Bloomberg: ”Cea mai mare gafă din istoria recentă a licitațiilor”. De ce un Porsche din perioada nazistă nu a reușit să fie vândut la licitație
O mașină care simbolizează ascensiunea naziștilor din anii ’30 nu a reușit să se vândă la o licitație din California – dar eșecul nu a avut nicio legătură cu etica, iar ceea ce l-a cauzat a fost o confuzie ce ține de preț, scrie The Independent.
Casa de licitații RM Sotheby’s nu a reușit să găsească un cumpărător pentru modelul Porsche 64 sâmbătă seară, în Monterey, California, după o licitație plină de controverse.
Mașina a fost proiectată de Ferdinand Porsche în 1939, la cererea Diviziei Motorizate Naziste.
Șeful Diviziei, Adolf Huehnlein, a comandat mașina în speranța că va participa la o cursă care urma să se desfășoare de la Berlin la Roma, care ar fi simbolizat o sărbătoare a alianței fasciste dintre Italia și Germania. Însă cursa nu a mai avut niciodată loc din cauza izbucnirii celui De-al Doilea Război Mondial din 1939.
Cu toate acestea, istoria zbuciumată a autovehiculului nu i-a oprit pe clienții casei de licitații să lupte ca să intre în posesia automobilului. Mașina nu s-a vândut, după ce RM Sotheby a comis „cea mai mare gafă din istoria recentă a licitațiilor”, potrivit Bloomberg, casa de licitații anunțând că ofertele au ajuns la 70 de milioane de dolari (57,75 milioane de lire sterline) în loc de 17 milioane de dolari (14 milioane de lire sterline).
În acel moment, oamenii au încetat să mai liciteze, au huiduit și au părăsit locul unde avea loc evenimentul.
Numele mașinii a provocat de asemenea controverse. RM Sotheby a făcut reclamă mașinii că s-ar încadra în firma Porsche. Totuși, multe persoane contestă denumirea automobilului, susținând că firma Porsche a fost folosită abia ani mai târziu.
Prima mașină vândută sub emblema Porsche a fost modelul 356 din anul 1948.