Business Report: Ministerul Transporturilor – ultimatum pentru unul dintre constructorii de pe Autostrada Transilvania; A doua agentie de turism din Romania care isi anunta insolventa in plin sezon al vacantelor; Precizarile patronului Mareea, dupa intrarea in insolventa. Peste 1.000 de turisti, pagubiti
Ministerul Transporturilor – ultimatum pentru unul dintre constructorii de pe Autostrada Transilvania.Ministerul Transporturilor, Sorin Buse, a constatat neindeplinirea atributiilor contractuale de catre constructor in privinta Autostrazii Transilvania, Sectiunea 3C : Suplacu de Barcau – Bors si a solicitat prezenta la Bucuresti a conducerii companiei spaniole, responsabila de constructia sectiunii de 60 de km, pentru a decide viitorul proiectului, potrivit unui comunicat al ministerului. E vorba de consortiul spaniol Isolux Corsan, care a intrat in restructurare in luna iunie si care, potrivit Bloomberg, ar avea nevoie de o infuzie de cateva sute de milioane de euro din partea bancilor pentru a se redresa, dupa rezultatele proaste din primul trimestru. „Antreprenorul a castigat licitatia in urma cu aproximativ un an si jumatate. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a emis Ordinul de Incepere pentru proiectarea si executia lucrarilor in luna iunie 2015. Cu toate acestea, ultima varianta a proiectului tehnic a fost transmisa pentru avizare la CNADNR cu intarziere, la inceputul lunii august 2016”, se spune in comunicat. Ministerul Transporturilor precizeaza ca, in prezent, constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrarilor. Mai mult decat atat, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a intamplat. Stadiul de executie pe acest contract este in continuare 0%. Ministrul Transporturilor considera ca un astfel de parteneriat nu poate continua in aceste conditii, informeaza Curs de Guvernare.
A doua agentie de turism din Romania care isi anunta insolventa in plin sezon al vacantelor.Agentia de turism Mareea a anuntat ca incepand de sambata este in insolventa si in imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. Sute de turisti au beneficiat de variante alternative, iar turoperatorii, multi dintre ei membri ai Federatiei Patronale din Turismul Romanesc, incearca sa gasesca solutii si pentru clientii care au platit vacante pentru luna septembrie, dupa ce Mareea a anuntat sambata incapacitatea de plata. „Mai multi turisti vor fi rerutati catre Complexul Mercur-Minerva, detinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunarii. In acelasi timp, in unele cazuri, vacantele cumparate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar in destinatiile respective, tot datorita sprijinului oferit de colegii de breasla”, se arata intr-un comunicat de presa al ANAT, citat de mediafax.ro Turoperatori membri ANAT, reprezentanti ai Mareea si hotelieri, multi dintre ei membri ai Federatiei Patronale din Turismul Romanesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turistii carora agentia de turism nu le mai poate onora vacantele deja platite pentru luna septembrie. „In ultimele doua-trei saptamani, mai mult de 200 de turisti si-au putut efectua vacantele datorita sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agentia Mareea sa depaseasca situatia critica din punct de vedere financiar si pentru a evita perturbari in piata de turism. Preluam turisti si in aceste zile. ANAT se bucura si de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agentiei Mareea, carora le multumim ca s-au oferit sa preia turisti”, declara Alin Burcea, presedinte ANAT. Turoperatorul Mareea si-a anuntat sambata incapacitatea de plata si deschiderea procedurii de insolventa. In cazul in care turistii nu accepta solutiile compensatorii oferite de turoperatori si hotelieri, se pot adresa companiei care a eliberat polita de insolventa pentru aceasta, in valoare de 50.000 de dolari, noteaza Capital.
