Cea de-a doua freza de la metroul din Drumul Taberei a terminat de sapat al doilea fir de tunel dintre statiile Academia Militara si Orizont
Al doilea utilaj TBM (Tunnel Boring Machine) botezat Sfanta Mucenica Filofteia a terminat de sapat cei 533 de metri din cel de-al doilea fir de tunel dintre statiile Academia Militara si Orizont, la 49 de zile de cand si-a inceput forajul, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro. In tot acest timp, celalalt TBM – „cartita” denumita „Varvara” – a fost translatata prin statia Orizont si in doua saptamani isi va incepe din nou lucrul si va sapa urmatorul tunel lung de 342 de metri spre statia Favorit.
„Utilajul, denumit Sf. Filofteia, a inceput sa foreze in data de 21 noiembrie 2013 si in perioada urmatoare va fi transferat in capatul opus al statiei, pentru a-si continua traseul. Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va incepe sapaturile catre urmatoarea statie, Favorit, in doua saptamani. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri”, anunta Ministerul Transporturilor.
„Monitorizam cu mare atentie aceste lucrari ca sa fim siguri ca termenele de executie vor fi respectate. La acest moment suntem in grafic si speram ca si in perioada urmatoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse”, a declarat Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor.
Potrivit autoritatilor, graficul de lucrari prevede ca structura statiilor si a tunelelor sa fie gata in prima jumatate a anului 2015. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
TBM-ul botezat Varvara a intrat, pe 8 noiembrie, in statia Orizont la 45 de zile de cand a inceput sa foreze si cu aproape 10 zile mai devreme decat se asteptau autoritatile. Varvara inaintase aproape 540 de metri, reusind o medie de inaintare de 16 metri pe zi si un record de 28 de metri pe zi.
In prezent, Varvara a fost translatata prin statia Orizont pentru a-si continua drumul spre statia Favorit.
Managerului de TBM al Astaldi, Mario Masci a explicat de ce cele doua utilaje nu au fost puse in functiune in acelasi timp. Potrivit acestuia, cele doua utilaje nu pot fora simultan la o distanta prea mica intre ele. iar cum statiile (n.r. Academia Militara si Orizont) nu sunt decat la o distanta de 540 de metri una de alta, s-a asteptat ca primul TBM sa ajunga si sa fie scos in prima statie si apoi sa fie pus in functiune cel de-al doilea TBM.
Tunelul spre statia Orizont:
In tunel, aproape de „cartita” Varvara:
- VIDEO Cum a intrat „cartita” Varvara in statia Orizont: