Sari direct la conținut

Clint Eastwood explică într-un interviu rar, la 94 de ani, filosofia simplă după care s-a ghidat cu filmele sale. Cui atribuie succesul său

HotNews.ro
Clint Eastwood explică într-un interviu rar, la 94 de ani, filosofia simplă după care s-a ghidat cu filmele sale. Cui atribuie succesul său
Clint Eastwood în 2019, la una dintre rarele sale apariții publice în ultimii ani. A participat atunci la premiera filmului său de dramă „Richard Jewell”, FOTO: Xavier Collin-Image Press Agency / The Mega Agency / Profimedia Images

Legendarul cineast american Clint Eastwood, în vârstă de 94 de ani, continuă să producă filme, el explicând acum, într-un interviu rar acordat presei, mentalitatea care l-a ghidat de-a lungul carierei și cum o vede privind în urmă, relatează IndieWire.

„Nu este un sport intelectual, este un meșteșug emoțional”, a declarat legendarul actor și regizor cu privire la abordarea sa asupra realizării de filme.

„Uneori îți place un scenariu și vrei să îl faci ca actor. Alteori, îți place un scenariu fiindcă te gândești că ai vrea și să îl regizezi. Ai un sentiment premonitoriu cu privire la anumite proiecte și vrei să te asiguri că îți pui amprenta pe ele, fiindcă dacă le dai altcuiva, ei ar putea începe să vadă lucrurile diferit”, a explicat Clint Eastwood într-un interviu acordat pentru ediția print a The Metrograph, o revistă care scoate două numere pe an.

„Dacă ai pe cineva care regizează și nu vede materialul, nu este prea distractiv. Dacă ești cu un regizor ca Sergio (Leone) sau Don (Siegel), atunci e distractiv. Asta face ca materialul să iasă cum ai sperat că va ieși. Dacă îl faci tu și e prost, tu încasezi; dacă e OK, tu primești gloria”, și-a mai explicat el filosofia simplă.

Unforgiven, emblematicul film western din 1992 al lui Eastwood, este dedicat celor doi regizori legendari cu care el a lucrat când era actor.

Clint Eastwood spune că publicul ridică, dar și dărâmă un regizor

Întrebat despre cariera sa care se întinde timp de mai bine de jumătate de secol, atât ca actor cât și ca regizor, Eastwood a pus succesul său pe seama publicului, despre care spune că l-a susținut, chiar dacă unele filme ale sale au părut dezamăgitoare.

Eastwood, care și-a făcut debutul ca regizor odată cu filmul independent Play Misty for Me, o dramă psihologică de tip thriller din 1971, consideră de asemenea că „după ce ai câteva filme care au un succes rezonabil, oamenii cam rămân alături de tine. Dar dacă scoți rateuri, atunci nu rămân cu tine”.

Drept urmare, Eastwood afirmă că lasă judecarea moștenirii sale cinematografice în seama publicului.

„Asta ar fi la latitudinea lor, a publicului, să răspundă. La latitudinea oamenilor din afară. Eu doar merg înainte oarecum. Consider asta, din nou, ca fiind ceva emoțional. Vine asupra ta. Tu ai o poveste, tu faci un film din ea. Trebuie doar să îi dai bătaie. Dacă te gândești prea mult la cum s-a întâmplat asta, s-ar putea să o strici”, mai spune legendarul cineast american.

„Eu aș putea să mă întorc și să mă uit la filmele pe care le-am făcut, și să mă întreb cu ușurință: ‘De ce naiba am făcut asta?’. Nu îmi amintesc! Poate că a fost cu mult timp în urmă…”, mai afirmă el.

Ultimul film al lui Eastwood a stârnit controverse în lumea cinematografică

Însă Juror #2, cel mai nou film al lui Eastwood, e cel care a stârnit recent controverse. Lungmetrajul cu Nicholas Hoult, Toni Collette, J. K. Simmons și Kiefer Sutherland e o dramă judiciară în care un jurat dintr-un caz mediatizat de omor își dă seama că ar putea fi responsabil de moartea victimei.

Eastwood a produs acest film pentru Warner Bros. Pictures, care a dorit inițial să îl lanseze direct în streaming pe platforma Max. Însă șefii de la Warner Bros. au decis în cele din urmă ca Jurror #2 să aibă o premieră limitată și în cinematografele din Statele Unite. În cele din urmă el a fost difuzat în puțin peste 50 de cinematografe din SUA, urmând să aibă premiera în streaming pe Max în data de 20 decembrie.

Revista Variety a descris decizia Warner Bros. de a nega filmului lui Eastwood o lansare largă în cinematografe „o abordare stranie în cazul unui cineast care încă are atracție comercială”. Variety a amintit de asemenea că Eastwood face filme de 50 de ani pentru Warner Bros. și încă e capabil să livreze succese comerciale majore, cum a fost cazul cu filmele sale American Sniper (2014), Sully (2016) sau The Mule (2018).

Regizorul mexican Guillermo del Toro s-a numărat printre cei care au lăudat pe larg noul film al lui Eastwood după ce l-au văzut la cinema, îndemnând fără succes șefii de la Warner Bros. să asigure o lansare cinematografică mai largă pentru Jurror #2. „Eastwood este un maestru al cinematografiei și măiestria sa constantă și fără pretenții încă este într-o formă grozavă”, a spus, printre altele, Guillermo del Toro.

Jurnalistul și regizorul american Bilge Ebiri a fost și mai dur într-un editorial de opinie publicat de Vulture.com, site-ul specializat în cultura pop a New York Magazine.

Ebiri a notat că decizia Warner Bros. sugerează probleme profunde cu sistemul de azi al studiourilor cinematografice și că „Eastwood, cu toată credibilitatea sa în gen și statutul său legendar, este unul dintre puținii cineaști importanți care încă realizează drame pentru adulți finanțate de studiouri”.

„Pentru un director modern de studio, el trebuie să pară o eroare în matrice – nu un artist care să fie protejat, ci o greșeală care trebuie corectată”, a mai scris acesta.

Ca întotdeauna, poți găsi mai multe informații noi din lumea filmelor și serialelor, dar și alte știri interesante, în rubrica Nerd Alert de weekendul acesta:

INTERVIURILE HotNews.ro