Sari direct la conținut

Când ar trebui să ajungă în România primele trenuri poloneze de la Pesa

HotNews.ro
Când ar trebui să ajungă în România primele trenuri poloneze de la Pesa
Tren produs de PESA (foto Shutterstock)

Primele trenuri ale polonezilor de la PESA ar trebui să ajungă în România la final de 2025 sau început de 2026, au spus reprezentanții companiei, citați de publicația Club Feroviar. Compania va livra câteva zeci de trenuri în următorii ani.

„Sperăm ca trenurile să vină la sfârșitul anului viitor, începutul lui 2026, când PESA va demara procedurile de livrare și acceptare de către noi și apoi în 2026-2027 vor fi livrate toate trenurile. Suntem mulțumiți cu punctul în care ne găsim cu acest contract, sperăm ca totul să decurgă fără evenimente în această perioadă și toate procedurile de autorizare să aibă loc în concordanță cu ceea ce ne așteptăm”, a declarat Ștefan Roșeanu, director al ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară).

Președintele PESA, Krzysztof Zdziarski, a declarat că acest contract pentru livrare de trenuri în România este unul „prestigios și important” pentru companie. Trenurile sunt similare cu cele livrate în Cehia, urmând să sufere modificări minore, în conformitate cu cerințele părții române.

Contractul include și mentenanța trenurilor pe perioada de probă, există două perioade, din care una de 15 ani obligatorie. Producătorul garantează calitatea produsului, deoarece el îi asigură și mentenanța.

PESA va construi trei depouri în România, destinate mentenanței, situate la București, Iași și Cluj, fiecare urmând să aibă 3-4 posturi de lucru.

Statul român, prin intermediul ARF, a semnat la final de ianuarie un contract în valoare de 3,2 miliarde lei, pentru achiziția a 62 de trenuri electrice regionale de la compania poloneză PESA. În decembrie 2023 s-a semnat contractul de achiziție pentru alte 20 de trenuri electrice de lung parcurs de la compania poloneză, valoarea fiind de 1,1 miliarde lei.

PESA are 4.000 de angajați la uzinele poloneze din Bydgoszcz și Mińsk Mazowiecki și are relații comerciale cu 1.500 de furnizori. Tramvaiele companiei circulă în orașe precum Iași, Craiova Cluj, Varșovia, Kiev, Sofia și Moscova. Trenurile sale sunt folosite de companii precum Deutsche Bahn, Trenitalia, Ceske Drahy, PKP și Belarusian Railways.

INTERVIURILE HotNews.ro