China: Parcurile tematice ale partidului, aspru criticate pe internet/ Vizitatorii vor fi intampinati de statuile a 35 de personaje istorice
Un parc tematic construit pentru a celebra aniversarea cuceririi puterii de catre Armata Rosie in China, a dus la formarea unei opozitii in randul utilizatorilor de internet. Parcul de 300.000 de metri patrati a fost deschis luni in orasul Wuhan inaintea zilei nationale a Chinei ce marcheaza fondarea Republicii Populare Chineze, in data de 1 octombrie 1949.
In locul lui Tarzan, Mickey Mouse si Capitanul Jack Sparrow, reporterii ziarelor chineze spun ca vizitatorii vor fi intampinati de statuile a 35 de personaje istorice, „modele comuniste”, incluzandu-l pe veteranul Armatei Rosii Liu Hanqing, sau pe unul din primii lideri de partid, Cai Hesen.
Asa-numitul „turism rosu” a fost revitalizat sub mandatul lui Xi Jinping, orase din toate partile Chinei cautand sa obtina profituri pe baza rolului lor in istoria partidului Comunist. Autoritatile din Wuhan planuiesc constructia a 5 asemenea parcuri in onoarea partidului ce numara 85 de milioane de membrii.
Comunitatea online critica folosirea banilor contribuabililor pentru a sustine „spalarea creierelor” chinezilor prin intermediul parcurilor tematice din Wuhan, scrie The Guardian.
„Facand apel la o arta vioaie, populista, parcul prezinta modelele si istoria partidului, exercitand o influenta subtila asupra publicului si oferindu-i o „imbogatire rosie””, promite un articol de pe un website guvernamental.
Totusi, comunitatea online de chinezi a reactionat fata de ideea folosirii fondurilor contribuabililor pentru a sustine ceea ce multi descriu drept un parc de propaganda. „Nici ei nu cred in el, insa vor ca publicul sa o faca”, scrie un utilizator Weibo, verziunea chineza a site-ul de socializare Twitter. „Ar trebui numit parcul tematic de spalat creiere”, a mai scris altul.
Criticii online au jurat ca de acum sa voteze „cu picioarele”. „Asemenea proiecte de spalare pe creier sunt o risipa de bani ai platitorilor de taxe”, se plangea un chinez utilizator al site-ului Weibo. „Eu nici macar nu o sa le vizitez”, a scris un altul.