CNADNR a primit 23 de oferte pentru constructia a 35 de km de autostrada pe doua tronsoane din Autostrazile Transilvania si Timisoara-Lugoj
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat, miercuri, ca a primit 10 oferte pentru proiectarea si executarea a 25,6 kilometri din Autostrada Timisoara – Lugoj, lot 2, lucrare estimata la 611 milioane lei. Totodata, CNADNR a anuntat ca a primit 13 oferte pentru proiectarea si executarea a 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania, sector Cluj Vest – Mihaiesti, tronsonul intre Gilau si Nadaselu.
Firmele care au depus oferte pentru contractul „Proiectare si executie autostrada Timisoara – Lugoj, Lot 2” sunt:
- Asocierea Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL;
- Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA;
- Asocierea Max Boegl Romania SRL – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi SpA – Tancrad SRL;
- Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991 Ltd;
- Asocierea Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Vamibero Holding SA – Arcadis Eurometudes SA;
- FCC Construccion SA;
- JV Strabag SRL – Straco Grup SRL;
- Asocierea Constructora San Jose SA – Sevicon Obras e Infraestructuras SL;
- Copisa Constructora Pirenaica SA;
- Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL
Potrivit Capital, valore estimata pentru cei 25,6 kilometri din Autostrada Timisoara – Lugoj, lot 2 este de 611,8 milioane de lei, iar finantarea provine 85% din Fonduri Europene Nerambursabile, iar 15% de la Bugetul de stat.
210 mil euro, finantare europeana nerambursabuila pentru autostrada Timisoara – Lugoj
CNADNR a anuntat saptamana trecuta ca finantarea nerambursabila din fonduri europene pentru proiectul „Constructia autostrazii Timisoara – Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada” a fost aprobata de catre Comisia Europeana.
Valoarea totala eligibila a cererii de finantare este de 248.147.433 euro, din care cofinantarea de la UE este de 210.925.318 euro, iar 37.222.115 euro reprezinta contributia de la bugetul de stat.
Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (cate doua benzi pe fiecare sens) intre orasele Timisoara si Lugoj, in lungime de 25,625 km, si a unei variante de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada in lungime de 9,5 km.
Centura Timisoarei (Autostrada Timisoara-Lugoj lot 1) – cu galben
Foto: Hotnews
Lucrarile la centrura orasului Timisoara (lotul 1 din cadrul autostrazii Timisoara – Lugoj) se afla deja intr-un stadiu avansat. (vezi foto, traseu cu galben pe harta)
Proiectul prevede constructia a 13 poduri, 19 pasaje, 2 noduri rutiere si 3 zone de parcare si servicii. Prin constructia autostrazii Timisoara – Lugoj si a variantei de ocolire a orasului Timisoara se estimeaza o reducere a timpului de calatorie la 18,3 minute si o crestere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.
13 oferte pentru 8,7 kilometri de autostrada intre Gilau (Cluj Vest) si Nadaselu
CNADNR a mai anuntat miercuri ca a primit 13 oferte pentru proiectarea si constructia constructia „autostrazii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700”. Firmele care au depus ofertele sunt:
- Consorzio Stabile Alveare;
- Asocierea Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL;
- Tirrena Scavi SpA;
- Asocierea OHL ZS – Tel Drum;
- Asocierea Pa&Co International SRL – Hochtief Solution AG;
- Collini Lavori SpA;
- Asocierea Lena Engenharia e Construcoes SA – Apolodor Grup Construct SRL – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes SA;
- FCC Construccion SA;
- Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA – Consinit SRL – Eurocerad International SRL;
- Asocierea Azvi SA – Delta ACM 93 SRL;
- Asocierea Porr Bau GmbH – Hidroconstructia SA – Studio Corona SRL;
- Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL;
- JV Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.
Tronson Autostrada Gilau – Nadaselu (cu rosu)
Foto: Hotnews
Portiunea de 8,7 km pe relatia Gilau-Nadaselu a fost scoasa la licitatie inca de la inceputul acestui an, dar din cauza unor contestatii CNADNR a fost nevoita sa prelungeasca termenul de depunere a ofertelor, potrivit Capital.
Valoarea estimata a contractului este de 316,7 – 348,4 milioane de lei, finantarea lucrarilor urmand a fi realizata de la bugetul de stat.
Gilau-Nadaselu, primul tronson din Autostrada Transilvania scos la licitatie din cele sase cedate de Bechtel
Tronsonul in cauza din Autostrada Transilvania este primul scos la licitatie dupa ce a fost abandonat de catre firma americana Bechtel, cea care trebuia sa construiasca toate tronsoanele Autostrazii Transilvania, de la Brasov la Bors. Dintre acestea, compania americana a reusit sa finalizeze doar 54 de kilometri de autostrada intre Campia Turzii si Gilau (Cluj Napoca) si a ramas sa termine, cu termen final 2013, alti 60 de kilometri intre Suplacu de Barcau si Bors.
Cele sase tronsoane la care a renuntat Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii – Gilau si si Suplacu de Barcau – Bors, acestea insumand 118 kilometri.¬