Sari direct la conținut

Business Report: Cresterea "primitiva" a PIB: Scadere drastica la productivitatea resurselor. Romania coboara chiar sub nivelul anului 2000, dupa 16 ani de retehnologizare; Retailerul Profi a inaugurat sase magazine si planifica extinderea la 500 de magazine; Traseul celei mai asteptate autostrazi din Romania ar putea fi gata pana pe 15 septembrie. Urmeaza licitatii pe bucati

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Cresterea „primitiva” a PIB: Scadere drastica la productivitatea resurselor. Romania coboara chiar sub nivelul anului 2000, dupa 16 ani de retehnologizare.Romania se situeaza pe penultimul loc intre statele membre UE la productivitatea resurselor pe kilogram de materie prima utilizat, cu doar 0,31 euro pe kilogram in anul 2015, potrivit datelor comunicate de Eurostat . Mai mult, ne aflam in postura nedorita a detine recordul de scadere la acest indicator fata de anul 2000 (-35,8% !!). Doar alte doua state au evoluat in jos ( Estonia cu -19,1% si Malta cu -7,6%). Capacitatea de a utiliza eficient materiile prime tine de tehnologiile utilizate si de nomenclatorul de produse aflate in productie iar rezultatele se concretizeaza in productivitatea muncii si gradul de poluare a mediului inconjurator (in functie de cantitatea de deseuri rezultate din procesele de fabricatie dar si de tehnologiile utilizate, inclusiv investitiile in ecologizare). Din aceasta perspectiva, Romania sta de 11 ori mai prost decat campioanele ex-aequo in materie, Marea Britanie si Olanda, si de peste sase ori mai slab decat media europeana, dupa ce a evoluat in jos pe parcursul ultimilor 15 ani. Ceea ce ne semnaleaza o problema grava de dezvoltare si impune luarea unor masuri urgente pentru a imbunatati situatia. Capacitatea de a utiliza eficient materiile prime tine de tehnologiile utilizate si de nomenclatorul de produse aflate in productie iar rezultatele se concretizeaza in productivitatea muncii si gradul de poluare a mediului inconjurator (in functie de cantitatea de deseuri rezultate din procesele de fabricatie dar si de tehnologiile utilizate, inclusiv investitiile in ecologizare). Din aceasta perspectiva, Romania sta de 11 ori mai prost decat campioanele ex-aequo in materie, Marea Britanie si Olanda, si de peste sase ori mai slab decat media europeana, dupa ce a evoluat in jos pe parcursul ultimilor 15 ani. Ceea ce ne semnaleaza o problema grava de dezvoltare si impune luarea unor masuri urgente pentru a imbunatati situatia, anuntaCurs de Guvernare.

Retailerul Profi a inaugurat sase magazine si planifica extinderea la 500 de magazine.Retailerul Profi a inaugurat sase magazine intr-o singura zi – la Nusfalau, Sebes, Talmaciu, Teius, Timisoara si Suceava, stabilind astfel un record in retailul romanesc si consolidandu-si pozitia ca reteaua cu cea mai mare acoperire geografica din Romania, si a planificat sa isi extinda reteaua la 500 de magazine pana la finalul anului, a anuntat vineri compania Profi Rom Food. In aceasta luna, Profi a deschis 15 magazine, dintre care opt sunt operate in format Loco, patru in format City si trei in format Standard. In perioada iunie-august 2016, 38 de noi unitati au completat reteaua Profi. ‘Toamna aduce un nou nivel al dinamismului privind expansiunea retelei. Urmarim sa fim prezenti in noi zone rurale, fara a neglija insa mediul urban. Echipele de dezvoltare a retelei lucreaza la aproape intreaga capacitate. In urmatoarea perioada, vom intari acest segment astfel incat sa ne atingem obiectivul de a depasi 100 de magazine pe an, pentru a acoperi cat mai multe zone din mediul rural si a ne intari pozitia in anumite centre urbane. Planul nostru pentru acest an este sa ajungem la 500 de unitati operationale si chiar sa depasim acest numar’, a declarat Daniel Cirstea, director general Profi Rom Food. In prezent, Profi are peste 10.000 de angajati si numara 439 de unitati in 212 localitati, fiind reteua de retail cu cea mai mare extindere geografica, scrieCapital.

Traseul celei mai asteptate autostrazi din Romania ar putea fi gata pana pe 15 septembrie. Urmeaza licitatii pe bucati.Studiile geotehnice necesare autostrazii Sibiu – Pitesti sunt in plina desfasurare pe loturile 1,4 si 5, dupa cum a anuntat saptamana trecuta Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Intrebat ce se intampla cu loturile 2 si 3, seful de la Drumuri a spus pentru ECONOMICA.NET ca pana pe 15 septembrie va fi definitivat tot traseul autostrazii. ￯Consultantul Comisiei Europene, Jaspers, a emis niste observatii acum ceva timp. Miercuri a avut loc o sedinta in care a fost prezentat modul de implementare a observatiilor. Estimez ca pana la 15 septembrie vom avea tot traseul definitivat”, a declarat Catalin Homor, directorul general al CNADNR. In perioada 24 august – 25 august 2016, reprezentantii CNADNR au efectuat o vizita in teren pentru verificarea mobilizarii prestatorului cu privire la ritmul lucrarilor de forare. „Astfel, s-a constatat la fata locului ca instalatiile de foraj necesare sunt mobilizate iar prelevarea probelor de pamanturi, descrierea litologica a acestora, etichetarea, impachetarea si transportul lor de pe amplasamentele forajelor catre laboratoarele de analiza se fac respectandu-se prevederile standardelor si a normativelor in vigoare”, au spus reprezentantii CNADNR. Potrivit lor, investigatiile geotehnice in teren sunt realizate in proportie de aproximativ 75% pe sectiunea 1 Sibiu – Boita, 80% pe sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti si aproximativ 35% pe sectiunea 4 Valeni – Curte de Arges. „Pentru Sectiunea 2 Boita-Racovita si Sectiunea 3 Racovita-Valeni nu a fost inca aprobat traseul final al autostrazii. Traseul va putea fi avizat dupa finalizarea Raportului de Analiza Multicriteriala etapa 2, Raport care a fost revizuit de catre Proiectant si este in analiza la CNADNR si Jaspers”, au precizat reprezentantii CNADNR pe pagina de Facebook a companiei, citati deEconomica.

Statul a imprumutat de la banci 4,86 miliarde de lei.Imprumuturile contractate de Ministerul Finantelor Publice (MFP) de la banci in luna august au insumat 4,864 miliarde de lei, cu 429 de milioane de lei (9,67%) peste suma planificata initial. Ministerul a planificat, pentru august, imprumuturi de 4,435 miliarde de lei de la bancile comerciale, din care 4 miliarde de lei prin opt licitatii de certificate de trezorerie si obligatiuni de stat si 435 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitatiilor de obligatiuni. Insa in cazul a trei licitatii de obligatiuni, Ministerul a atras sume mai mari decat cele planificate initial. Totodata, in cazul tuturor licitatiilor principale, bancile au subscris sume cel putin duble fata de cererea statului. Potrivit Ministerului, sumele imprumutate sunt destinate refinantarii datoriei publice si finantarii deficitului bugetului de stat. In anul 2016, volumul total al imprumuturilor ce urmeaza a fi lansate de MFP pe piata interna prin emisiuni de titluri de stat este determinat de nivelul previzionat al deficitului bugetar, de 2,8% din PIB (circa 21 miliarde de lei), care urmeaza sa fie finantat in proportie de 50% de pe piata interna si 50% de pe cea externa, precum si de nivelul refinantarilor de titluri de stat scadente in 2016 denominate in lei si euro, in suma de circa 38 miliarde de lei, din care aproape 31 de miliarde de lei aferent emisiunilor denominate in lei si sapte miliarde lei emisiunilor denominate in euro. De asemenea, Ministerul Finantelor are in vedere atragerea de resurse financiare de pe pietele externe intr-un volum de 4,5 miliarde de euro, in functie de evolutiile si oportunitatile oferite de aceste piete, tinand cont de nivelul rambursarii aferent emisiunii de euroobligatiuni emise pe pietele externe cu scadenta in iunie 2016, in valoare de 1,5 miliarde euro, precum si de necesitatea consolidarii rezervei financiare in valuta la dispozitia Trezoreriei Statului, informeazaRomania Libera.

