Sari direct la conținut

Ce spune TikTok când este întrebat de Călin Georgescu. Platforma dezvăluie că „a demontat o reţea care targeta audienţa în limba română”, dar spune că nu are dovezi cine se află în spate

HotNews.ro
Aplicația TikTok pe telefon, Foto: © Nikkimeel | Dreamstime.com
Aplicația TikTok pe telefon, Foto: © Nikkimeel | Dreamstime.com

„Și alţi candidaţi au avut o prezenţă pe TikTok, aşa că e inexact să spunem că Georgescu a fost singurul care a avut abilitatea să-şi atingă publicul prin platforma noastră”, s-a apărat platforma de social imediat într-un răspuns oferit pentru Pagina de Media, care a trimis mai multe întrebări despre activitatea conturilor care-l promovează pe candidatul Călin Georgescu.

Platforma recunoaște că au avut loc activități organizate pe platformă în septembrie, pe care le-a demontat, dar a evitat să lege aceste activități de persoane sau campanii electorale.

„În raportul nostru din septembrie, am făcut public că am demontat o reţea care targeta audienţa în limba română, însă nu avem dovezi care să sugereze că această reţea este legată de actuala campanie pentru Preşedinţie”, spun reprezentanții TikTok în răspunsul pentru Pagina de Media.

Platforma de social media respinge o influență pe care aplicația a avut-o asupra campaniei electorale și menționează că alți candidați au folosit de asemenea Tiktok în campania electorală. Printre aceștia menționează pe Elena Lasconi, Marcel Ciolacu, George Simion sau Nicolae Ciucă.

„Călin Georgescu a fost şi pe alte reţele, deci nu e corect să spunem că a fost doar pe TikTok”, mai transmit reprezentanții platformei. „Suntem foarte vigilenţi când este vorba de actori care încearcă să folosească comportamente înşelătoare pentru a încerca să afecteze procesele civice şi lucrăm pentru a identifica şi elimina operaţiunile de influenţă ascunse.”

TikTok mai menționează că utilizatorii aplicației nu trebuie să fie verificaţi pentru a-şi exprima opiniile politice şi sprijinul pentru candidaţii politici, iar „regulile comunităţii noastre interzic promovarea politică plătită, publicitatea politică şi strângerea de fonduri de către politicieni şi partide politice sau campaniile plătite cu influenceri”.

„De asemenea, am lansat o campanie cu un ONG local de încredere – Funky Citizens, pentru a aduce utilizatorilor în limba română informaţii credibile despre cum să recunoaştem dezinformarea”, mai transmit reprezentanții platformei.

Acuzații de implicare în influențarea alegerilor

În noaptea alegerilor, Marius Lulea, prim vicepreședinte al AUR și propunerea acestui partid pentru funcția de premier, a afirmat pentru HotNews.ro că procentele mari ale lui Călin Georgescu în alegerile prezidențiale se datorează unui algoritm de influențare a votului pe TikTok, folosit înainte de Diana Șoșoacă și care acum a ajuns în mâinile lui Georgescu. Algoritmul este avansat.

De asemenea, premierul Marcel Ciolacu a afirmat marți că TikTok s-a implicat în campania pentru alegerile prezidențiale și că sursa de finanțare a fost una externă, declarația venind în contextul în care independentul Călin Georgescu a câștigat primul tur al prezidențialelor după o promovare masivă pe această rețea de socializare chineză.

INTERVIURILE HotNews.ro