Sari direct la conținut

Cum arată cele mai noi vagoane de dormit europene care vor circula în Europa centrală din 2022

HotNews.ro
Intr-un nou vagon de dormit austriac, Foto: OBB
Intr-un nou vagon de dormit austriac, Foto: OBB

​Austriecii de la OBB au prezentat cum vor arăta cele mai noi vagoane de dormit și cușetele care vor circula din 2022 între oarșe mari din Europa centrală. Sunt cele mai moderne vagoane de pe trenurile de noapte europene și oferă chiar și un fel de mini-capsule, pentru ca cei de la cușetă să aibă intimitate. Deși trenurile de noapte s-au împuținat masiv, austriecii de la OBB își extind brand-ul Nightjet, dar cumpără vagoane ultra-moderne pentru a atrage clienți.

OBB va cumpăra în total 13 garnituri, ca parte a unui contract de 1,5 miliarde euro cu Siemens Mobility. Primele vagoane vor fi puse în circulație în 2022 și până în 2023 toată comanda ar trebui livrată. Interesant, designul se bazează și pe sugestiile călătorilor, fiindcă la gara centrală din Viena au fost amplasate în 2016 machete de compartimente pentru ca oamenii să dea feedback.

Noile trenuri vor avea șapte vagoane, dintre care două cu scaune convenționale, trei cușete și două vagoane de dormit. Pentru a atrage tot mai mulți clienți, noile vagoane vor oferi, promit cei de la OBB, mai multă intimitate chiar și la cușetele de patru locuri.

Trenurile de noapte erau extrem de importante în anii 60′ și 70′, pe atunci fiind folosite pe scară largă. Din mai multe motive în anii 80′ a început declinul lor, iar după 2000 s-a accentuat și mai multe țări europene le-au scos cu totul și fiindcă trenurile de zi stil TGV, AVE, Thalys, ICE sau Eurostar sunt atât de rapide încât ajung în 2-3 ore unde vechile trenuri făceau 5-7 ore.

A scăzut numărul de oameni dispuși să doarmă o noapte în tren, mai ales la cușete de șase persoane. Pentru companiile feroviare trenurile de noapte implicau costuri suplimentare mari, atât pentru utilizarea infrastructurii, cât și cu personalul necesar. Sunt costuri și pentru trecerea granițelor și trenurile de noapte au mult mai puține locuri în vagon decât cele convenționale, astfel că și veniturile totale sunt mai mici.

Există un exemplu atipic, Austria. Țara și-a modernizat rețeaua, a tot cumpărat locomotive și vagoane noi și are o poziție geografică excelentă, astfel că trenurile pot deservi multe țări vecine și compania sa națională.

Cu vagoanele de dormit, OBB a făcut o mișcare interesantă în 2016 când austriecii au preluat trenurile de noapte la care Deutsche Bahn urma să renunțe. Așa s-a născut brand-ul Nightjet, după ce OBB a cumpărat cu 40 milioane euro un total de 42 de vagoane de dormit și 15 vagoane – cușetă de la operatorul Deutsche Bahn. De la final de 2016 aceste vagoane au fost puse pe mai multe trenuri de noapte, cum ar fi cele dintre Munchen și Milano sau dintre Hamburg și Zurich.

OBB spune că numărul de pasageri pentru aceste trenuri de noapte a crescut de la an la an.

Unde ajung trenurile Nightjet:

Austria: Viena, Salzburg, Graz, Innsbruck

Elveția: Zurich, Basel

Germania: Hamburg, Berlin, Koln, Frankfurt, Düsseldorf, Munchen

Italia: Florența, Roma, Verona, Lacul Garda, Milano, Veneția, Bologna

Belgia: Bruxelles

Sursa: Railway Gazette

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro