Cătălin Cîrstoiu, nemulțumit de controlul ANPC la Spitalul Universitar: „Nu intrăm cum vrem, cu bocancii de stradă / Spitalul nu e operator economic”
Managerul Spitalului Universitar de Urgenţă Bucureşti (SUUB), Cătălin Cîrstoiu, afirmă, în urma unui control făcut de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor la spitale, că ANPC ar trebui să verifice operatori economici, astfel că spitalele nu intră jurisdicția Autorității, informează News.ro.
”Astăzi o dubă cu geamuri fumurii intră furtunos utilizând poarta din dos a Spitalului Universitar, să ducă un «colet» la bucătăria spitalului. Ce era «coletul»? Era ANPC… şi dl Cristian Popescu Piedone. După o vizită furtunoasă, ca în «Acceleratul» lui George Topârceanu, dl Piedone m-a sunat şi m-a felicitat pentru modul în care preparăm hrana, pentru aspectul ei, pentru echipamente, infrastructură şi curăţenie”, a relatat Cătălin Cîrstoiu, sâmbătă, într-o postare pe Facebook.
ANPC a constatat diferențe de gramaj la porții
El a explicat că SUUB pregăteşte, cu 15 oameni, 1.100 de porţii de mâncare, structurate în 25 de meniuri, de trei ori pe zi.
„Şi chiar m-a preocupat această bucătărie, împreună cu colegii mei şi Codin Maticiuc făcând tot posibilul să fie condiţii civilizate. Bucătăria asta funcţionează din 2010, când am renunţat la serviciile de catering. Ce a mai constatat? Diferenţe de gramaj la porţiile finite… e posibil, dar corectabil. Mai multă atenţie a bucătarilor, ritmul e infernal, dar şi poate mai multă tehnologie”, a adăugat el.
Cîrstoiu a făcut însă şi câteva precizări, în contextul acestui control:
„1. Este alertă epidemiologică instituită prin ordinul Ministrului Sănătăţii – deci şi ANPC respectă acest lucru, nu intrăm aşa, cum vrem noi, în bocancii de stradă.
2. Orice control are o bază legală, cât timp nu o are, chiar şi felicitat fiind ca spital, nu prea avem ce discuta despre constatări.
3. ANPC controlează operatori economici, ori spitalul e unitate sanitară, nu e operator economic. Mai mult cred că e o limită legală de competenţă, aşa cum spun legile şi MS.
4. Despre imagini şi filmuleţe… noi avem totul înregistrat, cu siguranţă TikTok va exploda, sursa nefiind SUUB”.
„Ar mai fi ceva de spus: nu aşa vom face lucrurile să evolueze, nu trebuie să ne întoarcem la metehne vechi ca să construim un viitor. Un viitor frumos şi corect, despre asta e vorba. Sunt convins că nimic /nimeni nu e perfect…”, a conchis Cătălin Cîrstoiu.
ANPC a transmis „rezultatele” celor trei zile de controale
Controlul făcut de către ANPC la spital vine după o campanie de mai multe zile în care Autoritatea a derulat o serie de controale la malluri din București, în urma cărora au fost închise mai multe supermarketuri și fastfood-uri.
ANPC a transmis un comunicat în care a menționat „rezultatele parțiale” în urma celor trei zile de controale în mall-urile din București.
La nivelul hipermarketurilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a verificat 18 magazine Carrefour, 9 magazine Auchan, un magazin Metro, 24 de magazine Profi, 31 de magazine Rewe, 23 de magazine Kaufland, 33 de magazine Lidl, 4 magazine Mega Image.
Instituția a aplicat, în total, 166 de amenzi magazinelor amintite anterior, în valoare totală de 244,519 de euro. Cele mai multe amenzi au fost date lanțului Kaufland România, cu un total de 47, în valoare totală de 399.000 de lei.
Controalele au provocat nemulțumiri și în industria HoReCa. HORA, organizația patronală a hotelurilor și restaurantelor, își exprimă îngrijorarea față de modul în care se desfășoară controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în unitățile de alimentație publică și cere un dialog „de urgență” cu conducerea Autorității.
HORA reclamă că acțiunile ANPC în supermarketuri și mall-uri se desfășoară „fără un dialog constructiv și fără a permite operatorilor economici să prezinte documente justificative pentru procesele desfășurate”.
