Baidu.com creste, dar nu spectaculos
Baidu.com, cel mai mare motor de cautare din China, a anuntat, miercuri, ca veniturile din trimestrul trei al anului 2005, au insumat 8,5 milioane Yuan (1,06 milioane de dolari), profit care aproape s-a triplat fata de aceeasi perioada a anului trecut.
„Cresterea momentana si performanta financiara au intrecut asteptarile noastre” a declarat Robin Li, directorul executiv si cofondatorul Baidu.com, citat de publicatia Kansas City.
Li a mai declarat ca de la infiintarea companiei, personalul angajat a crescut de la 700 la 1000 de persoane, a mai fost deschis un sediu regional in Sudul Chinei, in orasul Guangzhou. De asemenea, Baidu.com a stabilit si un parteneriat cu Universitatea Peking, prin dezvoltarea unui program de cercetare in privinta utilizarii Internetului.
Directorul executiv al Baidu a mai notat ca, desi, China este a doua piata din lume in privinta Internetului, totusi numarul utilizatorilor on line este undeva la 8% din populatie., spre deosebire de America unde numarul acestora a ajuns la 70%.
De la inceputul anului, veniturile Baidu.com au ajuns astfel, la 11 milioane dolari, aproape triplu decat aceeasi perioada a anului trecut (4 milioane de dolari). Excluzand si comisioanele pe care Baidu le-a platit partenerilor de publicitate, veniturile sale ajung undeva la 10 milioane de dolari.
Ca si Google, Baidu isi trage cei mai multi bani din publicitatea contextuala (toata publicitatea care inconjoara motorul de cautare). Cu toate acestea Baidu este mult in urma gigantului Google, care in cel mai recent trimestru a anuntat venituri de 1,6 miliarde de dolari. Cei de la Google detin deja 2% din compania Baidu.com.
Conducerea Baidu.com estimeaza pentru trimestrul patru al acestui an, venituri de aproximativ 13,1 milioane de dolari.