Sari direct la conținut

Calendarul Evaluarilor Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a: Elevii vor fi testati in perioada mai-iunie 2015

HotNews.ro
Evaluarea elevilor, Foto: Agerpres
Evaluarea elevilor, Foto: Agerpres

Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a incep in luna mai 2015. Primii evaluati vor fi elevii de clasa a II-a, care vor fi testati la Scris, Citit – Limba romana si la Matematica, iar ultimele evaluari din 2015 vor fi cele administrate la clasa a VI-a. Aici, copiii vor fi testati la Limba si comunicare, precum si la Matematica si Stiinte ale naturii, pe 2 si 3 iunie. Datele sunt prevazute in ordinul de ministru aprobat in urma cu doua zile de Remus Pricopie.

Ministerul Educatiei a publicat Ordinul de ministru nr. 5123/15.12.2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2014-2015 si pentru aprobarea Calendarului acestor evaluari.

Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2014-2015

Clasa a II-a:

18 mai 2015: Scris – Limba romana

19 mai 2015: Citit – Limba romana / Scris-Citit: Limba romana pentru minoritatile nationale

20 mai 2015: Matematica

21 mai 2015: Scris – Limba materna

22 mai 2015: Citit – Limba materna

Clasa a IV-a:

26 mai 2015: Limba romana

27 mai 2015: Matematica

28 mai 2015: Limba materna

Clasa a VI-a:

2 iunie 2015: Limba si comunicare

3 iunie 2015: Matematica si Stiinte ale naturii

Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), din subordinea Ministerului Educatiei, este institutia care va elabora testele, caietele cadrului didactic si fisele de evaluare.

Subiectele de la aceste evaluari de final de clasa sunt in concordanta cu programele scolare, au un nivel mediu de dificultate si un format asemanator cu cel al evaluarilor internationale (de exemplu, testele PISA, cu un grad inalt de interdisciplinaritate), se arata in Metodologia publicata de Ministerul Educatiei.

Testele pentru Evaluarea Nationala la finalul Clasei a II-a sunt structurate astfel:

  • primul test vizeaza evaluarea competentelor de producere a mesajelor scrise;
  • al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de receptare a mesajelor citite;
  • al treilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
  • fiecare evaluare dureaza cate 30 de minute

Testele pentru Evaluarea Nationala la finalul Clasei a IV-a sunt structurate astfel:

  • primul test vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana;
  • al doilea test vizeaza evaluarea competentelor de matematica.
  • fiecare evaluare dureaza cate 60 de minute

Testele pentru Evaluarea Nationala la finalul Clasei a VI-a sunt structurate astfel:

  • primul test vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Limba si comunicare” (Limba si literatura romana + Limba moderna)
  • al doilea test vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Matematica si Stiinte ale naturii” (Matematica + Fizica + Biologie)
  • fiecare evaluare dureaza cate 60 de minute

Cum se desfasoara Evaluarea de la finalul claselor

Evaluarile se desfasoara in timpul orelor de curs, un functie de programul fiecarei scoli. La clasa a VI-a, comisiile judetene trebuie sa stabileasca un interval orar unic pentru desfasurarea testelor, pentru toate scolile din judet.

La clasa a II-a, elevilor le vor fi date testele si vor fi supravegheati de invatatoarea de la clasa. La clasele a IV-a si a VI-a, administratorul de test este un profesor care nu preda la clasa respectiva. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea profesor, care nu preda la clasa respectiva, prevede metodologia.

Salile in care se desfasoara evaluarile sunt, de regula, salile de clasa in care elevii clasei invata in mod obisnuit, iar copiii se aseaza in banci in aceeasi ordine pe care o respecta la ore.

Fiecare elev primeste testul, pe care isi scrie numele, prenumele si scoala. Pe durata evaluarii, profesorul asigura respectarea ordinii si a linistii in sala de clasa. Este interzis ca profesorul sa le dea elevilor indicatii de rezolvare a testelor, sa faca modificari ale testelor sau sa realizeze completari ale rezolvarilor testelor.

Testele la care au raspuns copiii sunt evaluate in scoala, de catre profesorii din scoala respectiva. Fiecare test de la clasele a II-a si a IV-a este evaluat de catre doi profesori, dintre care unul este invatatorul de la clasa.

La clasele a VI-a, testele de „Limba si comunicare” sunt evaluate de echipe formate din doi profesori – unul cu specialitatea Limba si literatura romana si celalalt cu specialitatea Limba moderna. In cazul elevilor care au urmat studiile intr-o limba a minoritatilor nationale, echipa este formata din trei cadre didactice, al treilea avand specialitatea Limba si literatura materna.

Tot la clasele a VI-a, testele de „Matematica si Stiinte ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea Matematica, al doilea cu specialitatea Fizica, al treilea cu specialitatea Biologie.

Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a instructiunilor cuprinse in Caietul cadrului didactic. Metodologia spune ca profesorii evaluatori pot sa faca sublinieri sau mentiuni pe teste, in timpul corectarii, pentru a face mai simpla analiza rezultatelor si comunicarea acestora catre elevi si parinti.

Corectarea testelor trebuie sa se termine la cel mult 7 zile de la sustinerea ultimului test la fiecare clasa evaluata. Metodologia prevede ca directorul scolii trebuie sa asigure incarcarea rezultatelor de la teste intr-o aplicatie informatica dedicata si transmiterea fiselor de evaluare si a testelor catre profesorii de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, pentru ca ele sa fie analizate cu elevii si parintii.

Rezultatele individuale obtinute la Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a NU se afiseaza, NU se comunica public si NU sunt trecute in catalog.

Pe baza rezultatelor, se realizeaza:

  • elaborarea planurilor individualizate de invatare, acolo unde aceasta se impune
  • informarea elevilor si a parintilor asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate

Descarca de aici Metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2014-2015

Citeste si:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro