Când vor sosi din Brazilia următoarele două trenuri de metrou destinate magistralei 5 din București
La final de septembrie și la mijloc de octombrie vor ajunge la București următoarele două trenuri de metrou pe care Alstom le asamblează în Brazilia, a spus directorul pe România al companiei. Primul tren a sosit în aprilie și este testat în zona Berceni. Călătorii vor putea merge cu aceste trenuri abia în martie 2025.
„Pe drum se află al treilea tren care va ajunge pe 30 septembrie dacă totul merge, iar al patrulea ar trebui să ajungă pe 14 octombrie. Delegația de la Metrorex trebuie să meargă în Brazilia pentru testele de acceptare pentru trenurile cinci și șase”, a spus Gabriel Stanciu, directorul Alstom pentru România.
Întrebat dacă au fost remediate defectele tehnice cu siguranțele care săreau la cele două trenuri care deja au ajuns în Capitală, șeful Alstom România a spus că problema a fost rezolvată și că a călătorit cu unul dintre aceste trenuri la viteze de până la 70 km/h.
Trenurile nu au cum să circule cu pasageri în acest an, a explicat oficialul Alstom România, fiindcă nu prea mai este timp suficient ca pe timp de noapte să fie făcute toate testele necesare, timpul de acces la infrastructură fiind redus (medie de 3 ore și jumătate pe noapte), pentru a nu afecta circulația pe timp de zi.
„Trenul trebuie să parcurgă 10.000 de km, iar asta va mai dura”, mai spune șeful Alstom. Termenul pentru intrarea în circulație cu călători pentru primul tren este martie 2025.
Trenurile au fost proiectate în Franța și India, iar asamblarea finală se face în Brazilia. Unele componente esențiale vin din India. Amânările au apărut și din cauza pandemiei (care a afectat lanțul de furnizori în toate industriile), dar și a războiului din Ucraina.
Acel prim tren Metropolis a părăsit fabrica Taubate (Brazilia) la final de februarie, a fost dus pe mare la Hamburg și apoi pe cale rutieră. El a ajuns pe 25 aprilie la depoul Berceni.
Contractul cu Alstom pentru trenurile de metrou a fost semnat la final de 2020, iar trenurile sunt produse în Brazilia. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro. Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.
Contractul a fost atribuit la final de 2020, dar au intervenit numeroase amânări ale producției. Se spera la un moment dat că toate trenurile vor ajunge în țară pe parcursul lui 2023. În vara anului trecut se spera că măcar primul tren va ajunge până la final de 2023 în București. Nu a fost așa.