Cefin Holding se gandeste la listare, iar in 2010 asteapta afaceri de peste 600 milioane euro
Holdingul Cefin, specializat in furnizarea de servicii in domeniul transporturilor, va decide in cateva luni daca va demara procesul de listare la bursa, a spus Stefano Albarosa, CEO al grupului. Un dezavantaj ar fi imprevizibilitatea pietei romanesti de capital, insa intrarea pe bursa ar fi, per total, avantajoasa. Cefin Holding a incheiat anul trecut cu afaceri de 275 milioane euro, iar pentru 2010 si-a propus atingerea unui nivel de aproape 610 milioane euro.
„Principalele motive pentru care vrem sa ne listam sunt acelea ca membrii managementului vor avea posibilitatea de a deveni actionari, si ca responsabilitatea companiei va creste”, a declarat, miercuri Stefano Albarosa.
El a adaugat ca intrarea la bursa va aduce oportunitati mai bune de dezvoltare a companiei. Insa, Albarosa a spus ca listarea are si dezavantaje si va face ca strategiile companiei sa nu mai poata fi dezvoltate pe termen prea lung, din cauza instabilitatii si imprevizibilitatii bursei romanesti.
Compania a angajat un consultant care o va ajuta sa decida cand se va lista, la ce bursa si in ce moment. In plus, va trebui sa se decida care divizii vor intra pe piata de capital, ori daca va fi vorba de intreg grupul. Seful Cefin Holding spune ca e posibil ca in iulie sa se stie daca procedura de listare va fi declansata, sau nu, insa si daca raspunsul e pozitiv, procesul de intrare pe bursa va dura peste un an.
Cefin Holding a incheiat anul trecut cu afaceri de 275 milioane euro, pentru anul curent estimeaza 406 milioane euro, iar pentru 2010, aproape 610 milioane.
Sase divizii in expansiune
Cefin Holding cuprinde sase divizii cu activitati in domeniul automotive.
– Divizia care realizeaza jumtate din business-ul automotive al Cefin Holding este cea de autovehicule comerciale, importator al vehiculelor Iveco si distribuitor de camioane rulate. In tara se vand anul circa 36-38.000 de vehicule comerciale, iar Cefin vrea ca pana in 2010 sa-si creasca partea de piata de la 9,5% in prezent, la 11%.
– Cefin Automotive este divizia care furniozeaza servicii integrate pentru transportatori, piese, anvelope, echipamente de service, logistica. Reprezentantii companiei estimeaza ca piata pieselor de schimb este de 200 milioane euro si vor sa ajunga sa detina 22% din ea. Segmentul; anvelopelor de camioane e evaluat la un total de 90 milioane euro, iar cota tintita de Cefin este 16%.
– EuroBody este divizia de carosare a grupului. Are fabrici la Bucuresti, Cluj si Timisoara si toate vor fi retehnologizate pana in 2010. Piata totala de carosari e estimata la 8.000 de unitati anual, iar Cefin vrea sa aiba circa 30% din ea anul acesta, dupa ce anul trecut a construit 1.500 de caroserii, in valoare de 18 milioane euro.
– 4Bus, divizia de autovehicule de transport persoane tinteste in acest an vanzari de 31 milioane euro, in special prin penetrarea pietei operatorilor publici de transport urban, dar si in sectorul operatorilor privati de transport interurban. Divizia functioneaza in parteneriat cu fabrica Astra Bus din Arad, la care detine 72,5% din actiuni. 4Bus a livrat vehicule de transport Iveco – Irisbus catre municipalitatile din Bucuresti, Cluj si Suceava. Conform statisticilor APIA din 2007, Iveco – Irisbus avea 18,5% pe segmentul sau, ocupand locul trei in spatele turcilor de la BMC si a Mercedes. Tinta e atingerea unei cote de 25%, similara cu cea pe care Iveco o are in Europa.
– Agroexport Capital este divizia care comercializeaza vehicule agricole. Anul trecut a fost primul de activitate, ca distribuitor al marcilor Challenger, Horsch si FAE, iar cifra de afaceri a fost de patru milioane euro. Obiectivul este atingerea nivelului de 20 milioane euro in cativa ani.
– Divizia Cefin Systems activeaza in ITC&C si furnizeaza solutii integrate pentru managementul flotelor auto. Obiectivul este o cifra de afaceri cu 90% mai mare in 2010, decat anul trecut.
Cefin Holding si-a inceput activitatea in 1995, ca dealer Iveco, cu sediul in Bucuresti. In 1998, compania si-a extins activitatile si in Ungaria, iar incepand cu anul 2000 si in Bulgaria.