Precizarile patronului Mareea, dupa intrarea in insolventa. Peste 1.000 de turisti,pagubiti.1.100 turisti au fost pagubiti de agentia de turism Mareea Comtur, a anuntat Autoritatea Nationala de Turism (ANT). suma tuturor contractelor se ridica la valoarea de 460.000 euro, din care sumele restante catre furnizori se ridica la 285.000 euro. Patronul agentiei, Marius Usturoriu, a declarat, pentru Ziarul Financiar, ca turistii care urmau sa plece in vacanta vor fi preluati de ceilalti touroperatori. „La acest moment, mai sunt cateva sute de turisti care urmeaza sa isi consume vacantele. Impreuna cu colegi touroperatori si cu sprijinul hotelierilor ne ocupam de rerutarea turistilor, acolo unde se impune, astfel incat sa onoram toate rezervarile existente”, a declarat Marius Usutoriu pentru ZF, fara sa explice cum a ajuns agentia in situatia de-a nu putea onora vacantele turistilor. Pe Tribunalul Bucuresti nu figureaza nicio cerere de deschidere a procedurii de insolventa. Mareea Comtur, care a fost implicata in tragicul accident din Muntenegru din 2013, unde si-au pierdut viata 18 romani iar alti 29 au fost raniti, a anuntat ieri pe propriul site ca nu va mai onora vacantele turistilor si ca va intra in insolventa. Aceasta este a doua agentie de turism, dupa Genius Travel, care isi lasa turistii fara vacante. „Autoritatea Nationala pentru Turism mentioneaza faptul ca o echipa apartinand Directiei Generale de Control si Autorizare Turism investigheaza speta inca de saptamana trecuta, actiunea debutand in urma a patru reclamatii venite pe adresa ANT-ului”, au declarat oficialii ANT, care au efectuat controale in perioada 26 august-3 septembrie, scrieRomania Libera.
Numarul de gradinite a scazut de 10 ori in ultimii 15 ani. Statul va oferi bani pentru constructia de gradinite private.In fata situatiei dezastruoase din invatamantul prescolar, guvernul va acorda finantari nerambursabile firmelor care fac gradinite private cu program prelungit pentru copiii angajatilor. umarul gradinitelor de stat a scazut dramatic, iar privatii nu au reusit sa suplineasca acest declin. In 1999 in Romania functionau 12.831 de gradinite, dintre care 12.761 de stat si 70 private, potrivit unui document al Ministerului Economiei care foloseste date de la Institutul National pentru Statistica. In anul 2014, mai erau, la nivel national, doar 1.205 gradinite, dintre care 850 de stat si 355 private. Asadar, numarul de gradinite de stat, care asigurau acum 15 ani servicii pentru marea majoritate a parintilor cu copii prescolari, a scazut de 15 ori, iar cresterea de cinci ori a numarului de gradinite private nu a reusit sa compenseze declinul. Situatia este de-a dreptul dramatica in mediul rural: numarul lor a scazut de 100 de ori in ultimii 15 ani. Daca in 1999 functionau 9.574 de gradinite, in 2014 mai erau deschise doar 94. Asta in conditiile in care 40% din populatia Romaniei traieste inca in mediul rural, informeazaEconomica.
Nu mai sunt 499, ci 500! Ferrari va mai produce un exemplar al modelului LaFerrari. In urma cu cateva zile, Ion Tiriac a inmatriculat modelul LaFerrari, una dintre cele 499 de masini, editie limitata. Italienii au decis insa mai produca o unitate in plus, iar banii incasati sa fie donati victimelor cutremurului din Peninsula. Cu un pret oficial de 1 milion de euro, cel mai rapid si puternic Ferrari din istorie a fost produs in 499 de exemplare. Cu toate acestea, va exista si exemplarul 500, iar banii incasati din vanzarea acestuia vor fi destinati pentru ajutoratea victimelor seismului cu magnitudinea de 6.2 grade pe scara Richter care a avut loc in Italia in 24 august. Ramane de vazut cine va fi norocosul care va cumpara supercarul, intrucat desi multi milionari si-au dorit automobilul in garajul lor, doar putini au avut ocazia sa fie pe „lista norocoasa”. Masina dispune de un motor V12 de 800 CP alaturi de unul electric de 163 CP, cele doua furnizand in total 963 CP. Automobilul poate atinge 350 km/h si accelera de la 0 la 100 km/h in mai putin de trei secunde, scrieAuto-Bild.ro.
