Cum au ajuns căile ferate române pericol public în loc de infrastructură strategică
Infrastructura de căi ferate a României este o pată neagră care se extinde pe zi ce trece. N-am avut grijă decenii întregi de căile ferate, iar în perioada recentă sunt tot mai circulate, odată cu traficul tot mai intens produs de invazia rusească din Ucraina. Nu e deci de mirare că accidentele feroviare au ajuns o prezență constantă în buletinele de știri. Asta în timp ce întârzierile trenurilor de călători sunt deja integrate în folclorul local, adăugând zeci sau sute de minute la fiecare călătorie.
În așteptarea banilor europeni, căile ferate s-au trezit în 2023, în mijlocul unei furtuni perfecte, care prefigurează un dezastru de infrastructură la nivel național.
Anul acesta, breaking news cu accidente de tren au fost parcă mai dese ca niciodată. În luna martie, la Galați, o femeie șef de gară, în vârstă de 53 de ani, a decedat după un accident feroviar foarte grav, în care locomotiva a scăpat de sub control și nu a mai frânat. Potrivit anchetatorilor, acul vitezometrului de la locomotivă a rămas blocat la 75 de kilometri la oră.
Cu două săptămâni înainte, mecanicul unui tren de călători a trecut pe roșu, în gara Roșiori, și s-a izbit de un tren de marfă, plin cu autoturisme noi. Șansa călătorilor a fost activarea sistemului de urgență de frânare, astfel fiind evitată o tragedie.
Citește continuarea pe Panorama.ro.