Sari direct la conținut

Capital Economics: Ce înseamnă un acord Trump -Putin pentru Ucraina, pentru costurile cu energia și pentru Europa

HotNews.ro
Capital Economics: Ce înseamnă un acord Trump -Putin pentru Ucraina, pentru costurile cu energia și pentru Europa
Colaj Hotnews. Foto: Profimedia

Costuri de energie mai mici, dar cheltuieli mai mari de apărare și presiuni bugetare. Acesta va fi impactul unui posibil acord de pace în Ucraina pentru Europa, scrie Naftemporiki.

După cum explică Capital Economics, citat de publicația elenă, dacă negocierile dintre Donald Trump și Vladimir Putin vor încheia războiul, va exista atât un impact pozitiv, cât și provocări privind economia europeană.

„În timp ce acordul de pace poate fi încă departe de apelul telefonic între președinții Trump și Putin, șansele lui au crescut. Acest lucru, însoțit de presiunea guvernului SUA ca Europa să-și crească cheltuielile de apărare, ar putea afecta economia europeană ”, explică CE într -un raport.

Costul energiei

În ceea ce privește prețul gazelor, un acord de pace le-ar crește șansele de a scădea. Nu vom avea o contracție dramatică, dar CE estimează că prețurile europene ale gazelor vor fi reduse de la aproximativ 52 €/MWh în prezent la 40 € până la sfârșitul acestui an și 25 € până la sfârșitul anului 2026.

Scăderea costurilor cu energia ar putea stimula climatul afacerilor și al consumatorilor. Companiile și investitorii s-ar putea aștepta la prețuri mai mici ale energiei, costuri crescute pentru reconstrucție și poate chiar o anumită formă de colaborare cu Rusia.

Pe de altă parte, va exista o presiune crescută asupra guvernelor europene pentru a consolida cheltuielile cu apărarea, iar acest lucru este probabil să conducă la o politică fiscală mai relaxată. Pe de o parte, ajută la susținerea cererii generale și la creșterea sectorului industrial. Pe de altă parte, acesta va menține presiunile inflaționiste. De asemenea, ar face mai dificil pentru guvernele europene să-și pună finanțele publice pe un drum stabil și durabil.

Presiune fiscală

În multe țări, în principal în Franța și Italia, se așteaptă la ajustări fiscale consistente.

UE ar putea aplica o oarecare flexibilitate a regulilor sale bugetare pentru a evita pedepsirea guvernelor care cheltuiesc mai mult cu apărarea, dar acest lucru nu ar împiedica ca deficitele în creștere să alimenteze creșterea datoriilor publice, avertizează Capital Economics

„Guvernele ar putea limita riscurile fiscale, dar marja lor este limitată.”, comentează analiștii. Mai multe țări europene au propus formarea unui fond comun de apărare de 100 de miliarde de euro (aproximativ 0,5% din PIB -ul UE) – distribuit pe câțiva ani. Aceasta ar fi doar o fracțiune din costurile necesare pentru a ajunge la 3% din PIB.

Europa Centrală și de Est

În cele din urmă, CE subliniază că ar putea exista unele beneficii privind munca de reconstrucție pentru țările din Europa Centrală și de Est când se va ajunge la un acord de menținere a păcii.

INTERVIURILE HotNews.ro