Business Report: Dumitru, Consiliul Fiscal: Am avut discutii informale cu Finantele pe tema Codului Fiscal, trebuie egalizata sarcina fiscala; Inca o amanare pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu – Pitesti
Dumitru, Consiliul Fiscal: Am avut discutii informale cu Finantele pe tema Codului Fiscal, trebuie egalizata sarcina fiscala.Oficialii Ministerului de Finante au avut discutii informale cu membrii Consiliului Fiscal pe marginea modificarii Codului Fiscal. Informatia a fost oferita de catre presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru. Acesta spune ca nu s-a discutat despre procente, dar ideea discutiilor a fost de egalizare a sarcinii fiscale. „O PFA plateste mult mai putin decat un salariat” a spus Dumitru. „Oficial, nu am primit o hartie de la Ministerul Finantelor in care sa ni se ceara parerea despre un document. Punctual nu am discutat despre acest lucru. Am avut insa discutii informale pe marginea modificarii Codului Fiscal, discutii mai vechi, legate de simplificarea modului de taxare”, a declarat pentruEconomicaIonut Dumitru, presedintele Consiliului Fiscal. El a refuzat sa spuna cu cine a avut discutiile, insa a precizat ca nu s-a discutat punctual despre procente. „Fiscalitatea nu creste la salariat, trebuie sa se inteleaga acest lucru. Costurile totale scad. Este adevarat ca aceste contributii se extind la alte categorii de venituri pentru care se platea mai putin. Principial, asta se si doreste sa se faca: sa se egalizeze sarcina fiscala. PFA platesc contributii mult mai mici decat salariatii. 10,5% plus 5,5%, fata de circa 40%, in conditiile in care stiti si dumneavoastra ca multe PFA sunt de fapt plati salariale mascate” a spus Dumitru, solicitat sa comenteze pe marginea modificarilor Codului Fiscal.
Inca o amanare pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu – Pitesti.Studiul de Fezabilitate pentru cele trei tronsoane de mijloc ale autostrazii Sibiu – Pitesti are un nou termen de finalizare – aprilie 2017. Initial acesta trebuia terminat in luna iulie, apoi programat sa fie gata in decembrie 2016. ”A fost o licitatie accelerata nejustificat, nerealist. Nu se poate face un SF in cinci luni”, a declarat Catalin Homor, seful CNADNR, facand referire la contractul semnat in 2015. Intr-un interviu acordat HotNews, Catalin Homor isi anunta speranta ca pana la finalul lunii septembrie sa fie definitivat traseul pe toate sectoarele autostrazii Sibiu-Pitesti. CNADNR ia an calcul licitarea separata a proiectarii pentru sectoarele de capat ale autostrazii. ”Intr-adevar, vorbim de o amanare, insa trebuie sa tinem cont de unele sincope in implementare, au fost schimbati si subcontractorii”, precizeazap Catalin Homor. Fata de de termenul initial contractat in urma licitatiei pentru SF s-a ajuns la o amanare de un aproape un an. Contractul semnat in 2015 si licitat inca din mandatul Sova la Transporturi prevedea o finalizare in decembrie anul trecut. Ulterior, data de finalizare a fost amanata pentru iulie 2016, apoi pentru decembrie anul acesta. In urma cu doua saptamani CNADNR anunta ca pe trei din cele cinci sectiuni ale autostrazii sunt executate foraje, pe sectiunea de capat dinspre Sibiu acestea fiind realizate in proportie de aproximativ 75%, in timp ce pe capatul dinspre Curtea de Arges forajele sunt realizate in proportie de circa 80%, scrieCurs de Guvernare.
Santierul Naval Vard Braila va construi opt nave de mare capacitate.Santierul Naval Vard Braila a dat startul unei comenzi pentru constructia, in urmatorii doi ani, a opt nave de mare capacitate. Vapoarele sunt destinate navigatiei in ape fluviale si marine din zona Marii Caspice, fiind concepute pentru transportul de module preasamblate si turbine de gaz pentru campurile petroliere din Kazakhstan. Navele vor fi operate de firma Topaz Energy and Marine si de partenerii acesteia, companiile Kazmortransflot, Blue Water Shipping si Tengizcherroil, scrie obiectivbr.ro. In total, grupul norvegian Vard va trebui sa le livreze companiilor respective 18 nave. Pe langa cele opt construite de Vard Braila, alte patru vor fi facute la Vard Tulcea, iar sase vor fi realizate la Vard Vung Tau, in Vietnam. Timp de doi ani, santierul a trecut prin momente dificile din cauza lipsei de comenzi, fapt ce a facut ca aproximativ 20% dintre angajati sa fie pusi pe liber, KazMunayGas detine din 2008 operatorul terminalului petrolier din portul Batumi Georgia, cu o capacitatea anuala de tranzit de 15 milioane tone titei, iar recent Kazmortransflot, compania nationala de transport maritim si parte a KMG, si-a extins, prin constructia/achizitia a doua tancuri petroliere de tip Aframax (115.000 tdw), operatiunile de transport titei- produse petroliere in Marea Neagra si Marea Mediterana. In acelasi timp, KMG este actionar al Caspian Pipeline Consortium (CPC), operatorul conductei de transport titei ( lungime – 1510 km, capacitate de tranzit – 28,2 milioane de tone pe an) dintre campurile de zacaminte din vestul Kazakhstanului si portul de la Marea Neagra – Novorossiysk Rusia, anuntaCapital.