Adio facut cu mana! In Singapore au fost introduse taxiurile autonome.In Singapore au fost lansate primele taxiuri autonome. Masinile sunt disponibile intr-o zona speciala care acopera 6,5 kilometri patrati, iar pentru inceput, compania nuTonomy a pregatit sase vehicule Renault si Mitsubishi. Vorbim despre modelele Zoe si i-MiEV care au primit software-ul special dezvotat de compania amintita mai sus. Pentru moment, serviciul de taxi este in test, dar pana in 2018, dezvoltatorii spera sa aiba o flota ceva mai mare. Conform informatiile venite din presa locala, punctele de preluare si de debarcare a pasagerilor sunt fixe, iar cursele sunt gratuite pentru cei care vor sa incerce senzatiile tari ale unei masini fara sofer, relateazaAuto-Bild.ro.

Comisie mixta romano-poloneza pentru exporturile in Asia ale celor doua tari.Premierii Dacian Ciolos si Beata Szydlo au stabilit sambata, la intalnirea de la Solonetul Nou, organizarea unei comisii economice mixte romano-poloneze care sa pregateasca proiecte privind exporturile in Asia ale celor state membre UE. „Am convenit sa lucram impreuna si pe proiecte care sa ne ajute sa mergem din punct de vedere comercial cu exporturile spre zona asiatica si euro-asiatica. Atat Romania, cat si Polonia au interese in aceasta zona si, chiar cu fonduri europene, putem pregati cateva proiecte in comun si am convenit ca, in perioada urmatoare, sa organizam o intalnire a comisiei mixte economice romano-poloneze”, a declarat Dacian Ciolos. De asemenea, cei doi premieri au convenit ca Romania si Polonia sa militeze la Bruxelles pentru fonduri necesare consolidarii unei axe nord-sud in UE, fonduri de care sa benefciieze si vecinii estici, recum republica Moldova si Ucraina: „Pana acum, s-a investit mult si sunt proiecte europene pentru legatura europeana est-vest. Pe proiectele transfrontaliere, sunt ceva mijloace financiare pentru a incepe sa construim interconectari si la nivel de transport rutier si transport energetic intre Romania si Ucraina si, mai apoi, Polonia, noteazaCurs de Guvernare.

Topul firmelor de asigurare cu cele mai multe dosare de dauna neachitateAnaliza realizata de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) asupra dosarelor de dauna aferente politelor RCA din semestrul II al anului 2015 releva ca City Insurance are cele mai multe dosare de dauna neachitate, urmata fiind de Asirom si Generali. Cele mai putine dosare neachitate le are Allianz-Tiriac. Motivele de respingere sau tergiversare a unui dosar de dauna sunt diverse. In perioada iulie – decembrie 2015, societatile de asigurare au deschis un numar de 116.585 dosare de dauna pentru polite de asigurare obligatorie auto RCA, dintre care: 81,73% reprezinta dosare platite de catre asiguratori, 1,65% sunt dosare deschise pentru vatamari corporale/decese, 3,69% reprezinta dosare de regres, 12% sunt dosare neplatite (aflate in instanta/contestare sau sunt dosare incomplete), iar 0,93% sunt dosare respinse de la plata de catre asiguratori. Conform analizei ASF, cel mai mare numar de dosare de dauna neachitate, la data raportarii, a fost constatat pentru societatea City Insurance S.A., respectiv 4.710, care reprezinta 26,15% din totalul dosarelor deschise de catre societate, dosare raportate ca fiind incomplete. In clasament urmeaza Asirom VIG S.A., cu un procent de 11,70% dosare neplatite, Generali Romania S.A., cu un procent de 11,62% dosare neplatite, respectiv Omniasig VIG S.A., cu un procent de 10,37% dosare neplatite. Analiza datelor raportate de societatile de asigurare arata ca cele mai multe dosare de dauna au fost deschise la societatea Euroins S.A., respectiv 31.414 dosare, care reprezinta 26,95% din total piata, procentul de plata al dosarelor de dauna la aceasta societate fiind de 77,47%. Cel mai mare procent de dosare platite a fost inregistrat la societatea Allianz-Tiriac S.A., respectiv 88,89% din totalul de 8.728 dosare deschise la societate, anuntaEconomica.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro