Sari direct la conținut

​Business report: Cum vor creste salariile din Romania in anii viitori; Forta de munca din Romania, de cinci ori mai ieftina ca in UE;  In primele doua luni ale anului, a crescut numarul de firme care si-au suspendat activitatea

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Cum vor creste salariile din Romania in anii viitori. Prognoza pe regiuni. Salariile din cele mai sarace zone ale tarii vor creste cel mai putin in perioada 2016-2018, astfel ca disparitatile regionale se vor adanci si mai mult. Discrepantele salariale se vor mentine si in urmatorii ani intre regiunile de dezvoltare ale Romaniei, potrivit ultimei prognoze a Comisiei Nationale de Prognoza referitoare la evolutia principalilor indicatori macroeconomici in profil teritorial. Astfel, daca anul trecut, romanii care traiesc in regiunea de nord- est a tarii aveau un castig salarial mediu net lunar de 1.555 de lei, cel mai mic din tara, si in 2018 vor avea in continuare cel mai mic salariu dintre cele opt regiuni de dezvoltare, adica, in medie, 1.862 de lei lunar, anunta Economica.net.

Forta de munca din Romania, de cinci ori mai ieftina ca in UE. Romania ocupa penultimul loc in UE cand vine vorba de costul orar cu mana de lucru, inaintea noastra situandu-se doar Bulgaria, potrivit statisticilor Eurostat. Astfel, costul orar cu mana de lucru in intreaga economie (excluzand agricultura si administratia publica) in anul 2015 a fost de 5 euro in Romania, in timp ce in Bulgaria a fost de 4,1 euro. Media UE a fost de 25 de euro, iar a zonei euro de 29,5 euro, relateaza Evz.ro.

O afacere cu multa distractie si milioane de zambete. Dupa ce a tatonat antreprenoriatul cu o firma de confectii – marochinarie si ulterior bijuterii, Lucia Prajisteanu a identificat un potential urias: spatiile de distractie pentru copii. Acum detine cel mai spectaculos parc de distractii indoor din tara, iar planurile de dezvoltare nu se opresc aici. Este si povestea Luciei Prajisteanu, care, din dorinta de a fi independenta, in ultimul an de facultate, s-a angajat intr-o firma de confectii ca asistenta directorului general. Ea a reusit repede sa avanseze si sa devina directorul general al firmei respective. La acea vreme, si-a deschis in paralel propria afacere, in domeniu marochinariei, scrie Capital.

In primele doua luni ale anului, a crescut numarul de firme care si-au suspendat activitatea. Numarul de firme care si-au suspendat activitatea in primele doua luni ale anului a crescut cu 51,89%, iar numarul celor dizolvate a crescut cu 111,77%, comparativ cu aceeasi perioada din 2015. Cele mai multe firme care si-au suspendat activitatea au fost raportate in Bucuresti, unde s-a inregistrat o crestere de 64,32%, la 654 de firme fata de anul trecut. Judetul Constanta s-a situat pe locul al doilea cu 250 de firme suspendate si o crestere de 68,92%, urmat de Bihor cu 207 suspendari si o crestere de 71,07%, conform datelor Oficiului National al Registrului Comertului, anunta Adevarul Financiar.

Dependenta de capitalul extern – cazul UK: Poate supravietui una dintre cele mai mari sapte economii din lume fara industrie siderurgica proprie. Marea Britanie producea candva aproape jumatate din otelul de la nivel mondial, iar acum risca sa ramana fara industrie siderurgica. Unii analisti atrag atentia ca un stat industrializat nu poate supravietui fara productie proprie de otel, in vreme ce altii se arata ingrijorati cu privire la subventionarea unei ramuri economice neproductive. Tata Steel intentioneaza sa vanda afacerile din Regatul Unit, inclusiv otelariile de la Scunthorpe si de la Port Talbot. Folosite pentru a prelucra otel din minereu de fier, aceste platforme industriale gigant sunt punctul central al intregii siderurgii britanice, relateaza Cursdeguvernare.ro.

Peugeot si Citroen vor pick-upuri in gama. Cine ar fi crezut ca si segmentul pick-upurilor s-ar putea dezvolta atat de mult. Ei bine, francezii de la Peugeot si Citroen au in plan lansarea unor astfel de modele. Astfel, viitorul pick-up cu iz francez ar urma sa preia platforma lui Toyota Hilux si sa vina cu un design in stilul propriu. In prezent, Ford Ranger, Nissan Navara, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, Toyota Hilux si Volkswagen Amarok se dueleaza pentru prima pozitie in vanzari. Iar pe viitor trebuie sa ne asteptam si la un pick-upuri din curtea Renault, Fiat si Mercedes-Benz, scrie Auto-Bild.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro