca. Avem semnale pozitive in acest sens, la o astfel de scoala avand depuse deja 260 de dosare pe 50 de locuri”, a declarat ministrul Educatiei.
Citeste si: