Business report: Lista profiturilor uriase pe care le fac distribuitorii de energie, cu banii in avans de la consumatori; Doua companii, din Suedia si Marea Britanie, interesate de modernizarea fregatelor Ferdinand si Regina Maria; DW: Capitalul si bunatatea.
Lista profiturilor uriase pe care le fac distribuitorii de energie, cu banii in avans de la consumatori. Distribuitorii de energie electrica fac anual profituri de sute de milioane de euro, unele nejustificate prin prisma investitiilor in retea pe care le fac. Pentru acestia, 2016 reprezinta anul scadentei, pentru ca statul, prin ANRE, a decis sa le scada drastic tarifele de distributie cu pret reglementat. Agentia de Reglementare in Energie a publicat situatia veniturilor si a profiturilor pe care le-au realizat distribuitorii in 2014 si in primele opt luni ale lui 2015, pentru a justifica taierile de circa 12% ale tarifelor de distributie pe care le va opera incepand cu 1 ianuarie. Aceste taieri, coroborate cu reducerea contributiei pentru cogenerare si scaderea TVA la 20% vor avea un impact de 6% in pretul final la consumator. Distributia reprezinta circa 30% din pretul final al energiei electrice, noteaza economica.net.
Doua companii, din Suedia si Marea Britanie, interesate de modernizarea fregatelor Ferdinand si Regina Maria. Suedezii si britanicii sunt interesati sa modernizeze cele doua fregate din dotarea Armatei Romane, Ferdinand si Regia Maria. SAAB deja a anuntat public ca isi pune la dispozitie solutiile, iar modernizarea celor doua nave de razboi a fost discutata si la recenta vizita a lui David Cameron la Bucuresti. Britanicii sunt cei care au vandut Romaniei cele doua fregate printr-un acord care a ridicat suspiciuni de coruptie. Tot britanicii trebuiau sa le modernizeze. Dar, pe langa faptul ca statul nu a mai avut bani pentru dotarile lor, BAE Systems, compania care a vandut contractele, nu a respectat obligativitatea de a mai investi in Romania o parte din suma incasata. Asa ca fregatele au ramas in starea in care au fost primite, informeaza digi24.ro.
Revine interesul pentru constructia de locuinte in centru. Preturile s-au stabilizat. Preturile solicitate de proprietari pentru apartamentele din centrul, semicentrul si nordul Capitalei au crescut cu 1,47% in luna noiembrie fata de octombrie, in vreme ce preturile solicitate de proprietari pentru apartamentele din est, sud si vest au scazut usor, conform unei analize HomeFinders. „Revenirea cererii pe piata rezidentiala, stabilizarea preturilor si ieftinirea ofertelor de creditare au determinat tot mai multi dezvoltatori sa construiasca proiecte adresate clasei de mijloc, in zone semicentrale, cu acces bun la mijloace de transport in comun si puncte de interes general, suprafete mai generoase comparativ cu proiectele perferice si cu o calitate generala a constructiei superioara”, explica Ionut Balau, managing partner in cadrul Coldwell Banker Affiliates of Romania. Potrivit unei analize realizate de Coldwell Banker, in acest moment se afla in constructie aproximativ 3.000 de locuinte in proiecte rezidentiale amplasate semicentral si central in Bucuresti, acestea urmand a fi livrate in urmatoarele 12 luni, potrivit termenelor anuntate de catre dezvoltatori, scrie Capital.ro.
Costescu: In acest moment, cu contractele de deszapezire incheiate si cu resursele locale, avem asigurata toata reteaua. Toata reteaua de drumuri nationale si autostrazi este acoperita prin contractele de deszapezire incheiate, dar vor fi folosite si utilajele proprii, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, dupa terminarea audierilor pe tema proiectului de buget al ministerului de resort pe 2016, potrivit Agerpres. De asemenea, el a subliniat ca toate autostrazile care pornesc din Capitala sunt asigurate la nivel de operator de deszapezire, iar pentru A1, pentru care nu s-a incheiat contract de deszapezire, s-au relocat utilaje din zonele acoperite prin contracte. Intrebat cate judete sunt acoperite prin contracte de deszapezire, seful de la Transporturi a raspuns: ‘Nu as judeca in termen de judete, ci in termen de procent al retelei acoperite, pentru ca asta ne intereseaza’, noteaza economica.net.
DW: Capitalul si bunatatea. Din grupul infractional organizat pentru a obtine prin mita foste proprietati ale Casei Regale a facut parte parte si miliardarul Benny Steinmetz, investitor important in proiectul de la Rosia Montana. De prea multe ori judecam faptele dupa presupozitii ideologice simpliste sau pur afective, falsificandu-le fara sa ne dam seama. De exemplu aparitia capitalului strain in Romania dupa 1990 a fost privita din principiu ca benefica si dezirabila. In principiu asa a si fost, dar capitalul strain a primit in plus o aura de bunatate si progres care a adormit toate susceptibilitatile. Intr-o epoca in care magnatii locali erau vazuti ca niste pradatori, aceleasi publicatii, ziaristi si aceiasi politicieni faceau apologia proiectului minier cu cianuri de la Rosia Montana. Se trecuse nonsalant peste toate avizele obtinute dubios, peste toata campania insidioasa de divizare a comunitatii locale, peste mita subtila oferita arhitectilor, arheologilor si altor intelectuali cu putere de decizie sau cu influenta publica si se inchina o oda capitalului, progresului tehnologic si bunastarii care ar fi urmat sa se reverse din abundenta. Integral in Deutsche Welle.
Pretul petrolului Brent a atins minimul ultimilor sapte ani. Preturile petrolului au continuat vineri sa scada, iar cel al titeiului Brent a atins cel mai redus nivel din ultimii sapte ani, dupa de Agentia Internationala pentru Energie (AIE) a avertizat ca supraoferta din piata va continua si va mentine cotatiile la niveluri scazute, transmite MarketWatch, citat de Mediafax. La bursa de marfuri din New York, cotatia petrolului cu livrare in ianuarie era vineri, la orele pranzului, in declin cu 1,1%, la 36,35 dolari pe baril, nivel apropiat de minimul ultimilor sapte ani. In acelasi timp, la Londra, pretul petrolului Brent se afla in coborare cu 1,4%, la 39,17 dolari pe baril. Potrivit Commerzbank, coborarea petrolului Brent sub 39,5 dolari pe baril a marcat cel mai redus nivel din ultimii sapte ani, scrie Bursa.ro.
Impresii la cald despre noul Renault Megane. Am vazut ca ai testat o noua masina. Hai, spune-mi, cum e? Sincer, sincer? Chiar mi-a placut noul Renault Megane. Insa am descoperit si cateva scapari pe parcurs. Deci acesta este noul Renault Megane? Imi place cum arata! Intr-adevar, francezii au desenat frumos de aceasta data. Si pare ca le iese din ce in ce mai bine, cu fiecare nou model pe care il lanseaza. Chiar mi-e greu sa ma decid care imi place mai mult: Megane, Talisman sau Espace. Noua semnatura de design, cu luminile de zi de forma literei C este foarte puternica, inspirand o impresie de silueta lata si joasa. Si blocurile optice posterioare dispun de lumini de zi, conturand doua linii orizontale de LED-uri care au acelasi efect – fac masina sa para mai lata. Integral in Auto-Bild.ro.