Sari direct la conținut

Când vor ajunge în țară primele trenuri electrice de lung parcurs din contractul semnat în primăvara lui 2022

HotNews.ro
Noile trenuri electrice de la Alstom, Foto: ARF
Noile trenuri electrice de la Alstom, Foto: ARF

​Primul tren Alstom va ajunge în vara lui 2023 în țară, pentru testări, iar al doilea va ajunge o lună mai târziu. Pentru pasageri, primul tren ar trebui să fie disponibil în decembrie 2023, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Trenurile sunt produse de Alstom, la fabrica din Katowice (Polonia).

În conformitate cu prevederile contractuale, primul tren urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cel de-al doilea va sosi în luna august 2023, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă, spun cei de la ARF.

În baza rezultatelor acestor teste, trenul nr 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în luna decembrie 2023 acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulație comercială începând cu anul 2024.

Trenul numărul 3 va intra primul în serviciu comercial. Primele două trenuri vin echipate, inițial, pentru testări și apoi vor fi echipate pentru uz comercial. Prima rută pe care vor circula cu pasageri va fi, probabil, București – Constanța.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs vor fi București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.42 miliarde lei, fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro