Ce se întâmplă cu permisele și ”numerele roșii” expirate în timpul stării de urgență – precizările DRPCIV
Prin decretul prezidențial din 16 martie, se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expira pe perioada stării de urgență, precizează Direcția Regim Permise de Conducere și Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor teritoriale, respectiv: permisele de conducere, autorizațiile de circulație provizorie precum și dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere care vor expira pe perioada stării de urgență vor fi considerate valabile pe întreg teritoriul României, până la încetarea stării de urgență.
Cererile de preschimbare pot fi depuse într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență – conform dispozițiilor art.12 alin.(1) din Ordonanța Militară nr.3 din 24.03.2020.
Aceleași reglementări se vor aplica și documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/ examinare/ preschimbare permis de conducere (ex. certificat de autenticitate, documentul emis de unitatea medicală autorizată – fisa medicală, dosar școlarizare etc.,) care vor expira pe perioada stării de urgență.