Sari direct la conținut

Costurile lucrărilor de amenajare a Șoselei Giurgiului au crescut de peste două ori / Primarul Daniel Băluță: Se asfaltează încă 12 străzi din care 9 de pâmânt

HotNews.ro
Costurile lucrărilor de amenajare a Șoselei Giurgiului au crescut de peste două ori / Primarul Daniel Băluță: Se 
asfaltează încă 12 străzi din care 9 de pâmânt

Costul lucrărilor de de amenajare a Șoselei Giurgiului, realizate de Primăria Sector 4, au crescut într-un an de la 62 milioane lei la 147 milioane lei, potrivit unui proiect de hotărâre adoptat marți de Consiliul Local. Guilhem Moulin, consilier local USR, este de părere că prețul pe km este foarte mare și a anunțat că nu votează proiectul. Contactat de HotNews.ro, Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, spune că au crescut costurile deoarece în cadrul proiectului au fost introduse și vor fi reabilitate alte 12 străzi, din care 9 de pământ.

Prin Hotărârea Consiliului 4 numărul 274/06.11.2018, costul proiectului a fost stabilit la 62 milioane lei, iar potrivit proiectului postat pe site-ul Primăriei Sectorului 4, marți, costul sare la circa 147 milioane lei. În raportul de specialitate al proiectului, reprezentanții Primăriei Sector 4 spun că prețul a crescut deoarece au fost incluse mai multe artere în proiect.

”Pe perioada derulării contractului, pentru obiectivul de investiții Reabilitare, modernizare sistem rutier şi amenajare spații urbane în zonele adiacente şoselei Giurgiului, pentru care au fost demarate lucrările, a fost inițiată o procedură de extindere a proiectului, prin includerea mai multor artere adiacente obiectivului de investiții, inclusiv prin crearea/redimensionarea căilor de acces pe Şoseaua Giurgiului în zona de sud. Astfel, pentru asigurarea execuției tuturor lucrărilor din zonă în sistem integrat, Sectorul 4 a procedat la actualizarea documentației tehnico-economice pentru obiectivul menţionat mai sus. În urmă actualizării documentației tehnico-economice, a rezultat o majorare a valorii indicatorilor tehnico-economici, acest lucru fiind influenţat mai ales de extinderea zonei de intervenție, inclusiv în zone unde este necesară crearea infrastructurii pentru extinderea rețelelor de utilități ( electicitate, apă/canal, gaze naturale). Astfel, țînând cont de faptul că şantierul pe Şos. Giurgiului este în plină desfăşurare, considerăm că aprobarea în regim de urgenţă a noilor indicatori tehnico-economici este absolut necesară pentru a preveni încetinirea ritmului de lucru, fapt ce ar conduce la un disconfort accentuat adus cetăţenilor riverani sau cei care tranzitează zona”, se arată în raportul de specialitate al proiectului.

Contactat de HotNews.ro, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a dat explicații suplimentare.

”Este vorba despre un proiect care are în componență Șoseaua Giurgiului și la care s-au adăugat încă 12 străzi din care 9 nu au asfalt, apă, canal, gaz și lumină. Practic indicatorii s-au modificat fiindcă este vorba despre o zonă, nu doar Șoseaua Giurgiului, ca să aplicăm într-un program guvernamental”, a explicat Băluță.

Consilierul local USR, Guilhem Moulin, a postat pe pagina de Facebook că nu va vota proiectul.

”Primăria Sectorului 4 a propus acest proiect în noiembrie 2018 cu un cost total de 62 de milioane de lei. În mai 2019 costul a fost actualizat la 86 de milioane. În ședința de consiliu de astăzi primăria vrea să actualizeze acest cost la 147 de milioane. Costul pe km ar ajunge astfel la 36,75 de milioane, cu 18% mai mult decât drumul express Pitești-Craiova care costă 31,1 milioane/km. Voi vota împotriva acestui cost supraevaluat fără niciun fel de justificare”, a postat pe pagină de Facebook consilierul local USR, Guilhem Moulin.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro