Burberry va da afară o cincime dintre angajații săi din toată lumea. Acțiunile sale au crescut imediat cu 13%

Burberry intenționează să taie 1.700 de locuri de muncă, o cincime din forța sa de muncă la nivel mondial, a anunțat miercuri acest producător britanic de produse de lux ce își reduce costurile pentru a-și revigora performanțele, potrivit Reuters. Informația a dus imediat la o apreciere a acțiunilor sale, la ora publicării acestui articol creșterea fiind de aproximativ 13%, potrivit cotațiilor Finance Yahoo.
Burberry se află în primele etape ale unui plan de redresare condus de directorul executiv (CEO) Joshua Schulman, care încearcă să schimbe trendul după ani de performațe slabe în comparație cu rivalii din piața luxului.
Reducerea locurilor de muncă în următorii doi ani va afecta în principal funcțiile de birou, iar un schimb de noapte la fabrica de paltoane Burberry din Castleford (Anglia) va fi anulat.
Schulman a declarat că existența a două schimburi la fabrică a dus la „supraproducție”, iar reducerea schimbului de noapte este esențială pentru menținerea amprentei de producție a Burberry în Regatul Unit.
Acesta, fost director la Coach și Jimmy Choo, a preluat conducerea Burberry anul trecut și a schimbat strategia pentru a se concentra mai mult pe marketingul Britishness, paltoane și eșarfe, după ce brandul a fost afectat de decizii greșite în privința produselor, creșteri excesive de preț, și o scădere generală a pieței luxului.
„Clienții pe care dorim să îi cultivăm, al cărui număr a scăzut timp de trei ani, sunt acum încântați de ceea ce văd”, a spus Schulman într-o prezentare către investitori.
Spectacolul de modă din februarie al Burberry a determinat „creșteri de două cifre” ale achizițiilor din partea retailerilor care își reduseseră semnificativ comenzile în ultimii doi ani, a spus Schulman.
Schulman, care l-a înlocuit pe Jonathan Akeroyd, este cel de-al patrulea CEO al casei de modă britanice în 10 ani.
Sub Marco Gobbetti, care a condus grupul între 2017 și 2021 și l-a angajat pe designerul Riccardo Tisci, compania a încercat să mute brandul spre partea superioară a modei de lux, fără prea mult succes financiar.
Akeroyd, care a preluat conducerea în 2022, și-a pus speranțele în accesorii din piele cu o marjă mai mare și în designerul Daniel Lee.
Marca britanică a evitat la limită o pierdere pentru anul financiar 2025, încheiat la 29 martie, cu un profit operațional ajustat de 26 de milioane de lire sterline (34,55 milioane de dolari), depășind estimările analiștilor de 11 milioane de lire sterline.
Vânzările din trimestrul al patrulea au scăzut cu 6%, mai bine decât prognoza medie a analiștilor, care se așteptau la o scădere de 7%.