Chioscurile de ziare ale firmei Acces Press ar putea vinde tigari, bilete la bingo si pariuri sportive
Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa SA (GEDF) ar putea vinde la cele 1200 de chioscuri Acces Press pe care le are in Bucuresti produse cosmetice, produse alimentare, tigari, jucarii, bilete la spectacole, bilete bingo, bilete pariuri sportive si polite de asigurare, potrivit unui proiect de hotarare de Consiliu General ce va fi discutat joi de consilierii generali. In plus, in reteaua de chioscuri se pot plati facturile la utilitati. Mentionam ca GEDF a primit de la Primaria Capitalei in folosinta gratuita pe o perioada de 49 de ani, aceste locatii pentru a vinde ziare,reviste si carti.
Potrivit proiectului de Hotarare de Consiliu General initiat de primarul Sorin Oprescu, la cele 1200 de locatii detinute de Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa SA se vor putea vinde si:
– Produse cosmetice si de igiena intima: servetele uscate, servetele umede, prezervative, deodorante, aparate de ras, discuri demachiante, crema de fata/corp, deodorante/spray camera, lumanari parfumate, etc;
– Produse alimentare : guma de mestecat, automate cafea, cafea la plic, inghetata preambalata, produse de patiserie preambalate, sandvisuri preambalate, dulciuri preambalate (biscuiti, snacksuri, stiksuri, bomboane, ciocolata, etc.), ceaiuri preambalate;
– Produse din tutun si accesorii;
– Jucarii de mici dimensiuni, mascote de plus, brelocuri, suveniruri;
– Inserturi complementare ale produselor media tiparite si distribuite in cadrul retelei;
– Bilete de spectacole, bilete bingo.
Servicii admise:
– Serviciul de incasare a facturilor de utilitati;
– Incheiere/vanzare polite de asigurare;
– Servicii de copiere;
– Vanzare bilete pariuri sportive;
– Servicii de curierat;
In expunerea de motive, edilul spune ca se impune aceasta masura deoarece volumul vanzarilor de presa a scazut considerabil.
„Prin HCGMB nr. 202/2003; nr. 203/2003; nr. 23/2004; nr. 23/2004; nr. 97/2004; nr. 60/2005; nr. 327/2008 si nr. 29/2009 au fost atribuite Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa SA, un numar de 1200 amplasamente in vederea dezvoltarii unei retele de vinzare si distributie a presei in Municipiul Bucuresti. Prin Nota inregistrata la Cabinet Primar General cu nr. 5397/28.11.2013, pe linga aceste produse si servicii care se comercializeaza in prezent in chioscurile care apartin SC Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa S.A se doreste comercializarea unor noi produse si servicii. Solicitarea catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti de catre SC GRUPUL EDITORILOR SI DIFUZORILOR DE PRESA SA a fost facuta avand in vedere scaderea considerabila a volumului vinzarilor de presa, iar imposibilitatea de a comercializa si alte produse conduce la o scadere majora a cifrei de afaceri a francizatilor societatii, fund in imposibilitatea recuperarii investitiilor facute pina la aceasta data, stopind astfel dezvoltarea retelei Acces Press”, se arata in expunerea de motive semnata de primarul general Sorin Oprescu.
Istoric
In 2009, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a permis Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa SA sa vanda in reteaua de chioscuri Acces Press, pe langa ziare si reviste, bauturi racoritoare imbuteliate si servicii de publicitate (inchiriere spatiu pentru publicitate pe chioscurile Acces Press). Pentru aceasta facilitate, GEDP trebuie sa plateasca pentru locatiile respective taxa de ocupare temporara a domeniului public.
In 2003, Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa SA a primit in folosinta gratuita prin Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 203 din 10/07/2003 un numar de 300 de amplasamente destinate difuzarii presei „in vederea realizarii proiectului de interes public „Retea de amplasamente de difuzare a presei in municipiul Bucuresti”. In 2005, GEDP a mai primit in folosinta gratuita inca 900 de amplasamente (Hotararea CGMB nr. 60 din 10/03/2005).
„Societatea Grupul Editorilor si Difuzorilor de Presa SA a fost infiintata ca urmare a acordului survenit cu Primaria Municipiului Bucuresti precum si cu primarille tuturor sectoarelor capitalei referitor la elaborarea si implementarea unui proiect comun de utilitate publica privind organizarea unei retele moderne de difuzare a presei si cartii, care sa inlocuiasca tarabele si tonetele existente si sa apropie Bucurestiul de aspectul dorit al unei capitale europene. Conferind Bucurestiului o imagine de civilizatie si stil prin intermediul chioscurilor sale, societatea deschide celor interesati un acces direct si modern la modul profesionist de a face comet cu presa, carte si alte produse si servicii (cartele telefonice, produse din tutun, bauturi racoritoare, etc.)”, se arata pe site-ul companiei.
Potrivit unei investigatii facute de ziarul Curentul, controversatii oameni de afaceri Sorin Ovidiu Vintu, Maricel Pacuraru si Hassan Awdi (patron Rodipet SA) au reusit sa preia controlul Grupului Editorilor si Difuzorilor de Presa SA prin intermediul unor off-shore-uri (Stonecom Limited, Stonitec Limited, Fercell Limited, Radoway Limited) sau persoane fizice.