Statistica neagra care impune stringenta de la ANAF: Blocarea accesului companiilor controlate la contestatii corecte.O statistica macabra, intrata in posesia cursdeguvernare.ro arata necesitatea ca ANAF sa rezolve, in cadrul reorganizarii si schimbarii de filosofie fata de mediul de afaceri, chestiunea mecanismelor de contestatii. Rezolvarea problemei contestatiilor e stringenta din 2 motive: statul sa poata conta pe sumele impuse de ANAF in mod corect si onest in urma controalelor -situatie in care statul Nu se afla acum. *mediul de afaceri sa aiba parte din partea statului – respectiv ANAF – de controale corecte si, mai ales, de mecanisme prin care sa se poata apara in fata abuzurilor acelor inspectori care s-au intors pe vremea Militiei si Securitatii. Prezentam mai jos – cu argumentul rece al cifrelor – o statistica pentru anii 2011 – 2015 din care rezulta cum au desfiintat managerii si inspectorii ANAF dreptul companiilor de-a contesta, printr-o „inginerie juridico-financiara”, crescand in mod fals si prin abuz rata de colectare. In rezumat, ANAF-ul din anii 2014-2015 a introdus „cutuma” sesizarii penale pentru a bloca accesul la instante al celor care contesta deciziile Fiscului. Odata cu blocarea acestui drept, au fost blocati si banii companiilor, pana la rezolvarea caracterului penal al unor decizii care nu s-au dovedit penale. bani trecuti in paerformantele ANAF si in legile bugetelor. In cele ce urmeaza, mecanismul, descris pentru cursdeguvernare.ro de surse din interiorul Agentiei. Mecanismul si statistica relevanta: In mod obisnuit, inspectorii ANAF sunt aproape exclusiv concentrati pe activitatea de control a companiilor, actiuni care se finalizeaza, in majoritate covarsitoare, cu sanctiuni, decizii de impunere, popriri de conturi, penalitati etc. Cei care se simt nedreptatiti de deciziile emise de inspectorii de Fisc au la indemana, in prima faza, solutia contestatiei, putand sa apeleze la Directia Generala Solutionare Contestatii (DGSC) din cadrul ANAF, anuntaCurs de Guvernare.
Ford a ajuns sa vanda un B-Max la doua luni. De ce nu cumpara romanii cea mai avansata masina produsa vreodata la ei acasa.Romanii au cumparat doar trei autoturisme Ford B-Max in primele sase luni din 2016. In patru ani, de cand Ford produce la Craiova aceasta masina, doar 371 de unitati si-au gasit cumparatori in Romania, desi masina este una dintre cele mai avansate tehnologic, iar pretul nu este prohibitiv. In primele sase luni ale anului, Ford a produs in fabrica de la Craiova 25.740 de autoturisme Ford B-Max, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme. In aceeasi, perioada, conform aceleiasi surse, Ford a exportat 25.737 autoturisme Ford B-Max, model care si-a acontat 15% din totalul exporturilor de autoturisme ale Romaniei-locul trei, dupa Dacia Duster si Dacia Sandero. Rezulta ca Ford a vandut, in jumatate de an, doar trei masini B-Max in Romania, tara in care se fabrica. Adica, in medie, o masina la doua luni. Pe langa faptul ca B-Max este cea mai cea mai avansata masina din punct de vedere tehnologic produsa vreodata in tara noastra, masina este o inovatie tehnologica in sine: nu are montant central (adica nu are „stalpi” intre portierele fata si spate), dar a obtinut maximumul de cinci stele la testele de siguranta EuroNCAP. In plus, B-Max este echipat si cu motorul EcoBoost de un litru, un motor pe benzina, supraalimentat, in trei clindri, care a primit titlul de motorul international al anului 2012. In ciuda tuturor acestor inovatii, B-Max este un esec din punct de vedere comercial in Romania, singura tara in care se fabrica. „De la lansarea acestui model in tara noastra, am reusit sa vindem 371 de unitati B-Max, dintre care 146 prin programul Rabla”, au declarat, pentru #ecomomica#, reprezentantii Ford Romania, scrieEconomica.