Consiliul General al Municipiului Bucuresti a dat unda verde pasajului rutier de sub Casa Poporului si bulevardului care va face legatura intre Vasile Parvan si Calea Rahovei
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat joi traseul celui de-al doilea segment al bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus, intre Vasile Parvan si Calea Rahovei. Potrivit planului urbanistic aprobat de alesii locali, artera va pleca de la Vasile Parvan, va trece peste Podul Hasdeu care va fi largit, pe str. Hasdeu unde va musca o bucata din Parcul Izvor, apoi va intra pe sub Palatul Parlamentului, municipalitatea urmand sa construiasca un tunel de circa 800 de metri, si va iesi din subteran dupa Catedrala Neamului, pe strada Uranus si va ajunge pana la intersectia Caii Rahova cu bd. Tudor Vladimirescu. Deocamdata nu se stie cat va costa aceasta lucrare.
„Acest tronson din bulevard va avea o lungime de circa 3 km cu doua benzi pe sens si spatiu rezervat pentru linia de tramvai. Deocamdata nu facem si linia de tramvai, fiindca nu avem cum sa ne conectam cu bd. Unirii, Piata Unirii, insa in viitor vom face si asta. Am vrea sa punem tramvaiul pe bd Libertatii, sa facem conexiunea cu liniile de tramvai 32 si 31. Tramvaiul nu va subtraversa pasajul, dar va merge pe langa. Aceasta solutie propusa pentru bulevard nu necesita exproprieri si nu vom demola nicio cladire”, a declarat Ion Dedu, seful directiei de infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, la dezbaterea publica organizata de municipalitate la inceputul acestui an pentru acest proiect.
Dedu spune ca deocamdata nu poate spune cat costa realizarea acestui tronson din bulevard, dupa aprobarea Planului Urbanistic Zonal care bate in cuie traseul drumului, urmand sa se faca un studiu de fezabilitate cu privire la costuri.
Principala nemultumire a cetatenilor si ONG-istilor referitor la acest proiect a fost ca drumul taie o bucata din Parcul Izvor si au cerut municipalitatii sa faca tunelul mai lung, astfel incat sa nu fie afectat parcul, dar nu s-a tinut cont de aceasta parere.