Sari direct la conținut

Criza nu inchide targurile de joburi

HotNews.ro

In perioada 31 octombrie-1 noiembrie s-a desfasurat, la Bucuresti, cel mai mare targ de cariere din tara, “Angajatori de Top”. Cu toate ca ministrul muncii, Mariana Campeanu, a anuntat ca 17.000 de romani ar putea ajunge someri din cauza crizei, peste 120 de companii din cadrul targului s-au aflat in cautare de tineri cu experienta profesionala redusa.

Cele peste 3.500 de joburi “scoase la bataie” au vizat domeniile IT&C (600 de joburi), inginerie (600 de joburi), retail, consultanta, financiar-bancar, telecom, FMCG, vanzari, constructii, auto, servicii, marketing si limbi straine. Dintre ele, segmentul de game testing este in continua cautare de personal.

Astfel, compania Ubisoft Romania declara la inceputului anului ca intentioneaza sa angajeze 180 de oameni, in timp ce IBM Romania, un alt jucator pe piata IT&C, a anuntat de curand ca are nevoie de mai mult de 1.000 de angajati noi.

De asemenea, cu toate ca Uzinele Dacia au declarat ca isi vor intrerupe temporar activitatea de productie, ca urmare a cererii mici de autoturisme, Dacia Groupe Renault s-a aflat la targul de joburi in cautare de ingineri proiectanti si designeri pentru modele de masini.

Specialistii cred ca prezenta companiilor la targurile de joburi nu este influentata de criza economica. „Targurile de cariera ofera companiilor posibilitatea sporirii bazei de date cu CV-uri care pot fi folosite in viitor”, spune Mihaela Scarlat, consultant al Advice Human Resources.

„In doua zile, o companie poate strange 100-200 de CV-uri. Companiile si-au planificat necesarul de Resurse Umane pentru anul 2009, au facut publice posturile vacante, insa altele pot aparea pe parcursul noului an. Pentru studenti vor exista mereu oportunitati in ceea ce priveste un start-up in cariera. Exista destui angajatorii care vor o „infuzie de sange proaspat” in organizatie, tineri energici pe care sa-i instruiasca in spiritul valorilor promovate de companie”, spune reprezentantul Advice.

Targurile sunt instrumente foarte bune pentru atragerea tinerilor pe anumite segmente de activitate, insa nu reusesc sa raspunda tuturor cererilor. „Am venit degeaba la acest eveniment. Un absolvent de jurnalism nu are ce cauta la astfel de manifestari, pentru ca nu se prea cauta oameni pe comunicare”, a declarat Mihai Nicolae, absolvent de jurnalism.

„Anul acesta este unul deosebit, in sensul ca exista doua generatii care au absolvit. Din acest punct de vedere, asteptarile angajatorilor au crescut. Ei incearca sa trieze si sa coopteze in echipa lor pe cei mai buni candidati. Targurile de cariere sunt un instrument foarte util in acest sens”, precizeaza Mihaela Scarlat.

Specialistii vad in targurile de joburi, mai ales cele tinute toamna, adevarate „mine de aur”. Odata trecuta perioada vacantelor, vine perioada in care tinerii, in primul rand cei care au terminat facultatea, au neaparata nevoie de un loc de munca, pentru a-si echilibra bugetul. Este si cazul celor veniti din provincie si care sunt pusi in situatia de a plati chiria.

Targurile de joburi vor continua in aceasta toamna. Pe langa Targul „Cariere de succes” tinut la Academia de Studii Economice si targul „Angajatori de Top”, gazduit la Sala Palatului in weekend, vor mai avea loc alte doua evenimente dedicat studentilor si tinerilor profesionisti: „JOBfest 2008” (6 si 7 noiembrie, la Cercul Militar) si „Targului de Burse si Joburi pentru Studenti” (11 si 12 noiembrie, in Rectoratul Universitatii Politehnica Bucuresti).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro