Berlinul extinde pistele pentru biciclişti, deoarece continuă să crească numărul celor care pedalează
Autorităţile din Berlin au decis să facă permanente pistele temporare pentru biciclete care au fost înfiinţate în perioada carantinei, din dorinţa de a sprijini un boom al bicicletelor, ce a început în timpul pandemiei, informează Reuters, potrivit Agerpres.
Capitala Germaniei a pus la punct piste de biciclete suplimentare cu o lungime de aproximativ 25 de kilometri după ce pandemia de COVID-19 din 2020 i-a forţat pe cei care obişnuiau să facă naveta să treacă la bicicletă, pentru a evita transportul în comun aglomerat. Alte capitale europene, precum Paris şi Londra, au creat şi ele noi piste pentru biciclete.
În unele părţi ale Berlinului, pistele temporare pentru biciclete, deseori semnalizate cu o simplă bandă galbenă lipită pe asfalt, au devenit acum piste permanente, fiind extinse şi mai bine protejate, cu borne sau rampe care să oprească maşinile să le blocheze.
Un exemplu este districtul Friedrichshain-Kreuzberg, care a venit primul cu ideea unor piste temporare. Acesta a inaugurat luni un nou tronson de pistă de biciclete şi a demarat lucrările pentru ca o altă stradă aglomerată să fie accesibilă doar bicicletelor şi pietonilor.
Asociaţia Germană a Bicicliştilor (ADFC) susţine că traficul bicicletelor a crescut cu 25% în Berlin, ca urmare a pistelor temporare introduse în perioada pandemiei. Asociaţia a salutat decizia autorităţilor de a face permanente pistele temporare, dar a subliniat că mai sunt multe de făcut pentru a-i proteja pe biciclişti în Berlin, oraş în care cinci biciclişti şi-au pierdut viaţa în acest an.
Berlinul este condus în prezent de social-democraţi, împreună cu ecologişti şi partidul de stânga Linke. Promovarea unei mobilităţi mai prietenoasă cu mediul ar urma să fie una din principalele teme de campanie înaintea alegerilor federale din luna septembrie.
Sondajele de opinie sugerează că ecologiştii, care vor mai multe investiţii în piste de biciclete şi transport public, sunt în urma creştin-democraţilor, care sunt văzuţi ca fiind mai apropiaţi de industria constructoare de automobile.