Ce spune despre căile ferate lungul drum de 30 de ore al trenului Timișoara – Mangalia
Trenul Timișoara – Mangalia a ajuns la destinație după 30 de ore din cauza inundațiilor din Mehedinți și a ocolului uriaș pe care a trebuit să-l facă pentru a evita zona. În articol puteți vedea care a fost, pe etape, parcursul trenului și viteza medie pe segmente. Întâmplarea arată că este nevoie disperată de reparații, dar și că fenomenele meteo extreme au consecințe dure.
Reamintim că trenul sezonier IR 1992 parcurgea în mod normal în 15 ore cei 793 km dintre Timișoara și Mangalia. Noaptea trecută, trenul care a plecat duminică la 17.49 din Timișoara s-a oprit cinci ore mai târziu la Drobeta Turnu Severin.
IR 1992, duminică 23 iunie (sursa – Infofer)
Apoi s-a luat decizia ca trenul să pornească sub un alt număr 12197 și pe un traseu care să ocolească zona grav inundată. 12197 a ajuns la destinație, Mangalia, marți la ora 2.04, după ce a parcurs în total 983 km (Drobeta – Mangalia în peste 22 de ore). Dacă adunăm și cei 211 km dintre Timișoara și Drobeta drumul total ajunge spre 1200 km.
Parcursul lui IR 12197, pornind de la datele Infofer
Incidentul arată mai întâi că nu te poți pune cu fenomenele extreme în situații de forță majoră cum au fost inundațiile de la Prunișor unde terasamentul a fost spălat de viitură.
Apoi arată că Magistrala 900 are nevoie de reparații capitale, pentru că vitezele medii sunt scăzute și pe vreme foarte bună și aproape zilnic sunt întârzieri.
Apoi, mare nevoie de reabilitare are nevoie și M202 Simeria – Petroșani – TG Jiu – Filiași, cei 202 km fiind parcurși în cinci ore de acest tren IR.
Când trenul a revenit pe M900, la Filiași, a dat de noi restricții de viteză, iar drumul Craiova – București a durat 3 ore și 46 minute, mult față de cele două ore și jumătate din vremurile bune.
Apoi singurul tronson rapid a fost București – Constanța, cu o medie de 85 km/h, dar a urmat Constanța – Mangalia. distanță parcursă cu o medie de 40 km/h, o altă linie la care este mare nevoie de reparații.