UE, reguli noi in telecom: sanctiuni la operatorii care deviaza de la planurile de investitii, licente wireless pe 25 de ani.UE vrea accelerarea investitiilor in retelele de fibra optica si in infrastructura wireless, mai ales in tarile codase la acest capitol si in zonele rurale izolate sau defavorizate unde companiile au putine motive sa aloce resurse. Doua dintre masurile luate in calcul de Comisia Europeana ar putea avea efecte si pe piata din Romania. Una dintre masurile vizate ar atribui autoritatilor nationale de reglementare in comunicatii, in cazul Romaniei ANCOM, prerogativa de a sanctiona operatorii daca deviaza de la intentiile de investitii anuntate in infrastructura de fibra optica, fara a furniza o justificare, potrivit unui proiect de reforma consultat de Reuters. Autoritatea de reglemnetare ar fi responsabila, astfel, cu monitorizarea deciziilor de investitie ale operatorilor. In interpretarea Reuters, scopul ar fi protejarea companiilor care fac primul pas in dezvoltarea infrastructurii in asa-numitele zone albe, unde investitiile in retele de comunicatii broadband nu sunt fezabile economic si intrarea unui operator concurent pe piata ar submina randamentul investitiei primului. Cu alte cuvinte, scopul sanctiunilor nu ar fi sa descurajeze nerealizarea unor investitii, ci reglementarea situatiei in care destinatia resurselor alocate este schimbata fara o notificare prealabila, fara justificare, in detrimentul unui operator concurent care si-a asumat un risc. Comisia ar avea de gand si sa incurajeze companiile care se implica in proiecte comune de extindere a retelelor de fibra optica de tip FTTx (fibra pana in locatie/locuinta), care ar urma sa beneficieze de mai multa indulgenta din partea autoritatilor de reglementare, arataEconomica.
Hyundai i30 a debutat oficial. Galerie foto si detalii.Hyundai a publicat primele imagini si detalii cu noua generatie i30. Modelul va fi expus in premiera internationala in cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment care isi va deschide portile la finalul lunii curente. Din punct de vedere estetic, noua generatie i30 vine cu elemente stilistice noi care se incadreaza perfect in noua filozofie de design a brandului asiatic. Desenat, dezvoltat si testat in Europa, noul i30 masoara 4.340 de mm in lungime, 1.795 de mm in latime si are o inaltime de 1.455 de mm. Ampatamentul are 2.650 de mm, iar volumul portbagajul este de 395 de litri. La interior, noua generatie Hyundai i30 integreaza un ecran tactil de 8 inchi prin intermediul caruia pasagerii pot comunica cu sistemul de infotainment. Sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto. Tot la interior, clientii vor gasi un dock pentru incarcarea fara fir a telefonului mobil, informeazaAuto-Bild.ro.
Incasari de circa 130 de milioane de euro pana in luna august, din certificate de emisii de gaze cu efect de sera.Statul a incasat in august aproximativ 5,2 milioane de euro in urma comercializarii pe platforma de licitatie comuna a Uniunii Europene (UE) a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera aferente instalatiilor stationare, potrivit Ministerului Finantelor. Au fost comercializate peste 1,24 milioane de certificate aferente instalatiilor stationare, dar niciun certificat corespunzator sectorului aviatie. Schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera in cadrul Uniunii Europene (EU Emission Trading Scheme EU ETS) s-a aplicat in prima faza pentru perioada 1 ianuarie 2005 – 31 decembrie 2007, iar a doua faza a schemei, in perioada 2008 – 2012, corespunzand primei perioade de angajament a Protocolului de la Kyoto. Romania participa la schema Uniunii Europene de comercializare a emisiilor de gaze cu efect de sera incepand cu data aderarii la Uniunea Europeana (1 ianuarie 2007). Cea de-a treia etapa a schemei EU ETS are o durata de 8 ani, intre 1 ianuarie 2013 – 31 decembrie 2020, noteazaCurs de Guvernare.
Romania a ajuns pe locul 4 in Deloitte CE Top 500.Romania se claseaza pe locul al patrulea in clasamentul tarilor din regiune, iar companiile cel mai bine clasate sunt Automobile Dacia, OMV Petrom si Rompetrol Rafinare, releva rezultatele celei de-a 10-a editii a Raportului Deloitte CE Top 500, prezentat, miercuri, in cadrul unei conferinte de presa, de catre Lars Wiechen, partener-coordonator al Departamentului de Consultanta Financiara Deloitte Romania, informeaza Agerpres. Veniturile totale inregistrate in 2015 de companiile prezente in Deloitte CE Top 500 si care activeaza pe plan local sunt de 46,4 miliarde de euro, in usoara crestere fata de anul precedent. Rezultatele raportului releva faptul ca retailul a consemnat cea mai mare rata de crestere, iar companiile din acest domeniu au avut, in 2015, un salt al afacerilor de 17,8%, comparativ cu anul 2014. Companiile din retail reprezinta 20% din totalul companiilor romanesti prezente in clasament. In 2015, rata medie a cresterii anuale in euro a companiilor romanesti a fost de 6%, fata de 5,3%, in anul anterior. In acest context, cu cele 46 de tari prezente in topul Deloitte, ca si anul trecut, Romania isi mentine pozitia a 4-a. Totodata, 25 de companii romanesti si-au imbunatatit pozitia in clasament, iar cinci firme au intrat in premiera in top. Automobile Dacia este cea mai bine clasata companie autohtona in Deloitte CE Top 500, ocupand locul 25 in clasamentul regional, cu o crestere a veniturilor de 1,7% (4,3 miliarde euro), urmata de OMV Petrom (locul 27, venituri de 4 miliarde euro) si Rompetrol Rafinare (locul 52, venituri de 2,5 miliarde euro), scrieRomania Libera.