Black Friday 2024. Ce vor românii să cumpere și care este bugetul pregătit – studiu
Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizați cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceștia, aproximativ șase din zece și-au planificat achiziții cu această ocazie, potrivit unui studiu Kantar România. Bugetul pregătit de românii care intenționează să cumpere de Black Friday este în creștere cu 231 lei față de anul trecut, ajungând la 3.116 lei.
eMAG va organiza Black Friday pe 8 noiembrie și estimează vânzări de peste 800 milioane lei.
Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Și, în mod special, se observă o creștere semnificativă a procentului celor care își propun să cheltuiască peste 3.000 de lei.
Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.
În ceea ce privește categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) și mașinile de spălat (19%) conduc topul achizițiilor planificate de Black Friday.
Preferințele variază, însă, în funcție de vârstă: față de nivelul general, tinerii între 18 și 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) și telefoane mobile (40%), sau laptopuri (17%).
Pentru segmentul 25-34 de ani, se evidențiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) și cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35-44 de ani își doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) și aragaze (13%).
În fine, cei din segmentul 56-65 ani „vânează” mai mult decât restul articole de home & deco (16%) și produse alimentare și băuturi (14%), arată datele Kantar.
Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii ani, în special în rândul femeilor și în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25-34 și 45-55 de ani și al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.
Studiul a fost realizat în perioada 14-21 octombrie 2024, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 2001 respondenți, cu vârste între 18 și 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI.