Sari direct la conținut

Carrefour oprește de la vânzare produsele PepsiCo pe piața sa internă

HotNews.ro
Sucuri Pepsi, Coca-Cola si altele intr-un supermarket, Foto: Ren van den Berg / Alamy / Profimedia Images
Sucuri Pepsi, Coca-Cola si altele intr-un supermarket, Foto: Ren van den Berg / Alamy / Profimedia Images

Lanțul de retail Carrefour își informează clienții de pe piața internă din Franța că nu va mai vinde produse ale PepsiCo precum Pepsi, 7up sau chipsuri Lay’s deoarece au devenit prea costisitoare, relatează Reuters.

Începând de joi, francezii vor putea vedea pe rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour o notă care îi informează că „Nu mai vindem acest brand din cauza creșterilor inacceptabile de preț”.

PepsiCo nu a răspuns deocamdată unei solicitări a Reuters de a comenta informația.

Compania americană anunțase în octombrie că intenționează să crească „modest” prețurile anul acesta în contextul în care cererea a rămas ridicată, în pofida scumpirilor anterioare. PepsiCo a estimat că mutarea va duce la o creștere a profitului său pentru al treilea trimestru consecutiv.

Anul trecut mai multe lanțuri majore de retail din țări precum Germania și Belgia au anunțat că nu vor mai face comenzi la unele companii din industria alimentară din cauza creșterilor de prețuri, o tactică de presiune în negocierile contractuale care au devenit tot mai tensionate din cauza inflației persistente și a presiunilor puse de guverne pentru reducerea prețurilor.

Un purtător de cuvânt al Carrefour a declarat joi că deocamdată nu este clar dacă produsele PepsiCo aflate deja pe rafturi urmează să fie retrase, precizând totuși că clienții nu pot fi împiedicați să le cumpere pe cele expuse.

El a confirmat însă că nota privind încetarea vânzării produselor PepsiCo va fi pusă doar în magazinele din Franța.

Franța amenință retailerii să scadă prețurile

În condițiile în care guvernul francez a amenințat retailerii cu măsuri dure dacă nu scad prețurile după ce costurile materiilor prime au revenit la niveluri normale, Carrefour a demarat anul trecut o campanie împotriva „shrinkflation”, punând autocolante pe produsele care au scăzut în dimensiune, dar și-au menținut prețurile.

Retailerii argumentează că nu pot reduce prețurile pe cont propriu, fiind obligați de contractele semnate cu furnizorii să vândă la o anumită marjă pentru a nu intra pe pierdere. Companiile din industria alimentară afirmă în schimb că majorările de prețuri pe care le operează se datorează creșterii costurilor pe care le acoperă producătorilor primari.

Însă mai multe analize de anvergură efectuate recent au arătat că, chiar și atunci când costurile cu materiile prime au scăzut, prețurile au rămas la fel sau chiar au crescut în magazinele cu amănuntul.

În Franța guvernul condus de Elisabeth Borne a cerut retailerilor și furnizorilor să ajungă la un acord privind prețurile pentru restul anului în ianuarie, cu două luni mai devreme decât în mod obișnuit, ca parte a eforturilor de a combate inflația.

În Franța prețurile sunt convenite între retaileri și furnizori în urma unor negocieri colective care de regulă se încheie în martie, ele rămânând apoi „înghețate” pentru restul anului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro